/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Lever - det man spiser
Fra : Smat
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 27-01-03 09:30

Hejsa
Hvordan er det nu lige med det der med tørret lever til hunde.
Først skal det koges derefter i ovnen, men hvor længe hvert sted? og ved hvilken temp i ovnen.
Ja det er ikke fordi jeg har lyst... men hvad gør man ikke for sin hund
Margrethe

Accepteret svar
Fra : TanteBlaa

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-03 20:01

Du tager kvie eller kalvelever. Koger det med Hvidløg. Derefter skære du det i terninger, kommer det på en bageplade og bages 1 time ved 175 gr.

Kommentar
Fra : Dharma00

Dato : 30-01-03 03:49

Hej!!

Undskyld jeg spørger, men er det overhovedet sundt, at give sin hund lever. Leveren indeholder jo ikke andet end affaldsstoffer. Det kan da ikke være sundt??

Hej igen!

Kommentar
Fra : Smat

Dato : 30-01-03 08:57

Alt med måde er der en eller anden der har sagt.
Det er korrekt at leveren udskiller affaldsstoffer, men den består altså ikke kun af dem. Der mange proteiner og vitaminer i sådan en fætter. Jeg vil kun bruge det til træningsformål. Så vidt jeg ved er den største riciko ved lever at der kommer en vitaminforgiftning (igen ved store mængder). Jeg har en hund der trods det at han er en Berner Sennen, ikke er madglad, så jeg må tage skarpe våben i brug.

Godkendelse af svar
Fra : Smat

Dato : 08-02-03 11:59

Tak for svaret TanteBlaa. Men gad vide hvor lange du koger det og hvorfor

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 01-05-03 08:36

Jeg koger det i ca 1/2 time
lader det køle af, og skærer det ud .Når det er kogt, et det nemmere at arbejde med, jeg tørrer det i 2 -3 timer til det er sten hårdt, (så holder det længere!)