/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
stl_s Flashplayer
Fra : Manse9933
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 11-07-07 11:22

Der skete noget mystisk da jeg downloade Flashplayer,
mit antivirus program advarede mig og slettede en fil ved navn trojan G,kan det være en falsk positiv eller
er adobe gået ind i spyware forretningen?

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 11:32

Anti virus log indgang>
2007/07/11 11:20:47 C:\WINDOWS\system32\Macromed\Download\Download.exe [DELETE] [process: C:\WINDOWS\system32\macromed\download\Install.exe] [virus: Trojan.Downloader.Gen] [op: close]

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 12:19

Kørte lige en skanning og den fandt den igen,som jeg så slettede med en secure eraser,det er billede 1 og 2(klik på billedet for stor størrelse)>
http://manse9933.dk/un_sider/vis_forum/vis_forum1.htm
Det kan være fordi heuristisk skanning er slået til(falsk positiv)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-07 13:42

ikke noget her ved download - sååå ja falsh positiv kan være en mulighed - eller du har fået noget undervejs

jeg kan til gengæld ikke opdatere java efter at have smidt ud pga fejl

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 13:51

n/a
Citat
eller du har fået noget undervejs

Jeg gik direkte ind på stl_s link uden omveje,jeg
bliver mere og mere sikker på at det er falsk positiv
mit antivirus P ser aktiv x downloaderen som en trojaner,
de bruger nok samme metode som virus producenterne til
at hente playeren.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 13:54

men problemet vil så være at jeg skal til at slås med skittet hver gang jeg skanner og starter pc'en,fordi
den skanner filerne når pc'en starter,så skal jeg slå
heuristisk skanning fra og det er jeg ikke meget for.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-07 13:55

IHHH gør dog lige opmærksom på når du er færdig med at snakkke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 13:56

??????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-07 13:58

ikke så sart - du skrev jo egentlig bare videre i et nyt indlæg i fortsættelse af det andet så min kommentar kom midt i mellem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 14:06

Jeg forstår ikke at java skulle være opdateret for nyligt,
den version de anbefaler inde på deres side har jeg haft i over en månede>
Recommended Version 6 Update 1

Mystikken breder sig i det lille kandu på prærien

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 11-07-07 14:09

Du kan læse om problemet her:

http://epn.dk/teknologi/it/article1005418.ece

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-07 14:10

tjahhh havde jeg også -men problemet her er at jeg absolut ikke kan downloade den igen - og jeg mener altså godt jeg ved hvordan man gør

øhhh har kandu ikke altid udbredt mystik ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-07 14:11

joooeeeh hansen9 - også der

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-07-07 14:53

Manse, det du viser er legitime flash installationsfiler, så det er en false positive. Antivirusprogrammer bliver mere vagtsomme, og heuristics bliver mere agressive. Både godt og skidt. Hvilket antivirus bruger du ?

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-07 14:58

Har dit antivirus ikke en undtagelsesliste du kan bruge, indtil de får fejlen rettet ?

Mht til java, så er det rigtigt at de ikke officielt har opdateret, men hvis du går her ind og scanner http://secunia.com/software_inspector/ så henviser de til den nye, på mit link

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-07-07 15:23

Og så henviser de ikke direkte. Du skal lige igennem et par sider. Jeg deeplinkede igår, og det vil de nok ikke acceptere

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 15:30

Tak for svaret stl_s.
Mærkeligt at sun gemmer deres sikkerheds opdateringer så godt væk,på den officielle side har de Version 6 Update 1
som den nyeste,og klikker jeg på opdater lokalt så siger den det samme,du har allerede den nyeste bla bla bla.
Slukkede for AV og installerede flash playeren,håber ikke jeg skal slås med skittet senere.
Tak stl_s,bruger selv software inspector en gang imellem men glemmer at gå derind selv om jeg har aboet på deres nyheds mail siden 2004.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 15:31

har hentet den,jeg glemmer ski altid det med de stjerner.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-07 15:37

Det er ud til det kun er deres installer mit AV brogger sig over og den bliver fjerner auto når flash playeren er installeret,så det ser godt ud alles susammen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-07-07 15:45

Det varer nok ikke så længe før den java opdatering kommer til at ligge det officielle sted. Sådan plejer det at være.

Godt det kun var installeren . Og godt dit antivirus er på vagt