/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC SKÆRM - men hvad betyder ?
Fra : kipumi
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 11-07-07 18:06

Jeg skal endnu engang hjælpe min (syge) søn denne gang med indkøb af en skærm (skal kunne afhentes) ikke sendes. Jeg har fundet flere forskellige, og sidder og sammenligner. Den skal bruges til Computerspil. Der er mange, der ligner hinanden i specifikationen. Der er dog en stor forskel . Noget der hedder "Billedkontrastforhold" der på nogen er 7:1 andre 2000:1 og igen andre 3000:1 - er der lige nogen, de rkan fortælle mig, hvad det betyder. Og om det er noget afgørende for bilkledet/spillet. Han vil ikke have den sendt :( - kigger på Elgiganten i Hillerød og Gentofte og Fona. Hvor kan vi ellers køre hen i nærheden af disse postnumre. Tak .

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 110 point
Dato : 11-07-07 18:44

Læs det her, og se om det hjælper til forståelse
http://www.flatpanels.dk/hvad.php#3

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 19:38

Jeg handler her:
www.pc-netto.dk
Jeg bestiller varen - får en mail om at den er kommet - afheter/betaler.
Det er ikke en butik med vejledning osv.
Jeg har endnu ikke været utilfreds.
Den ligger i Herlev (Kbh.)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-07 19:57

De bedste og billigste skærme er de gammeldags med billedrør og dybde. De har i øvrigt også flad skærm.

Hvis i vil have en LCD, så køb Samsung. Modeller, som ikke kan vendes, og som kun har vga indgang, er billigere og fuldt så gode. Gå ikke under 19".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-07 19:58

Til spil skal du ved lcd skærme mest gå op i hastigheden. Den opgives i ms "efterglød" den skal være så kort som mulig. Til seriøst edb er det ligegyldigt.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 11-07-07 20:22

Tak for svaret Spotbot.
Det var et godt link, som jeg har gemt, hvis der bliver andre ting, som jeg skal vide om skærme.