/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karburator på monza juvel
Fra : fwp
Vist : 426 gange
25 point
Dato : 27-01-03 09:46

Min karburator bliver ved med at løbe over selvom jeg har renset den mange gange og har haft svømmeren ude og skiftet den. Jeg har gennemblæst den med et kompressor så den er 100% ren det er derfor jeg ikke forstår hvad der kan være galt hvad skal jeg gøre ved det. Karburatoren er en 17mm BING fra protuna.

Kommentar
Fra : singaling

Dato : 27-01-03 13:10

heyhej ! prøv at bøje svømmerarmen meget forsigtigt nedad (1-2mm)hvis svømmerende sider fast i karburatoren .

Kommentar
Fra : fwp

Dato : 28-01-03 08:04

Til singaling fra fwp: Svømmeren sidder ikke ast i jeg kan sagtens pille den ud, men jeg vil lige prøve det med svømmerarmen engang.

Kommentar
Fra : amal

Dato : 18-02-03 22:33

Det kan være fordi at nålen der sidder på svømmeren ikke går op og lukker ordentlig af for benzin tilførslen jeg har selv oplevet det samme på en tilsvarende karburator. Det afhælpes ved at bøje det blik som nålen sidder i så den kommer længere op. det burde hjælpe.

Kommentar
Fra : flamske

Dato : 20-02-03 11:26

Skal blikket bøjes opad eller nedad??

Kommentar
Fra : flamske

Dato : 20-02-03 11:28

Den løber også over hvis jeg har lukket for benzinhanen en hel nat. så når jeg åbner løber den over med det samme selvom knallerten ikke er tændt.

Kommentar
Fra : anderslp

Dato : 26-02-03 20:05

det er da bare den lille dims der lukker tæt på dysen der mangler eller er defekt, vel.?