/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Lopper....
Fra : WakinyanKiza
Vist : 1505 gange
50 point
Dato : 14-07-07 22:23

Hejsa.

For første gang i mit liv med hunde, har vi fået lopper. Vi har forsøgt os med Frontline efter dyrlægens råd. Dette ser dog ikke ud til at virke.

Jeg vil blot med dette spørgsmål høre hvad DU har brugt med succes på din hund. Jeg behøver ingen forelæsninger osv... praktiske erfaringer er langt bedre i mine øjne.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-07 22:25

Frontline virker udmærket på vores hunde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-07 22:27

Kort og godt

Frontline pour-on-vet

Virker på min vovse

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 14-07-07 22:28

hmmm....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-07 22:29

Kommer det helt ned under pelsen, helt ned.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 14-07-07 22:33

Nu er det vel ikke sådan, at du bruger andre præparater sammen med vel??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-07 22:38

Middel på hunden der forhindrer lopperne i at formere sig....og det vigtigste:

Sprøjte hjemmet med et middel der slår loppeæg ihjel.

Ellers kan du behandle hund fra nu af og til der ikke mere er loppeæg gemt i huset, (det kan tage flere år) for hver gang der klækkes nye lopper vil de springe på hunden og vil kunne leve der til de dør af alderdom efter nogen dage.

Du skal bruge et middel der indeholder Methopren....specielt mod loppeæg og larver.

mvh dova

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-07-07 22:41

du skal pumpe efter vægt, en lille hund skal have 4 pumpe tryk og det skal gnides grundigt ned i pelsen, denne behandling skal gentages med en uges mellem rum i 3 uger, du må ikke springe over i tiden.
dernæst skal du have fjernet tæpper eller grund renset dem i alle de omgivelser hvor hunden bevæger sig i også plænen skal der sprøjet.

Det kan tage en rum tid at få dem ud af huset igen hvis der ikke bliver gået grundigt tilværks.

brug Abosolut væk til omgivelser.

mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-07 22:41

Dette link er ret interessant, prøv at læse det hele igennem, der er flere løsninger

http://www.hunde-info.dk/apo13.shtml

håber du kommer utøjet til livs, det andet er ikke til at holde ud hverken for vovse eller ejer

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-07-07 23:07

Lopper i Nordsjælland har udviklet resistens overfor Frontline Combo - det er jo et spørgsmål om tid før denne restistens breder sig til resten af landet - og i øvrigt også til Frontline Pour On Vet

Vaxen

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 14-07-07 23:20

ihh det lyder ikke godt med resistensen... grr..

Jeg har fixet huset mod æg osv... men må vist igang med den helt store tur

Dyrlægen gav hvalpen et præparat mod orm da vi var der. Loppemidlet blev givet til hunden efter nogle dage... Jeg må vist hellere ringe til dyrlægen imorgen.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 15-07-07 04:50

vi bruger presset hvidløg i deres mad som er blandet lidt op med leverpostej, ca 2 gange dagligt. vi presser et fed hvidløg ( brækker et af det store hvidløg ) og deler det over i to så de får ½ hver...
vi har ikke haft lopper i de snart 5 år vi har brugt dette

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 15-07-07 09:03

Frontline virker også på min retreiver. Husk, at det IKKE er effektivt mod flåter iøvirgt.
Husker du, at din ikke må blive våd efterfølgende, altså ingen ture i regnvejr eller badeture .....

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 15-07-07 10:18

Åhh så må det vist være der problemet er...
Hun har været nede og soppe i søen... hun var ganske vist ikke helt under, men aligevel.... og så alt det regn vi har haft... jo jo.... der er problemet.

Men kan man så give en behandling mere eller hvad med et loppehalsbånd i brug samtidigt?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-07-07 10:46

Pas på med mængden af giftstoffet, hunden kan få bivirkninger.

Hvis du har bil, skal du også huske at give den en omgang med absolut D eller lignende, der er mange som glemmer bilen og ikke kan forstå, hvor de ikke kan slippe af med lopperne.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-07-07 11:31

frontline virker fint hvis man sørger for, at det kommer helt ned på huden som foreskrevet. Hvis der er mange lopper og det er en stor hund bør du også behandle hjemmet og sørge for en god omgang rengørring.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-07-07 11:42

Bublebee, resistensen kan vi ikke komme uden om.

Så kan man være nok så grundig...

Hvis der skal bruges frontline skal det ikke være Combo, som der udvikles resistens imod as we speak.

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 15-07-07 11:43

Madamme har fuldkommen ret.
Hvidløg i hundens mad forhindrer totalt loppeangreb......og så undgår man også brug af
diverse giftmaterialer. Start med lidt hvidløg i hundens mad og øg op til et lille fed i hver
madportion. Efterhånden vil hunden elske hvidløg... og den vil slippe af med lopper og
flåter. Men for at I ikke bliver angrebne af lopper må i sprøjte for disse, indtil de er ud-
ryddet i hjemmet. Flere hunde bliver efterhånden så glade for hvidløg, at de opfatter et
fed af disse, som en godbid.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-07-07 11:48

loppehalsbånd er fup og humbuk siger vores dyrlæge. det eneste det giver er en grim lugt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-07-07 11:52

Vær opmærksom på, at hvidløg også er et giftstof for hunden - man skal ikke give et fed pr. dag til en chiuhuahua

Vaxen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-07 11:57

hvorfor plage hunden mer end nødvendigt? Når det nu er i tæpperne, lopperne yngler. Loppeøg er klæbrige og de kan ikke støvsuges bort. Så brug de midler der er lovlige til indendørs brug. I får ikke mere gift på jer en ved au oversprøjte kææledyret. - og så virker det, så i bliver ikke udsat for gift i så lang en periode.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-07 12:06
Kommentar
Fra : amdam

Dato : 15-07-07 14:26

Vores dyrlæge siger, at Frontline ikke virker, men det gør Advantage derimod.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 15-07-07 14:38

åhh det er dog uoverskueligt...

jeg må lægge en handlingsplan for bil, hus og hunde...

Tak for hjælpen indtil videre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-07-07 14:49

Løse tæpper kan du komme i fryseren natten over, ligeledes hundebørster og andre småting hunden har været i nærheden af.

Her er en lang smører vedrørende hunde og hvidløg

Løg og hvidløg

Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.
Hvidløg har en række positive effekter, hvis det fodres i meget lille dosis, mens det kan give forgiftninger, hvis det fodres i for stor dosis. Kosttilskud der indeholder hvidløg bør derfor kun fodres efter samtale med dyrlægen, idet varedeklarationen på mange hvidløgsprodukter ikke tager højde for at hunde kan forgiftes af hvidløg. Hvidløgs ønskede virksomme stoffer er nogle svovlforbindelser, der til dels er bundet til "hvidløgs lugten", lugtfrie hvidløgsprodukter er derfor ofte mindre virksomme end friskt, knust hvidløg.
Der er lavet en række undersøgelser på hunde. Det er dokumenteret at hvidløg har antibakterielle, dvs. desinficerende egenskaber overfor bakterier. Hvidløg har en desinficerende effekt ved en evt. hudbetændelse, ligesom det har et højt indhold af svovlholdige aminosyrer, der er essentielle stoffer i opbygningen af pelsen. Hvidløg har også en antibakteriel og stabiliserende effekt på mave-tarmkanalen. Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning.

taget herfra http://www.hundeleksikon.dk/tox.html#4

Ud fra det ville jeg ikke eksperimenterer med hvidløg, men der er vi jo så forskellige

Kommentar
Fra : movser

Dato : 15-07-07 16:18

jeg har haft hunde i 24 år og aldrig haft lopper på mine hunde.
De får hver dag 1 fed hvidløg i en luns kød og det holder lopper væk.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 15-07-07 22:42

ja hvidlæg er et unik middel mod lopper, enten det er et fed man presser eller om det er lidt pulver man kommer i deres mad. det holder i hvertfald de dumme kræ af lopper væk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-07 23:09

Så er det om man virkelig foretrækker hvidløg, for lopper!

Kommentar
Fra : wynonna

Dato : 19-07-07 20:51

mit råd er at man får en korthåret hund min fox terrier har aldrig haft lopper selvom hun har været sammen med mange hunde hvor det sender har vist sig de har lopper, så et lidt dumt råd men ville lige sige det

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 29-07-07 00:00

Frontline combo vet dræber både æg, larver og voksne lopper. Alm. Frontline dræber kun de voksne lopper. Det virker

Hilsen Karin

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-07-07 12:49
Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 14-08-07 11:15

ja undskyld... men hundene havde slet ikke lopper hahaha.... det var allergi mod hvedemel - så ikke flere hvedekiks til dem.

Hvad nu med spørgsmålet???

Godkendelse af svar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 14-08-07 11:19

Tak for svaret Nordsted1.