/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
New Line
Fra : ids
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 27-01-03 10:29

Jeg har et SQL der indholder noget XML/TXT der skal udskrives/Flettes sammen med værdier fra nogle tabeler
Eks.
SELECT
'<POPULATION>',
'<GROUP FUNC=''CREATE''>',
'<G.PROPERTY TYPE=''NAME''>'||TABEL1.UDVALG||' member</G.PROPERTY>',
'<G.PROPERTY TYPE=''OWNER''>'||TABEL1.Ansvarlig||'</G.PROPERTY>',
'</GROUP>',

Jeg vil gerne tvinge det til at skifte til ny linie efter hvert SQL linie som vist nedenunder

<POPULATION>
<GROUP FUNC='CREATE'>
<G.PROPERTY TYPE='NAME'>FAU 3-2 member</G.PROPERTY>
<G.PROPERTY TYPE=''OWNER''>ABF</G.PROPERTY>
<G.PROPERTY TYPE=''SEKR''>LEH</G.PROPERTY>
</GROUP>

Jeg har forsøgt ned forskellige ting som "Set newline=lin1, lin2, ...." uden held

Hilsen
IDS

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 27-01-03 15:03

Er det XML'en du skal have new line i?

Hvis ja, kan du så ikke bare gøre således.

SELECT
'<POPULATION>',
'<GROUP FUNC=''CREATE''>',
'<G.PROPERTY TYPE=''NAME''>'||TABEL1.UDVALG||' member</G.PROPERTY>',
'<G.PROPERTY TYPE=''OWNER''>'||TABEL1.Ansvarlig||'</G.PROPERTY>',
'</GROUP>'+#13+#10

Aner ikke om dette hjælper dig...

Gandalf

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 27-01-03 15:04

glem "#" tegnet.