/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Airbag og betræk
Fra : jtlaursen
Vist : 1202 gange
100 point
Dato : 12-07-07 20:10

Jeg har en Opel Astra 89' med sideairbags der sidder inde i siden af forsæderne. Nu forholder det sig sådan at jeg har købt nogle billige og tynde sædebetræk jeg har trukket på sæderne. Men nu dækker de jo for mine sideairbags. Er det et problem eller er der power nok i airbaggen til at bryde stoffet og stadig have sin fulde virkning?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-07 20:23

Ja, det er ikke godt, jeg tror du skal spørge Opel, men jeg tror ikke de er glade for det.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-07 20:42

Airbaggen, skal nok blive udløst, men formentlig vil den ikke gøre det den skal.

Opel kan ikke svare på dit sprøgsmål da man aldrig kender omstændighederne når en airbag udløses, måske virker det måske ikke.

Det går ikke at have et betræk hen over en sideairbag !!!

Du skal lige huske at en airbag skal skiftes hver 10år. Selv om de ikke er skiftet vil de formtlig virke alligevel, det er bare en foreskrift at man skifter dem efter 10 år.
Der står også i din manual til bilen at du ikke må dække en airbag til.

Men det er jo op til dig... Vil du have et betræk på, så gør det.
Men risiko for at din side airbag ikke fungerer optimalt, blive blive hævet dramatisk (håber aldrig du får brug for den) Men har du aldrig fået skiftet airbag'ene som din servicebog foreskriver er risikoen endnu større.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 12-07-07 20:54

Bilen er så fra 99 og ikke 89, en mindre fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 22:36

Det ændrer ikke noget.....

Enten skal du købe betræk der er beregnet til det eller få sæderne betrukket ordentligt.....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-07-07 05:53

Køb noget originalt betræk, der er udskæring hvor airbaggen sidder. Det er der i betrækket i min Peugeot og det samme gælder for alle bilmærker.
Det du laver kan være farligt. Lad dog være med at købe billige uoriginale ting m.m.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : jtlaursen

Dato : 17-07-07 20:26

Tak for svaret thulin.