/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
AEG lavamat, belg
Fra : nilsbu
Vist : 939 gange
40 point
Dato : 17-07-07 09:29

hei
har en AEG lavamat vaskemaskin med frontlader. Belgen som tetter mellom maskin og dør har gått istykker i flensen mot dørvindu slik at det lekker litt vann ut når maskinen går. Mitt spørsmål er om denne belgen kan dreies slik at defekten vender opp (da tror jeg ikke det vil være så stort problem med vannsøl)?
På forhånd takk for svar!
Nils i Norge

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-07 10:39

Det kan den på de fleste maskiner, og det er da forsøget værd.
De går ofte først til i bunden hvor der står vand. Vend dig til at efterlade lugen åben så den tørrer ud .

For at dreje den skal den nok først helt løsnes, drejes og sættes på igen.
På nogle maskiner er der et spændebånd om fælgen. Det skal først løsnes / afmonteres.

Bryd strømmen før du åbner låget på maskinen.

Hvis det bare er en mekanisk rift kan en god stor cykellap hjælpe. Er bælgen mør, er udskiftning den,rigtige løsning.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-07-07 11:11

Du skal ikke begynde at dreje den, den har jo en flap der vender nedad, netop for at give mest tæthed og tryk fra lågen.
Siden den går i stykker, må lågen være blevet skæv, og skal rettes.
Skal du noget med den bælg, så skift den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-07-07 11:42

hertillands www.hvidevaredele.dk.
Dere må ha en slik i Norge.
pbp

Kommentar
Fra : nilsbu

Dato : 17-07-07 12:30

hei igjen og takk for gode råd!!
maskinen fungerer for bra til å byttes ut, men belgen er kanskje forbruksvare?
hvor får en tak i ny og finnes det noen arbeidsbeskrivelse for utskiftingen?
med takk
nilsbu

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-07-07 13:10

som skrevet: Forsøk på en søkemaskine (google, msn, yahoo) å hitte ett firma, som selger greiene (vaskemaskindeler)
Prøv hoss www.e-serviceoslo.no
med venlig hilsen
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-07-07 13:11

obs! Du skal ha hele modellangivelsen parat, når du bestiller