/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Nogen erfaringer med "bumsecreme"?
Fra : Shaunchi
Vist : 5717 gange
100 point
Dato : 27-01-03 07:38

Hej, jeg er en dreng på 15 som er begyndt at bruge noget "bumsecreme" fra matas. Altså noget sæbe (ansigtsvask), som man derefter skal vaske af og skylle med ansigsvand. Så skal man putte noget specialcreme på, og så er jeg selv begyndt at bruge lidt fugtighedscreme fordi ellers bliver huden lidt tør. Jeg har brugt det i 3 uger, men jeg synse ikke det hjælper... Er der nogen med nogle erfaringer? Er det flovt at bruge lidt af søsters dækcreme?
Nogle andre gode råd til at få bumser væk med? Kan være alt bare det hjælper. Jeg har ikke helt vildt mange, men jeg har da lidt.

På forhåd tak for hjælpen.
-Kim

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-03 14:17

Hej kim.

Nu er jeg heldigvis over det med bumserne

men jeg har også brugt det samme "bumsecreme" fra matas fra et par år siden, ogh det virkede faktisk ikke

men så hørte jeg at man skulle bruge teetre olie, som man skal duppe lidt på den bums man nu er ved at få. og det hjalp

"Bumsen" som man er ved at få... eller har fået, dør simpelthen. kan kun anbefaldes.

Mvh dr_scooter

ps. det er da hendt for mig, at jeg har "lånt" lidt bruncreme på en bums et par gange, lige før en fest, af min søster

Kommentar
Fra : Shaunchi

Dato : 27-01-03 16:08

Jeg har også noget sæbe med 2% tea tree oil... Det har jeg også vasket mig i, i ca. en måned, men det hjalp ikke så meget... Hvor meget skal man bruge? Skal man vaske det af bagefter? Altså som en sæbe eller skal man lade det sidde? (måske derfor det ikke virkede)

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 27-01-03 16:10

Hej Shaunchi

Du skal ikke bruge bumsecreme, det er bare for at tage røven på folk. Du skal istedet bruge ølgærstabeletter, som fås i håndkøb hos matas el. apoteket. Det er langt billigere og så er det effektivt. Tag to morgen og to aften. Evt. spørg på apotek el. matas, men lad være med at lade dig lokke til nogle af de andre fantastiske vidundermidler der findes, for det virker ikke.
Du vil kunne se klar fremgang efter 1- 1½ uge.

Mvh BDG

Kommentar
Fra : Shaunchi

Dato : 27-01-03 17:34

hvorfor skulle ølgærstabletter virke? Nu bruger jeg i hvert fald det creme indtil jeg ikke har mere så må jeg jo se hvad der sker... Andre med gode forslag...

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 27-01-03 18:02

Hej igen

Tro mig, jeg har haft bumser i ti år, og prøvet forskellige ting, men intet var så godt som ølgær...

BDG

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 27-01-03 18:14

er ølgær på nogen måde farligt??
hvad med bivirkninger??

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 27-01-03 18:16

Hey dér. Jeg bruger selv den creme fra Matas, der hedder Specialcreme og koster 29,95.... Jeg har brugt den et par år og synes den virker fint sammen med anden forebyggelse: vidundermidlet BRINTOVERILTE 3%!!! Jeg har før brugt de der Tea Tree produkter i længere tid, men sluttede efter at have fået kraftige udslæt af det(Ren olie direkte på stedet). Endelig har jeg fundet noget, der virker for MIG. Jeg renser huden med en skintonic 4½ fra Clinique For Men efter barbering,(men Matas versionen kan også bruges) og kommer specialcremen på. Den er faktisk ret drøj jeg bruger 1 pr. måned. Derefter kommer jeg ren 3% brintoverilte på stedet. Jeg har efterhånden lært at kende symptomerne på en kommende bums, og når der er noget på vej dupper jeg med brintoverilte så tit jeg kan komme til det. Det tager pusten fra minibumsen og den forsvinder. Men da brintoverilte er bakteriedræbende, tager det også dem der ER kommet helt frem.

Hold dig til 3% opløsningen, alt derover er for kraftigt. Men det er vigtigt også at bruge noget, der giver huden fugt, og der har jeg efter at have prøvet alt kun holdt mig til den omtalte fra Matas. Hvis din hud er meget fedtet, kan du bruge den fedtfri creme de har med kamille i, den er også udmærket.

Noget helt andet er, at det også hjælper at tage sol, men det rækker din unge økonomi nok ikke til eller hvad? Jeg tager, efter at have tjekket markedet, kun sol hos Consol Solcenter, der stort set ligger over hele landet - de har meget ofte ½ pris på alle sole.......

Så mit forslag er:

Vask huden grundigt med en skånsom evt. bakteriehæmmende ansigtssæbe.
Rens efter med skintonic.
Smør cremen på.
Kom brintoverilte på, det blander sig med cremen, og det er godt at få det rundt over hele ansigtet.

Du skal ikke blive nervøs over at få hvidlige fingerspidser eller over, at bumserne bliver hvide i kort tid, det er brintoverilten, der er en smule ætsende - lyder vildt, men er ganske harmløst! Når bumserne bliver hvide er det tegn på, at det virker og hvad bedre er, at død hud omkring dem bliver nemt at nulre af. Husk at have rene fingre!!! Og lad være med at pille, det gør bumser i udbrud vildt svære at komme af med, da du konstant tilfører urenheder.

Jeg har ikke de vilde bumser længere, men har tidligere haft en lille problem. I tidens løb har jeg virkelig prøvet ALT, også ølgær og andre kosttilskud, ikke specielt virksomme for mig......

Held og lykke med det. Du finder Brintoverilte billigt hos Matas kr. 29,95 for ½ liter og det samme hos Føtex... Køb det ikke på Apoteket, hvor 1/4 liter koster ca. kr. 22.....

Held og lykke med det, håber det hjælper!

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 28-01-03 08:31

Hej igen

Ølgær er på ingen måde farligt. Du kan sku æde hele glaaset hvis du vil, uden at tage skade. Bivirkninger: fjerner bumser...

BDG