/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
compaq armada 1750
Fra : holmbo01
Vist : 578 gange
40 point
Dato : 13-07-07 14:32

Ved opstart vises "reklame" for compaq.
Herefter stopper systemet.
Kan med F8 vælge fejlfinding m.m. men efter valg vil den kjære maskine ikke videre.
Kan ikke starte op fra CD eller diskette.

Hvad gør den dumme ???
Har desværre kun 20 point, hvem skal have dem ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 14:40

Citat
Kan ikke starte op fra CD eller diskette.

Du har da en rescueCD.......

Sæt den i INDEN du tænder maskinen.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-07-07 21:49

Der findes ingen rescue CD til Compaq Armada 1750 kun utility CD med drivere.

prøv lige DEL - så du kommer i bios.

Kommentar
Fra : holmbo01

Dato : 14-07-07 10:58

Ingen af de 2 dele hjalp mig desværre

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-07 22:31

Du kan altså heller ikke komme i bios...................
Jeg prøver lige en af mine Compaq - og det er F10 som giver adgang til bios (armada e500)
Avanceret > opstartindstillinger > her kan du styre hvilket drev den skal starte på.

Min gamle Armada 1530 har biosstyring liggende på hardisken og hvis det også gælder din så har du et problem ved skift / sletning af harddisk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-07 22:34

Og du behøver ikke at hæve dine point...............

Kommentar
Fra : holmbo01

Dato : 15-07-07 09:51

svar til ec.
jeg er ny på disse kanter så jeg troede at jeg skulle det.

jeg siger tak for svar og hvis du så lige kan fortælle mig hvor jeg kan få bios lagt ind i den igen er
point dine

holmbo01

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-07-07 20:02

Det er ikke sådan lige at lægge biosstyring ind igen, for den ligger på en speciel lille partition på harddisken..................altså på min Armada 1530 som ligner din meget.
Du må lige fortælle hvad der er lavet ved den oprindelige harddisk.

1. kan du komme ind i bios med F10 tasten.
2. kan du starte op med en start/boot diskette (win 95 eller 98)
3. kan du starte op med en boot CD (win 98)

Kommentar
Fra : holmbo01

Dato : 16-07-07 14:00

svar til ec
f10 tasten nej
de andre 2 nej
tror du ikke at jeg bliver nødt til at finde en forhandler?
jegn havde den åben om aftenen og da jeg ville tænde den igen næste dag ville den kjære maskine overhoved ingen ting.

mvh holmbo01

Kommentar
Fra : holmbo01

Dato : 16-07-07 14:28

spørsmål til ec

jeg har lige fået at vide ved en forhandler at bios ligger på et bundkortpå min pc

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 40 point
Dato : 16-07-07 15:00

Ja bios ligger på bundkortet.
Men på nogle ældre min Armada 1530 og måske din armada 1750 ligger styringen af bios på harddisken.
Men det er nok klogt at gå til en forhandler.

Godkendelse af svar
Fra : holmbo01

Dato : 16-07-07 15:44

Tak for svaret e.c.