/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mangler opstartsfiler
Fra : freddiemercury
Vist : 834 gange
200 point
Dato : 17-07-07 07:39

jeg har tidligere haft virus på min pc som jeg ikek kunne få fjernet, så jeg valgte at formattere C
og nu NTLDR is missing - press any key to restart
dette har jeg rodet lidt med igår men uden held (selv om jeg har set Helge's gode forklaring om ntldr)

hvordan får jeg nu startet op helt forfra senere får jeg også flere filer den spørger efter bl.a.
system32. hall.dll

mvh

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 17-07-07 07:57

kan det hjælpe at installere SP3 til windows 2000 ?
det prøver jeg lige pt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-07 08:18
Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 17-07-07 08:24

hej Molokyle
tak for linket - efter jeg har installeret SP3 til windows 2000
kan jeg (indtil videre da jeg ikke er færdig endnu) åbenbart komme videre da jeg har sat min xp skive i og prøver nu at opdatere til win XP dette går som sagt fint, lige bortset fra at den har spurgt
efter en fil D.DRAW.DLL hvilket jeg ikke har taget mig af og bare kørt videre, så nu mangler jeg kun 16 min så er jeg færdig - det er meget spændende denne D.DRAW.DLL fil er måske ikke så vigtig tror du ?
mvh

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 200 point
Dato : 17-07-07 08:42

Var ude for det samme for et par uger siden.

Og kan kun sige, at jeg blev nødt til at formatere hele disken.
Da der var flere partitioner på den.
+ min slave disk, den var også røget en tur

Jeg tvivler stærkt på du får gang i den, før du har formateret hele disken.
Som du selv skriver, du har haft virus, som sikkert har ødelagt ALT i din boot
ISÆR, hvis der er flere partitoner på den, eller flere diske.

Du kan prøve, hvis du har flere diske, at fjerne dem enkeltvis, og forsøge at redde
din boot.

Du kunne prøve at sætte din XP cd i drevet og boote fra den,
og første gang du bliver bedt om at installere DER KLIKKER DU REPARER.
log ind på dit drev som regel C, du skal klikke 1 for at logge på.
Plus angive kode-ord, hvis du har oprettet det.

Derefter klikker du enter flere gange, og der kommer en DOS menu,
vælg Dansk tastatur og klik enter flere gange, indtil du kommer til
C:
hvor du indtaster help, så kommer der flere muligheder.
prøv at indtast FIXBOOT ELLER FIXMBR.
du bliver bedt om at taste J for at godkende.

Det er sikkert eneste mulighed for at redde dit system.

Ellers må du lave en ny indstallering og håbe på du kan redde
noget af din data, med andre programmer.

Citat
molokyle

Du efterlyste engang et gratis program, der
nulstillede din PC ved opstart, dette er bare genialt,
alt skidt er væk næste gang du starter op.
Og så er det gratis___

Det har været lagt i tip´s
http://www.majorgeeks.com/Returnil_Virtual_System_Personal_Edition_d5702.html

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 17-07-07 08:51

jeg tror jeg er på igen
jeg havde en del mangler af de vigtige filer, men de må åbenbart have været på
win 2000 SP3 - så jeg tror det kører igen

tak

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 17-07-07 08:52

Tak for svaret disken.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-07-07 08:56

Takker, vil stærkt anbefale dig at prøve programmet jeg nævnte.
Meget enkelt at bruge, og ingen VIRUS - mere.
Husk bare at lukke programmet, når du vil installere
programmer eller andet, der SKAL blive.