/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hva sker der!!! Min Maskine lukker pluds~
Fra : dr_scooter
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 27-01-03 14:33

Hej hej.

Jeg ved ikke helt hvad der sker for min pc, pludselig lukker den (Som om man hiver stikket ud).

men det mest mystiske er, at det kun sker, når jeg endten trykker på et link, åbner en mappe, lukker en mappe, starter et program eller spil osv...

Er det en hardware fejl eller en software fejl (Virii måske)

Mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-01-03 14:43

* Defekte RAM
* Virus
* Beskadiget driver
* 1000 andre ting

Kan du komme i tanke om nye ting du har installeret fornylig, så prøv at fjern det, eller opdater driver til det.
Hvis det ikke hjælper, så prøv dette i rækkefølge (husk at checke at det er galt inden du går videre til næste punkt)

1) Opdater windows http://windowsupdate.microsoft.com/
2) Opdater/anden driver til grafikkort
3) Opdater/anden driver til lydkort
4) Kig på SHUTDOWN & RESTART TROUBLESHOOTING http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm (Jeg mener nemlig du har XP ???)

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-01-03 15:44

Og så til allersidst - hvor mange drev, hvilket bundkort, hvilken processor og hvor stor PSU???

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-01-03 17:23

hvad sger din logbog,på de tidspunket hvor den pluselig lukker ned ?
start-->kør:skriv her: compmgmt.msc
tryk f8 under start vælg fejlsikker tilstand kan du starte spil og ander der ligger
på harddisken uden at du få dette problem.
hvis det er windows system base der er ødelagt kan du bruge sytemgendannelse(der bagefter kan fortrydes)
hvis altså du kan bruge fejlsikkertilstand uden problemmer kunne du gøre dette i den.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-01-03 19:07

Der er også den mulighed, at der er smadder i registreringsdatabasen.
I så fald kan du løse problemet ved hjælp af programmet jv16 PowerTools,
som du ganske gratis kan hente her: http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/jv16powertools.shtml

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-03 21:49

undskyld jeg blænder mig,men med xp kan man bare:
boot fra cdrom xp i drevet,spring repair over første gang ,men vælg indstallation,
derefter kan der så igen vælges repair,men her bevares software intakt,men
det er som en -->formatering med ny indstallation.

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 28-01-03 15:21

Tak for svaret xou. jeg tror det virkede...