/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvilken switch?
Fra : sion
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 27-01-03 10:48

Jeg skal bruge en switch til at forbinde 7 pc'er med hinanden og samtidig være på nettet. Er denne Vegas switch (http://www.it-page.com/vegas/index.php?page=product&id=6) god nok?

Det net, som de 7 pc'er skal forbindes med, er universitetets net. Altså ikke noget med Stofa eller OnCable eller sådan noget.

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-03 11:02

Den er ligeså fin, helt sikkert

Du kan få den til 283 incl. fragt:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684877892

Kommentar
Fra : sion

Dato : 27-01-03 11:19

Det er netop på bj-trading jeg har fundet den (gennem EDBpriser). Jeg vidste bare ikke, om det var noget billigt L***, og jeg ved heller ikke så meget om, hvordan specifikationerne skal være.

Men jeg satser på du ved hvad du taler om, Uffe29, og så bestiller jeg den lidt senere i dag.

Godkendelse af svar
Fra : sion

Dato : 27-01-03 11:33

Tak for svaret Uffe29. Du skriver ikke noget om HVORFOR den er fin. - Det savner jeg, men jeg må jo bare stole på hvad du siger.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 27-01-03 11:40

Lige et tillægsspørgsmål:

SKAL man bruge et krydskabel til uplink?
Der står "Crossover Uplink support", men betyder det ikke, at man normalt bruger et alm. netkabel og her også kan bruge et krydskabel?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-01-03 11:54

Det betyder (næsten helt sikkert) at den supporterer crossover.....Så er der sikkert en knap man kan trykke ind, hvis man vil bruge crossover kabel.

Lidt om hvorfor:
* Plugnplay, op af kassen og i ligesom (næsten) alle andre switce
* Store and forward, gør at pakker der er for små/store filtreres, hvilket er tip-top
* Vegas er ofte billigt, men også godt. Cisco er bedre men dyrere

Der er ikke så meget at sige om switche, de er forholdsvis ens, men mærke og pris er i højsædet

Kommentar
Fra : sion

Dato : 27-01-03 12:03

Mange tak!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-02-03 23:35

Hej Sion.....købte du en, og virkede det ikke bare ??

Kommentar
Fra : sion

Dato : 05-03-03 13:58

Hej Uffe29!

Jeg købte den omtalte Vegas switch, og den har virket upåklageligt hver dag siden.
Desuden er den lille og diskret, så jeg er rigtig godt tilfreds med købet. Især når man også tænker på prisen.

Sion