/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tacoskall opskrift til i aften
Fra : mexicano
Vist : 940 gange
20 point
Dato : 12-07-07 10:01

Hej

Jeg skal lave tacos til aftensmad men har aldrig lavet det før? Jeg har kun smagt det én gang.

Er der nogen som vil give mig en opskrift, jeg har søgt på nettet, men fandt ikke den opskrift jeg ville bruge.

Altså sidst jeg spiste det tog man en tacoskal og puttede grøntsager ned i den også hældte dressing på. Problemet er at jeg ikke kan huske om jeg også puttede hakket oksekød i.

Er hakket oksekød nødvendigt!? Har virkelig brug for hjælp da jeg snart skal købe ind. Det skal bare være en simpel opskrift.

Kommentar
Fra : mexicano

Dato : 12-07-07 10:02

Forresten så er jeg ny herinde, jeg har lige meldt mig til.. jeg forstår ikke lige det der pointsystem så jeg har bare sat den til 10.. jeg kan godt forøge den hvis jeg skal?

Kommentar
Fra : mexicano

Dato : 12-07-07 10:06

Altså det er fyldet jeg tænker på..

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 12-07-07 10:09
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-07 10:09

http://www.google.dk/search?hl=da&q=taco+skaller+opskrift&meta=cr%3DcountryDK masser af ideer og opskrifter

du behøver ikke at forhøje point - men det bliver værdsat at du accepterer det spørgsmål der giver dig svar

velkommen til kandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-07 10:10

oksekødet behøves ikke - du kan fylde i hvad du har lyst til

Kommentar
Fra : mexicano

Dato : 12-07-07 10:12

så hvis man kun putter salat i tacoskallerne er det fint?

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 12-07-07 10:13

Jeg plejer at servere tacos med hakket oksekød, godt krydret. Køb evt taco-krydderimix, eller brug chili, spidskommen, hvidløg etc.

Derudover serverer jeg gerne majs, iceberg salat, tomat, agurk, peberfrugt og revet ost dertil, samt guacamole, salsa og creme fraiche

Accepteret svar
Fra : delfin

Modtaget 30 point
Dato : 12-07-07 10:15

Jeg bruger som regel salat, ærter, majs. Agurk, peberfrugter, Tomater og Ost.
Nogen gange tager jeg revne gulerødder, rosiner, Ananas og ellers hvad jeg kan finde på.
Jeg syntes der høre kød til. Men det kan sagtens være andet end hakket oksekød. Jeg har prøvet kalkun, og skinkekød. Det er også fint med Kebabkød (tynde flager af oksekød)
Jeg steger kødet sammen med et brev tacomix (købes i alle supermarkeder)

Håber det er noget du kan bruge. Velbekomme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-07 10:15

bingo leopard - den var ikke ringe

Kommentar
Fra : mexicano

Dato : 12-07-07 10:19

Det er da en faktisk hjemmeside det her - man får brugbare svar med det samme! Tak skal i have!

Så man putter hakket oksekød i først og derefter de forskellige grøntsager også dressing?

De forskellige grøntsager, skal jeg lave det til en salat eller bare hver for sig så folk selv kan bestemme?

Kommentar
Fra : delfin

Dato : 12-07-07 10:37

Jeg servere det i små skåle. Ikke alle kan lide det hele.
Nogen vil have salat nederst andre øverst. Altså som folk lyster.

Mvh Maibritt

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-07-07 11:05

Jeg synes det vigtigste, når man spiser Tacoes, det er Tacokrydderiet - det ligger i pakken med skallerne og kan købes seperat ved siden af. Når man bruger dette 'Taco Mix' så får det hmm 'tacosmagen'

Og SÅ:

VELKOMMEN til Kandu, Mexicano! Håber du vil blive glad for sitet og nyde godt af alle de gode ting man kan lære af hinanden, her

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : mexicano

Dato : 12-07-07 11:24

Okay er denne opskrift fin nok:

Svits løgternene i olie, til de er klare, tilsæt så kødet og rør i det med en gaffel, til det skiller og skifter farve. Hvis du bruger peberfrugt, skal den i gryden nu. Tilsæt hvidløg, origano og så meget tomatpure', at du får en ret tyk sauce. Skær de rensede chili i tern og kom dem eller chilipulveret i gryden sammen med 1/2 oksebouillon opløst i lidt kogende vand. Smag til med salt. Dæmp varmen og lad saucen meget småt under låg i mindst 1/2 time, eller til den er meget tyk. Portionen passer til 4 store enchiladas (28 cm. i diameter) eller til 12 Tacoskaller sammen med salat.

Også tager skåle med salat, ærter, majs, agurk, peberfrugt, tomater, ost + dressing.

Så mangler jeg ikke noget vel?

Godkendelse af svar
Fra : mexicano

Dato : 12-07-07 11:26

Tak for svaret delfin.