/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
ingen lyd.
Fra : gmadsen
Vist : 2981 gange
300 point
Dato : 15-07-07 22:32

ingen lyd.
hjælp, efter min computer ( Compaq presario s.4100dk system number dm 123a. serial number nld 334215s) har været gået død pga. virus.fik jeg den genoplivet ved at geninstaller windows xp home edition. men min lyd var og er forsvundet. tror jeg skal have installeret en driver til mit lydkort.... men kan ikke finde udaf hvilket lydkort jeg har. når jeg går på opdagelse i hvad min pc består af, står det bare at mit lydkort er et multimedielydkort.... og det bliver jeg ikke så meget kloger af.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 15-07-07 22:57

Prøv at gå i kontrolpanel -lyde og lydenheder-lydenheder-lydstyrke og se om der er et flueben i nogle af de felter der kommer frem

Accepteret svar
Fra : arvig

Modtaget 310 point
Dato : 15-07-07 23:03

Hej gmadsen

Prøv om u kan bruge dette link
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=pv-15947-2&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=351069&os=228&lang=da

Det skulle være den komplete audiodriver for Compaq Presario S4100DK, dog kun på engelsk.

Good luck

Jørgen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 15-07-07 23:03

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig, men jeg havde engang samme problem efter at have installereret nogle programmer. Hotline kunne ikke finde fejlen og anbefalede at jeg tømte maskinen og lagde det hele ind igen. Det orkede jeg ikke, så jeg lånte min venindes 16-årige søn, som ganske enkelt afinstallerede driveren til lydkortet, slukkede computeren og startede den op igen. Så virkede det! Computeren installerede selv driveren igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 23:04

Citat
Compaq presario s.4100dk

Det burde ligge det hele på din rescueCD......

For det er vel den du har brugt til installation.....

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-07-07 08:40

Hvis du ikke har en rescueCD kan du købe den her

https://sales.sitel.be/hprecocd/Sales.html

Koster 250 kr.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-07-07 09:55

Et lille program der hedder Everest home kasn klare det, og det er freeware prøv det her
www. Lavalys.com\EVEREST Home Edition

Godkendelse af svar
Fra : gmadsen

Dato : 16-07-07 12:10

Tak for svaret arvig.
Jubiii nu virker min lyd igen.
mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : jaff

Dato : 16-12-07 19:25

heej jeg står i virkelige stor problemer.

hjælp, efter min computer ( Compaq presario SR1000. serial number CZB43404P0) har været gået død pga. virus.fik jeg den genoplivet ved at geninstaller windows xp Pro. men min lyd var og er forsvundet. tror jeg skal have installeret en driver til mit lydkort.... men kan ikke finde udaf hvilket lydkort jeg har. når jeg går på opdagelse i hvad min pc består af, står det bare at mit lydkort er et multimedielydkort.... er meget på skidern fordi det er min fars pc og han er på ferie kommer hjem i morgen. så hvis nogen kan hjælpe mig er det super