/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil?
Fra : Kortoververden
Vist : 890 gange
100 point
Dato : 16-07-07 09:09

Jeg skal have ny bil og har nu besluttet mig for at købe en gammel en til at trække min hestetrailer og en ny til bykørsel, så hvad er fordele og ulemper ved disse to modeller og hvilken er at foretrække med et månedligt kørselsbehov på omkring 1000 km.

Peugeot 206 1.4 hdi
Citroen C3 1.4 hdi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-07 09:16

Citat
Peugeot 206 1.4 hdi
Citroen C3 1.4 hdi

Ingen af disse to kan/må trække hestetrailer.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-07-07 09:16

- er det en pony?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 09:21

Som jeg skrev, så har je gkøbt en gamme lbil til at trække traileren og nu skal je gså også bruge en bil til "almindelig" kørsel, og det er der de to biler kommer ind i billedet, de må ikke trække mere end 900 kg, og da en hestetratiler alene gerne vejer omkring 700 så er der ikke en gang plads til en pony

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-07 09:22

Citat
og har nu besluttet mig for at købe en gammel en til at trække min hestetrailer

Sådan skrev du

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 09:24

Citat
og en ny til bykørsel

Sådan skrev jeg også

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-07 09:28

Godmorgen Jensen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-07-07 09:32

De to kan da komme nogenlunde ud på et.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-07-07 09:35

Husk at en C3 skal brandforsikres

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-07-07 09:36

OK - trækkeren er åbenbart på plads (stor forvirring).

Ang. ny bil (206 hedder 207 i dag):

C3: http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=486
206: http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=204

- personligt ville jeg finde en VW... de fås også som mandagsbiler

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-07 09:36

Nej, nu må I sgu holde......det er sikkert de modeller her der overvejes som "bybiler"

øh d.v.s......det "håber" jeg da

Men hvilken du skal vælge af de to ved jeg ikke.....det må blive et spørgsmål om, hvilken du befinder dig bedst i...m.h.t. siddekomfort, betjening o.s.v.

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=582

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=204

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4065

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=486

mvh dova

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 09:45

Citat
Ang. ny bil (206 hedder 207 i dag):

Det vil min bilpusher nok være ked af at høre da han har dem begge stående

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-07-07 09:52

Når du har prøvekørt dem begge, og hørt på købsbetingelser, så beslut dig.
Men hav eventuelt i mente, at når vi taler netop om de to biler, så vil jeg mene at Peugeot har den bedste gensalgs-brugtvognsværdi, -- og så har Citroen haft et problem for nogle år siden, med dårlige tandremme som med følgeskade, -de end ikke ville dække på garantien. Så faktisk syntes jeg personligt at det skal de ikke lade være uhørt.
Men køb efter hvad du fornemmer bedst for dig selv.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-07-07 09:56

- 206 gammel model, 207 ny model, det var det jeg mente...

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-07-07 10:16

Det er to relativt ens biler og dit kørselsbehov er lille så køb den hvor du får mest for pengene.

VH

Thomas

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 10:22

Citat
så køb den hvor du får mest for pengene

Lige nøjagtigt, og hvilken af bilerne er det?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-07-07 10:26

- hvis du skal vælge mellem de 2, vil jeg mene 206 (læs 207)...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-07-07 10:28

Med kun 1000 km pr måned, bør du måske overveje om diesel er det rigtige. Små smarte bybiler kunne være noget Fiat, Toyota Auris (tror jeg den hedder - trecylindret tingest - kører fint), VW Fox. Iøvrigt kunne Suzuki Swift Sport være et skæg alternativ. Men den er ulidelig til langture. Har selv en Pug 106 rally. Det er en formidabel bybil og rimelig anstrengende på langture!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 10:30

Jeg har haft en masse betragtninger med i billedet, og Suzuki er helt udelukket, Toyaota og Fiat bryder jeg mig simpelthen ikke om, og Fox sidder jeg ikek godt i.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-07-07 10:31

Citat
Lige nøjagtigt, og hvilken af bilerne er det?

At du går ud over kigger efter begge og så tager den der er i bedst stand i forhold km og pris.

Ellers er det kun smag og behag der adskiller de to biler. Hvis de er i en ordentlig stand er det begge gode biler.

VH

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 10:33

Citat
bedst stand i forhold km og pris

Det er nemt, da der er tale om NY bil

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-07-07 10:37

Men jeg vil forøvrigt silslutte mig at du bør overveje om diesel er det rigtige valg for dig når du har så lille kørselsbehov.

Det forventes at den tilnærmelse der er sket i prisen mellem diesel og benzin yderligere vil blive forstærket og jeg tvivler på at du allerede nu kan tjene merprisen på en diesel hjem ved 1000 km om måneden.

VH

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 10:43

Det kan da godt være at der er for få km, er der en gylden regel for hvor mange km der skal køres før diesel er en fordel??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-07-07 10:45

Men diesel kører længere på literen. Diesel er noget langsommere til at give varme i kabinen (vælg en med oliefyr - det vil du ikke fortryde). Både Citroen og Peugeot har fået klø for at have dårlige værksteder og lala garanti. Begge biler er efter min mening rare at køre i. Personligt ville jeg måske vælge Pug'en (men nok mest fordi jeg allerede har en).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-07-07 10:46

Citroen giver mig nerver (har engang haft en BX - gyyyyyys).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-07-07 10:48

I det sidste Motor var der en diesel/benzin-vælge liste

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-07 10:48

Ja jeg vil så slet ikke sætte spørgsmålstegn ved beslutningen om en dieselbil....selv om nyprisen er større på en diesel.

Dieselmotorer er mere stabile, har en mere jævn motorgang....ikke noget hakkeri ved kold motor o.s.v.
Kort sagt betydeligt mere driftsikker og kører som regel flere kilometer i sin levetid end tilsvarende benzinmotorer af samme størrelse.

Og da der her er tale om forholdsvis små motorer og biler der går + 20 km/literen, gør det, at de er langt de billigste at holde kørende og at ejerafgiftsmæssigt opleves der ikke så stor forskel på den årlige betaling, som ved ældre biler, om der er tale om benzin eller diesel.

Men en nævnte gensalgsværdien.....og hvis den også har betydning for din beslutning, er jeg helt enig i, at du bør vælge 206eren....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-07-07 10:51

Hvordan fungerer de nye afgiftsomlægninger på disse biler, i forhold til diesel/benzin ? Jeg mener de er tilnærmet, så diesel i nogle tilfælde er mere attraktiv.
Og så vil jeg tilføje. Hvis du annulerer denne her klumme også, så et du meget useriøs.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 10:53

???? Hvad har jeg annuleret?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-07-07 10:55

Hold da op - 35 stk's i historikken. Og 21 du har accepteret

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 10:58

Og det er simpelthen blevet et udtryk for seriøsitet hvor mange man annulerer??
Jeg synes i højere grad det er et udtryk for svarenes kvalitet

Jeg vælger at annulere spørgsmål som ikke giver et på nogen måde anvendeligt svar, udfra den betragtning at så ligger spørgsmålene ikke og fylder op som uafsluttede hvilket jo for mange mennesker også er en stor synd, men hvis du har et problem med min frekvens af annuleringer så er du velkommen til at holde dig ude af trådene

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-07-07 11:14

Du vrøvler. Kiggede i et par stykker. Der var der svaret rimeligt i. Men du ignorerede dette. Men når du nu hugger efter svarenes kvalitet, kan man passende stille spørgsmåltegn ved spørgsmålenes kvalitet. Nu går du så i selvsving fordi synes det er underligt (og grænsende til useriøst) at du har halvandet gange flere annullerede end accepterede. Det kan jeg nemt se stikker i øjnene. Men derfor har jeg stadig en mening, både om spørgsmålet og om din annulleringsfrekvens.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 11:19

Jamen det er da godt at vide... Du er velkommen til at holde din mening for dig selv, eller oprette en tråd hvor du kan diskutere det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 11:21

Citat
hvis du skal vælge mellem de 2, vil jeg mene 206 (læs 207)...

Lad os lige slå fast...

206 sælges stadig som NY selvom der er kommret en 207...

Den er sågar 10.000 billigere.....

Men ved gensalg vil det nok have betydning at det er en "ældre" model.....

Så af de 2 - klart 206

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 11:24

Der er jo ret stor forskel på 206 og 207 je ghar prøvet 207'eren og bryder mig faktisk ikke om den, selvom jeg er rimelig høj finder jeg en bedre komfort i den lille 206

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-07-07 11:28

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 11:31

Jamen så ved du jo allerede hvad du vil have...

C3eren er da alt for "bobble"agtig

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 16-07-07 13:55

Måske den Lille Nye Renault?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 14:01

En lille reminder.....

Om få dage begynder Kandu at lukke dine åbne spørgsmål.....

10 af slagsen Det må kunne gøres bedre hvis du mener hjælpen på Kandu kan bruges.....