/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hjælp...
Fra : Pytten1510
Vist : 932 gange
200 point
Dato : 14-07-07 19:29

Hej

Sidder med et KÆMPE problem, som lige ikke umiddelbart kan løses....

"svigermor" har skiftet internetudbyder og skal nu have Outlook til at køre med den "gamle" email-adresse....men men, koderne til denne er blevet erstattet med de nye...og hun har ikke nogle papirer liggende på det "gamle" abb.
Der ligger heller ikke et gendannelsestidspunkt på hendes computer...Jeg er ikke sikker på, om TDC vil videregive oplysninger om en konto, som er lukket...er der andre muligheder for at finde koderne på anden vis ???

Pytten

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-07-07 19:42

Hun kan bruge en adresse der var oprettet ved en anden udbyder. Beklager den dårlige nyhed .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-07-07 19:43

Hun kan ikkebruge...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 19:44

Adressen bliver sa ikke slettet fordi hun skifter udbyder ?

Det eneste der skal ændres er SMTP adressen men det kræver vi kender den nye udbyder eller den nye udbyder har oplyst den....

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 14-07-07 19:44

De gamle adresser kan som regel tilgås på mail.tdconline.dk - og så kan hun jo sætte den gamle mail til at videresende til en ny.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 19:45

Rolig Stl_s....

Det er ikke helt korrekt - det kommer an på hvad det er for en.....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-07-07 19:48

http://www.gtopala.com/
med SIW kan i aflæse de gamle koder
evt med et andet program

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 14-07-07 19:55

med SIW...lyder interessant....men hvordan gør jeg det ??? skal vi købe programmet ??

Pytten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 19:57

Hvad vil du med det ??????

Hvem er den nye udbyder ????

Adressen ligger vel stadig i komputeren......

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-07-07 20:00

Refi, jeg er helt rolig. Jeg har aldrig hørt om, at det skulle kunne lade sig gøre.

De gamle koder tvivler jeg også på vil gavne. TDC deaktiverer sikkert adressen sammen med kontoen. Jeg håber da du finder en løsning, men jeg tvivler desværre meget.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 14-07-07 20:01

Det jeg mangler er et 12-cifret kundenr, samt password fra TDC....har ikke noget på skrift...
den nye udbyder er tele2......til hvilken vi har de nye oplysninger. Problemet er bare at indstillingerne på serveren til de ing. mails ikke skulle have været ændret....lidt sent at finde ud af dette, men....jeg håber at løse hendes problem.

Pytten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 20:07

Citat
Det jeg mangler er et 12-cifret kundenr, samt password fra TDC....har ikke noget på skrift...

De står vel stadig i opsætningen....

Eller har du slettet adressen ?

For så er der ikke noget at gøre medmindre du finder papirerne......

stl_s

Jeg bruger stadig tele2 (get2net) og TDC selvom jeg ikke længere er kunde.....
Adresserne bliver ikke stettet - der kan blot ikke sendes fra dem....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 20:23

http://www.scendix.de/download.php4

Nr. 2 kan læse "stjerner" (Pants off)

Men det hjælper jo ikke hvis de er slettet.......

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-07-07 20:40

hvis Tele2 er din nye udbyder
så må du kontakte dem og få deres support til at hjælpe dig
det fra TDC tror jeg ikke du kan bruge til noget

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 14-07-07 22:59

Hvis i ikke har slettet kontoen i Outlook, så kan i se den 12 cifrede kode her. Men Passworden skal du kende. Er sandsynligvis på 8 karakterer.

Jeg tror nu ikke den gamle email adresse kan bruges mere. Betegnelse efter @ vil jeg tro tilhører TDC.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 14-07-07 23:09

http://www.pcinspector.de/ har du prøver denne PCinspector

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-07-07 23:13

http://www.snadboy.com/
Revelation 2
kan aflæse koden der står med prikker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-07 23:54

Du kan ikke "køre" den gamle TDC-mail via Outlook /express når du ikke mere er kunde hos TDC.

Men du kan koble dig op til TDC webmail og oprette en gratis adgang og der bruge den mailadresse som du brugte før.
eks.
abc @mail.tdc.dk
passw = det password som hørte til den mail.

Der skal ikke bruges noget 12 cifret kundenummer.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-07 00:07

Citat
Du kan ikke "køre" den gamle TDC-mail via Outlook /express når du ikke mere er kunde hos TDC.

Kan du så ikke lige forklare mig hvorfor min TDC virker og har gjort i årevis.....

Jeg bruger Telia.....

Mine Tele2 (get2net) virker også udmærket - det er endda min hovedadressemail.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 00:08

Det eneste der er ændret i den er SMTPen..... - det skal jo være udbyder.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 00:09

den = dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-07-07 20:11

Manglende opdatering hos TDC.

Jeg havde den selv kørende i 1½ år - og så væk var den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 22:12

Besynderligt de begge skulle have manglende opdatering og så på 5 adresser som det drejer sig om...

Men det er da muligt det er årsagen - jeg har ikke spurgt dem

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-07-07 22:25

TDC rydder vel op. Når man har skiftet udbyder, bør man gå ud fra, at adresserne ikke duer mere. For det gør de ikke, officielt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 22:58

Kan da til orientering fortælle at jeg hver 3 måned (hvis der er en jeg ikkke lige har brugt) får en mail der siger, at hvis jeg ikke bruger adressen bliver den lukket den og den dato.....
Det gælder både Tele2 og TDC....
Så sender jeg blot en mail og så kører den igen....

Jeg tror eneste oprydning er når folk holder op med at bruge dem - så slettes de automatisk efter 3 mdr.....

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-07-07 17:51

Tak for svaret refi og hjælpen. Vi har oprettet en ny adresse til hende...det var det nemmeste....men tak til alle for hjælpen.

Pytten

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-07-07 17:58

TDC rydder ikke op
jeg kender flere der kører med deres ca 2-4 år gl mail, der oprindelig kørte med modem,
efter at der kommet ny adsl i huset, fra en anden udbyder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 18:01

Selv tak......