/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printerport forsvundet ???
Fra : myg
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 10-07-07 12:22

Pludselig melder PC'en at lpt1 ikke eksisterer ved udskrift fra Word.
Printeren er ok.
I enhedshåndtering vises, at enheden (lpt1) fungerer korrekt.
Der kan ikke laves testudskrift.
Har prøvet med lpt2 - med samme negative resultat.
Bruger XP.

Er parallelportene stået af, eller ?????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-07 12:31

Det meste kører da via USB.
Kun oldnordiske printere bruger lpt

Kommentar
Fra : me67

Dato : 10-07-07 12:35

Prøv at reinstaller din printer og se om ikke dette hjælper.

Venligst ME67

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 10-07-07 12:56

Se i biosdata om printerportene er aktiveret.
Se derefter i printeropsætningen ved kontrolpanelet om printerren er aktiveret og udgangen sat til lpt.

Ellers kan du forsøge med systemgendannelse til et tidspunkt, hvor du ved at det virkede.

Ja printerporte kan stå af. Det kan ske i tordenvejr, særlig hvis man har lange printerledninhger, som kan virke som antenne.
Parallelle printerporte er generelt mere følsomme end serielle porte. Men der findes da printerporte med beskyttelse.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 10-07-07 13:48

1000 tak til Teil for den særdeles informative og konstruktive oplysning

Til I andre:
Checker lige forslagene.
Det skete efter en "4-sek" nedlukning, da systemet frøs. USB-printeren virker fint, men lpt stod af!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-07 14:56

Citat
1000 tak til Teil for den særdeles informative og konstruktive oplysning

Velbekomme, problemer med museumsgenstande løser vi let og hurtigt.

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 02-08-07 12:16

Tak for svaret transor.

Intet af det forslåede har hjulpet, så jeg må vist vinke farvel til parallelprinteren.