/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
To pc´er går offline....MEN
Fra : yearhouse
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 16-07-07 12:33

Daw daw

Papdatteren er éen af klodens store nørder.
Hun køre med to computere.
Spiller Onlinespil
samtidig med TeamSpeak, Ventrillo og Messenger.

De sidste dage er det hele så begyndt at gå offline, og jeg har selvfølgelig bedt hende efterse stik og genstarte modem...osv.

Men détte er sq mystisk: Hun kan sagtens sidde og snakke med pøblen på MSN

Men spillet, ventrillo og teamspeak går offline...PÅ BEGGE COMPUTERE !

Har nogen noget klogt jeg kan gøre...så hun tror hendes papfar er klog????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 16-07-07 12:36

Mystisk når det har virket, måske nogle porte i routerens firewall der blokerer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 12:42

Citat
Har nogen noget klogt jeg kan gøre...så hun tror hendes papfar er klog

Bed hende rydde op

Nå...

Det kan have mange årsager at hun bliver "smidt af"

Det er tilsyneladende ikke nettet der lukker ned - men forbindelsen til spillet....

Så - simpel overbelastning - time out - osv....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 16-07-07 12:47

At få hende til at rydde op, er lissom at læse Jyllandsposten i stormvejr

Bare mystisk at det er begge computere....Teamspeak og Ventrillo er uafhængige af spillet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 12:54

Hovsa....

Er det ikke noget IP"værk"......

Så er det sikkert fordi hastigheden kun lige ligger på vippen....

Så afbryder serveren.....

Og hvis hun samtidig sidder på Msn - sååååå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 12:57

Så har hun jo 3 forbindelser åbne på en gang..... ?????

Så det er sikkerty båndbredden der ikke kan følge med.....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 16-07-07 13:18

Hmmmm...

Det er jo først indenfor de sidste dage, at møget driller.

Måske ER det en simpel oprydning i begge pc´er.....Hun kører med Cybercity 2 mbit.

Jeg bliver korporligt afstaffet når jeg nævner ordet "oprydning"....så jeg må vel hellere kopiere svarene hér og servere dem for hende.....Så undgår jeg sikkert 112

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 13:37

Send dem som message i MSN

Den lukker jo ikke......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 16-07-07 20:26

Hejsa igen i dénne aftenstund.

Jeg var lige henne og fungere som igangsætter.
MEN....den bliver sq véd med at gå ned......kun lige nogle sekunder, men nok til at hun skal logge på igen med account og alt det dér....

Tror i vi skal tjekke Cybercity supporten.....forresten er det 4 mbit forbindelse.
Hendes med/modspillere har IKKE problemet..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 20:37

Prøv liiige at stoppe alle andre programmer..... se så om de virker....

Selvom du har en rimelig høj forbindelse kan de andre programmer jo godt "stjæle" båndbredden i korte øjeblikke - og så bliver hun smidt af....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 20:38

de virker = det virker....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 16-07-07 20:50

Tak tak REFI.

Det mystiske er jo, at det er BEGGE pc´er.
Den éne er kun udstyret med spillet.

Måske skal hun simpelthen prøve at køre éen pc a´gangen..........for at teste????

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 17-07-07 10:29

Øv..........
Går stadig ned

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 17-07-07 10:33

forresten:
Hvordan tjekker vi routerens firewall?

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 30-07-07 23:53

har hun downloadprogrammer kørende ?
for det er noget der æder forbindelsen...

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 31-07-07 06:03

Jeg véd ikke hvad der sket, men da vi begyndte at kigge på router, og genstartede den efter en pause....ja så...fungerer det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 10:30

Elektronikkens måde at opføre sig på, kommer hele tiden bag på os, godt problemet blev løst