/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
slægts-træ på hjemmeside i html
Fra : NinaM
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 26-01-03 22:23

Jeg kunne godt tænke mig et slægts-træ på min hjemmeside og har ledt lidt rundt på nettet om der er et design jeg kan efterligne. Endnu har jeg ikke fundet noget der er pænt nok, måske er der nogen her på slægtsforsknings-siden som ligger inde med et godt link?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 26-01-03 23:00

Prøv at kikke lidt på dette link:

http://www.danbbs.dk/~stst/

Der findes en mulighed, men om det er det du søger, det må du nok bedst selv undersøge, og ellers er der på samme side et link til Dis-Danmark

http://www.dis-danmark.dk/

hvor der kan findes mange interessante links om slægtsforskning rundt omkring i verder.

mvh /Ejvind

Kommentar
Fra : BDamsgaard

Dato : 19-02-03 05:46

Prøv at se mit slægtstræ:

http://www.geocities.com/bjarne_damsgaard/ks1/ks.htm

Siden er genereret med et engelsksproget, hollandsk program KSTableau, der kan sættes til at lave output på mange sprog, deriblandt dansk. Freeware der downloades fra:

http://www.home.zonnet.nl/KStableau/

Programmet, der efter min mening er en perle, har mange andre typer visualiseret output: efterslægt, slægtsskab og indavl (skulle det forekomme - det gør for mit vedkommende).

mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 19-02-03 10:42

Hej Nina m.fl.!

Prøv Great Family

Citat fra mit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/2220
[citat]
Jeg har i et stykke tid kigget efter et slægtforskningsprogram, der skulle være nemt at bruge og gå til.

Ja nu har jeg efterhånden prøvet flere og er i den forbindelse stødt på "Great Family" som jeg nu har valgt at bruge, fordi det opfylder mine krav og behov og da det samtidig er freeeware, ja så er det jo så meget bedre.

Jeg er selvfølgelig klar over, at man kan købe andre lignende programmer, der kan meget mere; men da der også er exportfunktion i "Great Family", ja så er jeg foreløbig meget tilfreds og kan kun anbefale jer at prøve det.

Det er så nemt, så det næsten er svært; men det kan I jo selv prøve.

Prgrammet kan downloades via: http://www.greatprogs.com/ og det er gratis.
[/code]

Der er endvidere i programmet indbygget en funktion til at lave færdige web-sider, som er en udmærket måde at præsentere på web-sider.

Men prøv selv!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 19-02-03 10:54

Jeg må gøre opmærksom på at Great Family ikke er Freeweare, men Shareware. Se nedenfor et citat fra firmaets hjemmeside:

"The Shareware Concept
GreatProgs distributes some of its software using the shareware concept. Shareware is try before you buy software. You can download our programs and try them out for free for 30 days. The programs are fully functional during that time. If you decide that you would like to keep using the program beyond the 30 day trial period, you can order or "register" the program on our web site. After ordering you will receive a registration code that you can type into your trial version to turn it into the full registered version."

Herunder en vejledning til hvordan man registrerer, og hvad det kostere:

"Register GreatFamily

GreatFamily is distributed as shareware. If you wish to use the program beyond the 30-day trial period, you must register.

Order your license today, using the secure order form below. Registration benefits includes free upgrades and support.

The registration fee for GreatFamily is US$29.95 for one license.

Shortly after registration you will receive an email with your personal activation code and instructions on how to unlock your GreatFamily software."

https://www.regsoft.net/regsoft/vieworderpage.php3?productid=53044

mvh. /ejvind

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 19-02-03 11:21

Hej Ejvind m.fl.!

Da jeg lavede tippet den 20.10.2002 var programmet freeware og linket henviste til en vers. 1.1. som jeg benytter nu.

Men de er jo smarte de producenter og mange programmer bliver - åbenbart når de først er ved at blive kendt og benyttede - gjort til shareware eller prøveversioner.

Jeg vil lægge vers. 1.1. af Great Family op til downloadning og den vers. er freeware.

Senere vil jeg undersøge om jeg selv vil skifte til vers. 2.1. - det kommer an på, om jeg får mere end hvad jeg har behov for i vers. 1.1.

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-03 11:55

Hej igen!

Så har jeg lagt freeware vers. af Great Family op til fri downloadning.

I kan hente programmet via:

http://www.paralink.com/Vfs/cgi-bin/vf-logindom.cgi

Domain: Memory_DK
Username: Kandu
Password: Alt

Programmet ligger under mappem "Div-Software" - og det hedder GF_Setup.exe og er vers. 1.1. af Great Family.

Så kan I jo bruge det så længe I vil!

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : NinaM

Dato : 19-02-03 19:32

Tak for svaret Bjarne_H.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg bruger programmet, men du får mine point for alt det arbejde

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-02-03 01:19

Hej Nina m.fl.!

Selv tak - men jeg håber du / I vil prøve det og særlig den meget nemme måde at lave web-sider på.

Desuden er der også import 7 eksport af Gedcom fil, så man kan altid bruge data i andre programmer.

Mvh
Bjarne