/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Berlingo '98 positionslyspære
Fra : ps080171
Vist : 1202 gange
60 point
Dato : 15-07-07 08:47

Hvordan i ... skifter man pæren til positionslyset? Jeg kan få selve lygten ud, så man kan se lygtehuset bagfra. I bogen står der at man skal dreje fatningen 1/4 omgang, men det kan man ikke. Der sidder en fjederagtig clips - skal man have den af, eller hvordan?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-07 08:55

Jeps fjern clipsen, eller vip den til side.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-07 11:04

Skub ind og drej.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-07-07 13:25

Pos lyspæren er det ingen fjeder på.Den er en lille som en lommelygte pære,Den kan være svær og få fat i så man kan bruge en spids tang til at trække den ud af lygtehuset.Kan du ikke vride den 1/4 omdrejning så prøv at trække den ud uden og vride. Mange bare trykker den ind uden og vride.Når du har fået den ud er det bare og trække pæren ud og trykke ind en ny, og sætte den på plads i lygtehuset igen.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-07-07 00:33

Instruktionsbøger skriver tit noget vås. Det kommer af at man lader teksten oversætte af folk, som ikke kender den metier de skriver om.
Det er ikke fatningen som skal drejes. Det er pæren. Den skal først trykkes en lille smule ned for at gå fri af låsen. Brug ikke tang på en pære. Så får du knust glas.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 25-08-07 17:19

Hvis ikke pæren er med bajonetfatning, er det da helt sikkert glasskår, at dreje den i fatningen.
Når du har fået fatningen fri tager du med fingrene forsigtigt om pæren og lirker den ud (trækker )
monterer en ny pære, og tørrer fedtfingre af. Vupti! Så skulle den være hjemme