/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
GPS
Fra : Fijala
Vist : 2028 gange
400 point
Dato : 16-07-07 20:10

Dette har jeg spurgt om tidligere men prøver lige igen

Jeg har et VDO Dayton MS 6000 System med indbygget GPS i bilen. Mit kort på cd er imidlertidigt fra 2001 og er ved at være for gammelt. Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde et nyere på nettet, (for jeg er jo ikke meget for at skulle op med mulvarpen).
Er der noget der har et link.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 20:26

Citat
Like home PC's VDO Dayton navigation systems can be updated by loading new system software versions. Also updated map databases are available every 6 month.

Forstår så ikke helt at det skulle være fra 2001.....

Det ældste de har til download er fra 2000 og er MS5500 (nyere har lavere tal....)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 20:27

http://www.vdodayton.com/default2.aspx?menu=product_documents&urlre=1&

Kig selv på det - det er da muligt de deler software......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 20:51

jamen refi der står sgu 2001 på skiven. Mit system er jo fra før memorykortene kom. Og en opdatering koster skjorten og jeg er jo nordjyde med tegnebogen dybt begravet i baglommen.
Jeg kigger lige på dine link

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 20:57

Jeg tror IKKE opdateringer koster - det har du jo betalt for da du købte det.....

Kort osv ligger åbenbart som softwaredowload - men umiddelbart ser det ikke ud til DIT system er imellem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 20:58

Fejlagtigt har jeg skrevet MS6000 men det er nu MR6000 og her er manualen

http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/media/files/506515_IFU-MR6000-DK.pdf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 20:58

Spørgsmåler er om det autoopdaterer hvergang du bruger det ??????

Jeg kender ikke systemet....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 21:08

ingen autoopdatering.

Under sædet ligger der en afspiller til en cd skive med kort over hvad du nu har og den kan jo ikke opdateres. Sammen med dette system er det koblet en 6 cdcharger til der ligger under det andet sæde. Skærmen er indbygget i multimediesystemet i radioen/afspilleren. Du trykker blot på en tast og hele skærmen kører ud af stativet og kan vippes. Har faktisk næsten samme størrelse som radioen/afspilleren. Skærmen kan også bruges til at styre multimediesektionen når GPSen er slukket. Der kan sandelig også kobles DVD og ekstra skærme i til bagsædet samt ikke mindst et bakkamera.

Jo jo ser man det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 21:09

Har lige været en tur vest på i en lillle flække der hed Videbæk og der kunne min GPSer da slet ikke finde rundt ude. Da var alle de nye veje jo ikke på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 21:15

Den brugsanvisning hjælper ikke så meget....

Den dækker IKKE navigationssystemet - der er en medfølgende særskilt brugsanvisning......

Hvis det er et kort der er købt på cd er der jo ikke andet end at købe et nyt..... (ja - det koster 2100)

http://asp.gpsystem.dk/?gclid=CNHd4LTlrI0CFRk8ZwodY0essQ

Du kan heller ikke få en XP til at blive Vista.....

Alle de andre kører tilsyneladende med memorykort ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 21:33

Kan du "nøjes" med Norden - koster det "kun" 1100

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 21:34

Ja det er netop en pris jeg til min skræk jo selv har set, og derfor mente jeg lige jeg ville smide et spørgsmål her for på den måde måske der var en der ville dele.
Hvis du forstår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 21:37

Så er der delt hvis du kun vil have norden...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 21:45

ok ok ingen vil dele norden heller. Føj for den lede så må muldvarpen vel op.
Mon ikke det er billigere at købe en ny lille smart sag med autoopdatering

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-07-07 21:57

Der er jo en grund til at Fijala ikke vil op med "mulvarpen", han er en god dyreven, og ved at milvarpe ikke bryder sig om dagslys!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 21:59

åhh severino hvor har du ret. Jeg ynder ikke at spendere mere end allerhøjst nødvendigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 22:31

Tja - du kunne jo købe det - lave en kopi til dig selv (må man godt) - derefter sæ....

Putte Cden i

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 23-07-07 08:52

vdo er et system hvor der betales abonnement for løbende opdateringer. jeg har 3 stk, men betaler kun for det ene. det er lovligt at kopiere, til de andre. de udsender nye skiver hvert år, så man altid har den seneste version..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-07 10:33

vagnba

Da jeg købte min bil sad det monteret i bilen og jeg har ingen ting om hvordan jeg opdaterer o.lign. Hvis du vil være behjælpelig med det, vil jeg være dybt taknemmelig. Jeg må jo nok indse at det ikke lige er software man får fat på gratis og med det gamle kort der er i mit system er det snart ubrugeligt.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 23-07-07 23:43

ok. jeg skal prøve om jeg har et nyt sæt liggende.. ellers må jeg vente til der kommer et hjem. så skal jeg prøve om jg kan lave et sæt til dig... tror at det er 8b cd.er for hele europa incl østlandene

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-07-07 10:45

Du er en guttermand vagnba. Du skal nok blive rigeligt belønnet.
Om ikke andet så kan det forrige sæt vel også bruges, selvom det jo er bedst at have det nyeste.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 24-07-07 14:15

ja men de gamle sæt har jeg foræret væk for en kasse øl..desværre. men jeg kigger på det..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-07 18:56

Ja øl kan vi da sagtens finde ud af eller hvad det nu skal være.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 02-08-07 20:07

hej har ikke været hjemme. men du skal nok få en privat besked når jeg er tættere på en løsning, skal nok få dem lavet til dig. men tålmodighed.. er bilerne ikke hjemme så er jeg hjemme , og og omvendt..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-08-07 21:41

Hejsa

Alt forladt, du skal jo ikke rende livet af dig.

Jeg venter gerne, for nu har jeg jo allerede ventet i et par år.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-07 10:22

nå vagnba, hvordan går det så. Er bilerne nu kommet hjem eller er de stadig ude og køre.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 20-08-07 20:26
Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 20-08-07 21:43

har haft pc nedbrud, derfor har jeg ikke kontaktet dig.. der er ved at blive lavet et sæt til dig..

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-08-07 03:23

Sikke en masse snak om opdatering. Jeg bruger selv et godt gammelt system VDO MS 5400 med CD skiver. De kan ikke kopieres, da der følger en bestemt kode med til hvert anlæg som skal indtastes. Jeg får automatisk nye CD skiver tilsendt 1-2 gange om året for hele Europa, som jeg har tegnet abn. på. Jeg fpr 2 slags, men bruger dem der heder Tele Atlas. Der findes ikke noget opdatering via nettet. Du skal betale for nye skiver. Jeg fik et tilbus på 1800,00 kr. for 2 år for hele Europa med nye koder for hvert år der skal indtastes.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-08-07 20:44

Mad_Nuser

hvad gør jeg forket. Når jeg henter fra dit link fungerer filer ikke.

Det skyldes jo nok at jeg ikke er vant til at lave noget ulovligt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-08-07 20:56

Nå nu virker et sgu alligevel. Mystisk jeg ved ikke hvad det var galt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-09-07 16:51

Mad_Nuser tak for linket men det fungerer ikke og er total spækket med virus, så nu er den renset igen og klar til kamp. Selv om jeg tjekkede for virus inden jeg pakkede dem ud, skal jeg love for de kom bagefter.

Vagnba.
Hvordan går det fra din side af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 17:32

http://asp.gpsystem.dk/?gclid=CNHd4LTlrI0CFRk8ZwodY0essQ

Skal vi liiige gå en måned tilbage (det kunne jo være muldvarpen var død )

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-09-07 18:53

Mulvarpen er måske snart død, men så koster det jo til begravelse og hvad der ellers kommer til, så vi holder lidt åbent endnu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 19:01

Ja - det sidste søm i kisten er det sværeste at slå i

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-09-07 19:04

at komme op med mulvarpen som i jo vel har forstået. (en værre fedtsyl hvis i spørger mig) ;OD

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-07 20:29

Jeg har hørt om uldjyderne skulle have bukser med meget dybe lommer!
Er det et sådant par du går med?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-09-07 20:48

Citat
Lokumsdigt
I disse sparetider
må man bruge papiret på begge sider
og nu minsanten
også på kanten