/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Læse et Word dokument i VB
Fra : jdjespersen
Vist : 561 gange
400 point
Dato : 07-09-01 10:11

Jeg har et (stort) antal Word dokumenter. Der er flere sektioner i hvert dokument. Hver sektion har en overskrift med fed skrift, samt en antal linier indhold, med normal skrift. Efter indhold i hvert afsnit, er der en blank linie, hvorefter der kommer en ny overskrift og et nyt afsnit.

Hvordan får jeg lettest flyttet teksten fra hvert afsnit ind i en database, hvor hvert felt er navngivet efter overskriften for hver sektion. Sektionernes navne er ens i alle dokumenterne.

/jdj

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 07-09-01 10:31

Det vil være det nemmeste at bruge MS regexp til at trække dine afsnit ud. Derefter er det lige til med indsætte i databasen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-01 11:16

Den der svarer på denne persons inlæg, må godt lige kigge på mit indlæg
omkring et skole-skema (det område i filen) i et Excel der skal ud på en
webside, ASP (VBS), HTML eller JS (eller evt. andet)...... tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-01 14:22

jdjespersen <jdjespersen.news@kandu.dk> wrote in message
news:Se%l7.3137$9V5.200844@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et (stort) antal Word dokumenter. Der er flere sektioner i
hvert
> dokument. Hver sektion har en overskrift med fed skrift, samt en
antal
> linier indhold, med normal skrift. Efter indhold i hvert afsnit, er
der
> en blank linie, hvorefter der kommer en ny overskrift og et nyt
afsnit.
>
> Hvordan får jeg lettest flyttet teksten fra hvert afsnit ind i en
> database, hvor hvert felt er navngivet efter overskriften for hver
> sektion. Sektionernes navne er ens i alle dokumenterne.
>
> /jdj
>
Hej jdj

Jeg tror ikke at det er så svært at lave, men jeg har dog brug for
nogle flere oplysninger før jeg kan komme med et udkast.

Hænger data i et Worddokument sammen ? Hvis vi antager at
du har et Word dokument, der ud som følger:

Navn(Overskrift1)
Peter
Søren
Hans

--------Sektionskift-------
Alder(Overskrift2)

Så skal det ind i en tabel, der ser ud som følger:
Navn Alder
Peter 18
Søren 19
Hans 32

Eller hvis man blot indlæser sektionerne hver for sig:
Navn Alder
Peter
Søren
Hans

Eller hvordan skal de indsættes .

PS. kan du evt. poste et eksempel på et worddokument i
news:dk.binaer (eller maile mig, hvis det ikke fylder for meget).
--
Mikkel Bundgaard
RUC Datalogi
http://officehelp.gone.dk
Se SpaceCommunicator - en peer-to-peer chat-applikation i Java

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 19:30

Hvis spørgsmålet er løst, er du så sød at lukke det ?