/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hej til Molokyle
Fra : hansen9
Vist : 1176 gange
300 point
Dato : 09-07-07 23:43

Det er godt nok længe siden jeg har været på kandu.dk sidst. Men det ser søreme ud som om siden er blevet bedre,så det kan jo være je bliver denne gang. Jeg kan bare huske at Molokyle og andre søde venner altid skulle have en pjanketråd her i smalltalk, det ser desværre ud til at være dødt.
Kom nu med nogle kvikke bemærkninger, vel vidende at hvis min gode ven fra gamle dage - Molokyle - blander sig får han poitsne (han er garanteret under 50.000 - ellers kan han jo donere dem). Men vi andre får glæde af de kvikke bemærkninger.

Hvad mener du om hvad som helst? For eksempel Roskilde Festivalen??

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-07-07 00:36

m-u-d-d-e-r

Og ja - Molo skal nok komme på banen med nogle gode bemærkninger plus en laaaaaaang række koder

Velkommen tilbage

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-07 02:00

hansen9 - velkommen tilbage.

Det er nærmest blevet en tradition, at Roskilde bliver mudret

Ja, det er længe siden, at vi har haft en pjattetråd - jeg plejer at sidde her foran pc og tude af grin

Lige nu er jeg på vej til lægge mig vandret med et smil på læben, før jeg begynder at snorke.

Godnat you all!

MosterMorskab

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 10-07-07 07:35

Ja MOLO er altid god for en kvik bemærkning og et godt råd. Roskilde festival = skønhedsbade og god musik.
VH chaufrat

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-07-07 08:32

woouuuww.....det er godt nok længe siden

Velkommen tilbage hansen9

Og du har helt ret i, at de gode, gamle laaaaaaannngge smalltalktråde omtrent er historie herinde

mvh dova

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 10-07-07 08:56

Hai hansen9... Joeh, jeg er her skam stadig

Jeg har dog næppe noget intelligent at bemærke omkring Roskilde festival, da det efterhånden er en del år siden jeg gad at stå og mase på en pløremark blandt tusinder andre for, at få et glimt af tidens 'hotte' navne.

Til gengæld er jeg igang med ...meget langsomt, at få min hjemmeside op at stå. Langt om længe har jeg nemlig investeret i et 'rigtigt' webhotel med eget domænenavn og hele pibetøjet. Selvfølgelig en nørdet (, men reklamefri..) 'ting' omkring implementation af dynamiske features på hjemmesider i CSS uden brug af Javascript. Der skér ikke så meget på siden i denne tid, da motivationen og dermed engagementet pga. af sommer, arbejde og alm. sløvsind er sat på vågeblus, men når den 'mørke' tid nærmer sig vil der igen begynde at 'ske' noget. Du vil kunne få et indtryk af indholdet ved at kaste et blik på dette eksempel, som jeg er ved at lægge sidste hånd på:

http://www.cssboxing.com/eksempler/eks001.php

Det er min ambition at gøre siden tilgængelig for alle moderne browsere ...også tekstbrowsere og skærmlæsere, hvorfor det at skrive selve kildekoden er rimelig tidskrævende. Alt skal validere ifølge standarderne; XHTML 1.0, CSS level 2, WAI level 1, samt RSS 2.0 og gennemtestes inden det lægges ud på nettet. Derudover garanteres reklamefrihed (..ud over link til relevante sider), sobert sprog (ICRA cheked) og sidst men ikke mindst : Free speach (Blue Ribbon Campaign).

Vil du følge med, når engang siden er kommet helt oppe at stå? Så vil jeg anbefale dig at abonnere på mit newsfeed

Tjaeh... det var måske ikke liiiige det mest pjankede indlæg jeg har skrevet her i smalsnak, men du kan roligt frygte mine tosserier ikke er lagt på hylden. Jeg ka' sgu ik' la' vær' ...hvis jeg ser mit snit !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 10-07-07 19:18

Citat
Kom nu med nogle kvikke bemærkninger, vel vidende at hvis min gode ven fra gamle dage - Molokyle - blander sig får han poitsne

Nå for søren - så bliver man da nødsaget til at komme med et indlæg, selv om Molo HAR vist sig...Folk skulle jo nødigt tro, at man er "point-rytter"

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-07 20:21

KarenD -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-07 21:30

karenD -> Jeg viser mig ALTID
...frem
...fra min pæneste side
...nemlig
........bagfra !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 10-07-07 21:57

Ja, det er godt med dig, Molokyle...

og behold du bare dit CSS
- jeg foretrækker CSC

(mangler en smiley i gul trøje)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-07 22:11

Ellers tak! Smiley i gul trøje

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-07 10:40

..det er jo netop Smiley i den gule førertrøje ...som alle andre 'ryttere' ser den ..hér:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-07 15:06

Molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 00:26

Tjaeh... jeg savner nu de gamle tour perler:

"..Christophe Moreau - knockoutkongen.."

- Mader kaldte konsekvent den franske Credit Agricole rytter dette, efter Moreau havde været i håndgemæng med SCS Tiscalis Carlos Sastre i Touren 2002

__________________________________________________________________________________

"..Dét er et Herninghoved, der vil fremad.."

- Mader om Riis under tidskørsel i '95
__________________________________________________________________________________

"Godt, de har hjelm på!" - Mader, da feltet bliver filmet på hovedet
__________________________________________________________________________________

"Det er snart lige så vigtigt at have en bandage på kroppen for rytterne, som det er at have en tatovering i en motorcykelklub.."

- Mader om de mange styrt
__________________________________________________________________________________

"..Texas' gule rose er også en tidsel ... man kan stikke sig på.."

- da Armstrong henter Beloki kort før målstregen
__________________________________________________________________________________

"..Med ører, som lignede han en ET.."

- Mader om Pantani
__________________________________________________________________________________

"..Ullrich nærmest pløjer asfalten op.."

- om Ullrich på den regnvåde sidste enkeltstart i 2003, hvor han kun manglede 1:15 til Armstrong
__________________________________________________________________________________

"..Han kører som et æsel på speed.."

- Om Indurains hjælperytter Gerad Rué
__________________________________________________________________________________

"Armstrong kan nærmest bombardere asfalten med sin krop uden at tage skade.."

- under den sidste enkeltstart snakkes der om, at Hamilton let kommer til skade ved styrt
__________________________________________________________________________________

"..tæskeholdsformanden sat af.."

- da Moreau sættes på bjerget
__________________________________________________________________________________

"..Abdoujaparov ... den eneste muslim i feltet.."

____________________________________________________________________________________________________

"..kører over for rødt ... det må man godt, når man er i gult.."

- om Amrstrong på den afsluttende enkeltstart
__________________________________________________________________________________

"..den lille elefantino med de store ører.."

- om Marco Pantani
__________________________________________________________________________________

"..og netop dette faktum at Jean-Marie Leblanc kan rumme alt den mad han jo er forpligtet til at indtage, som vært for et sådan løb, vidner jo om hvor stor en personlighed han i virkeligheden er.."

- Mader (uden tvivl med et stjålent blik på sin egen tiltagende kuffert) væver flot en forbindelse mellem mængden af mad en person kan indtage og vedkommendes karakteregenskaber
__________________________________________________________________________________

"..Se hvor rolig han sidder i sadlen, selv når han står op.."

- om Armstrong
__________________________________________________________________________________

"Leth: Der er suspense i feltet ... Mader (tænker længe): Suspense, hvad betyder det egentlig? ... Leth (konstaterende): spænding.."
__________________________________________________________________________________

"..hvornår mon han begynder at stramme sin mørke muskel.."

- om Miguel Indurain
__________________________________________________________________________________

"..Der sidder Indurain som en kanariefugl i bjergene, i et bur af Banesto folk.."
__________________________________________________________________________________

"..det lille egern med det danske ben.."

- Jørn & Jørgen har altid gjort meget ud af Tony Rominger kvarte danske ophav
__________________________________________________________________________________

"..så hold dog din kæft, kælling.."

- Line Baun Danielsen spørger Brian Holm, da han er kommet i mål efter en af de svære bjergetaper, om det var hårdt
__________________________________________________________________________________

"..Han smelter som en klat smør på en varm stegepande.."

- den gule trøje, Cedric Vasseur må modvilligt forlade Touren midt under en bjergetape på grund af udmattelse
__________________________________________________________________________________

Perler fra de to sprogekvilibrister

Mader: Virenque kører. Aldag står stille. Han står stille som et grantræ i Harzen.
(Rolf Aldag er på 7. etape på vej op ad Col de la Ramaz i udbrud med Virenque... På Col de la Ramaz bliver Aldag sat....)

Mader om Col de la Ramaz: Et giftigt bjerg!

Leth: Som en computeranimation panorerer kameraet frem til de forreste udmålende afstanden til forfølgerne.

Mader: Cowboyen har trukket fra læderet - begge seksløbere! (Da Armstrong kører i mål efter holdkørslen).

Leth: Virenque, bjergrytteren, de røde prikker er malet på hans krop.

Mader: Han har været god til at sætte kræfter i banken - her hæver han dem alle (om Piil).

Mader: Kraftværket fra Rostock, en stor bastant trampende tysker, en torpedo, der skydes gennem luftrummet, en bombe af kraft, pløjer nærmest asfalten op, benene går som store stempler på den tyske maskine, en rullende bismarcksklump (om Ullrich på enkeltstarten 18. juli)

Leth: Ullrich taler med store bogstaver i dag (om Ullrich på enkeltstarten 18. juli)

Leth: Er det ikke herligt at se så mange mænd i cykelshorts?
Magen til selvtillid skal man lede i Scientology efter.

Mader: Ja, den top-10 holder ikke i byretten…………

Mader: Og der ser vi nogle af de ryttere, der er blevet sat af feltet, komme i mål……næ, det er gentagelsen af frontgruppens spurt...

Leth: Jorden, Armstrongs selvsikkerhed står plantet i, er uden tvivl ekstremt frodig!

Leth: Og netop dette faktum at Jean-Marie Leblanc kan rumme alt den mad, han jo er forpligtet til at indtage som vært for et sådan løb, vidner jo om, hvor stor en personlighed, han i virkeligheden er.

Mader (10. etape): Og her Sevilla, en lille prins, der glæder sig til bjergudflugten i morgen.

Leth (om Bjerget Madeleine): En brutal dame med lange ben.

Mader: Virenque kører ind i uskylden.

Mader: Hamrende hård varme, som at stikke hovedet hen over et bål.

Mader: Og Zabel, og jeg skal hilse og sige, at han har en rigtig blondine som kone.

Leth: Ja mon ikke!

Leth: Og køerne her producerer mælk………som bruges i produktionen af denne egns meget
eftertragtede oste.

Mader: Ja... det må vel være årets nyhed at køerne producerer mælk...

Mader: Intet er sandsynligt!

Han sidder som en gul skorsten i feltet. (Om Indurain).

Capelle, Capelle, den belgiske mester Capelle.. og det bliver Zabel!

Jalabert, han er fransk, men han er glad!

Hvis han var en frø, ville han sno sin tunge omkring ham og sluge ham som en flue (10. etape under opstigningen på Col De Madelaine)

Man skulle jo nærmest tro han gik efter den grønne trøje..... (Ullrich, der i en rigtig kulhydrats-brændert glemmer at dreje og ender i buskadset)

Mader: Rytterne stadig i rektangulær formation, drivende hen mod spurten.

Mader: Det værste der kunne ske: En hollænder vinder i Belgien! (om Marc Wauters etapesejr i Antwerpen)

Mader: Brochard stikker, nej, det er Moreau.. Dufeaux - DUFEAUX er gået! (Det kan også være svært at se, hvem der stikker. Især når det er en Festina rytter)

Det er langt at kommentere 8 timers cykling. På etapen til Pamplona er der på et tidspunkt 15 minutters total stilhed. Mange rytter har forsøgt udbrud, nogle er kommet af sted.. Stadig ingen kommentarer... men den brydes af Leth.

Og her Riis...

Derefter 10-15 minutters total stilhed igen.

Han smider dem simpelthen af, som pærer fra et træ i efteråret!! (Riis angriber i den gule trøje).

Det her har du sat vaser frem til længe!! NU putter du blomsterne i dem!! (Riis vinder bjergetapen).

Kys til Bjarne, Kys til Danmark!

Han smider dem simpelt hen ned.... som pærer fra et træ i efteråret. (om Riis).

Hamburger op til Indurain, Hamburger forbi Indurain. Hamburger sætter ham faktisk. Fuldstændig nye farver på paletten.

Mader-kommentarer 1995:

Han skar mere end 2 kilometer af Indurains tid

Et sejt ansigt, som lædertaskerne på en Harley Davidson

En ualmindelig indviklet rundkørsel

Roligt som i en stue med kaffe og blondedug

Hvornår mon han begynder at stramme sin mørke muskel? (om Indurain)

Den brune muskel lukker sig virkelig op nu (om Indurain)

Et imponerende felttog den lille italiener er i gang med (om Pantani)

Skal E.T. ud og flyve igen? (om Pantani)

De er som asfaltcowboys - kørende rundt om hinanden - kontrollerende

Riis har virkelig stillet sig frem på scenen og strækker gevær

Den lille mand med det store pedalistiske punch (om Rominger)

Vi ser Marco Pantani bagerst i feltet....han kommer altså flot ind til Paris igen i år

En cowboy, der virkelig har ladt sin cykel (Armstrong)

Jalabert træder frem som lurmærket smør

Ja, han mangler bare madkurven, så ligner han én, der skal på skovtur (om Zülle på startrampen inden enkeltstarten)

Så er det som fuglen i et bur....han lukkes ud i friheden, men kan han klare sig dér?

Riis hænger, Riis i vanskeligheder, Riis er sat af.........laaaaaang pause............eller er han kørt - ja,
Riis er kørt - Riis er kørt fra gruppen med Indurain, Riis i udbrud!

Han ligner en mand, der ligger og banker i en brænding (om Jalabert)

Leth-kommentarer 1995:

Det er, som de flytter scenen frem foran sig hele tiden (der sker ikke rigtigt noget lige nu)

Rominger ude til venstre.... pakket ind, som var han med i Silent Movie

Som man kan se, svinger vejen den forkerte vej!

Og så er der en let stigning på 150 meter til sidst. En god afslutning for en stærk rytter

1995:

Det er sejt, det er stejlt. Den gule trøje og de hvide tænder - den mørke muskel er virkelig lukket op nu. (om Indurain).

Mader-kommentar VM 1992:

Det er som at skyde en blomsterstilk over med... ja, med en kanonkugle!
(Indurain sætter samtlige konkurrenter på en stigning en omgang før mål)

Blandet (årstal ukendt):

Leth: De andre ryttere er som disciple i Indurain's tohjulede cykelkatedral. (fra Indurains glansperiode)

Indurain er reduceret til alterdreng i Riis' rullende katedral.

Så kommer Moncassin, Moncassin og det bliver ... Blijlevens.. Blijlevens vinder.. (Når det går rigtig stærkt, kan det være svært at se, hvem der vinder).

Han falder gennem feltet, som et blylod i vand....

Se feltet... som en lang lunte på vej mod eksplosion.

Se hvor rolig han sidder i sadlen, selv når han står op.

Leth: Der sidder han, Alex Zülle, med skjorten åben - ligesom Virenque.

Mader : ..ja, og Peter Belli.

Mader: Han træder ind på scenen!!

Leth: Ja, og træder virkelig i karakter !

Mader: Bo angriber, angreb fra TWM.

Leth: Han er blevet voksen, før stak han for tidlig, nu venter han.

Leth: Nå, det var en test, han er blevet mere moden (Bo hentet kort tid efter).

Mader: Han er plantet.....det er en planteskole, vi kigger ind i her (Da Tauler bliver sat af de to
øvrige udbrydere, Jimenez og Roux, på Alpe d'Huez-etapen).

Mader: Sådan ser det forhåbentlig ud for Jalabert i morgen... optimistjoller! (mod slutningen da
Mader ser nogle små både på en sø).

Ordbog for Tour-elskere :

I 1994 udgav Politikens Departement For Oversættelse Af Cykelpoesi Den Nødvendige Cykelordbog, som er værd at repetere i sprogblomstrende Tour de France - tider. Sprogblomsterne kommer i en lind strøm fra TV 2-Sportens to berømte kommentatorer Jørgen Leth og Jørn Mader.

Her et par af perlerne (tilføjet "oversættelse" til normal dansk):

Han resignerer
- en rytter, der med trætte og opgivende øjne sidder passivt i sadlen.

Ubønhørligt insisterer han
- en rytter, der ikke har i sinde at give op, selv om opgaven synes håbløs.

De er samlet i et kongeudbrud
- flere af løbets mest berømte navne har skilt sig ud fra feltet.

Han har fundet det sande terræn at udtrykke sig i
- eksempelvis en let bjergrytter, der kører op ad en vanskelig stigning.

Nu vil det gøre godt med lidt groseilles a maquereau
- 'jeg har fandme lyst til stikkelsbær'.

Exit Riis i det samlede classement
- når tv-kommentatorerne tror, at danske Bjarne Riis falder tilbage i den samlede stilling, selv om
han faktisk avancerer kraftigt.

Det er i sandhed løbets indre logik
- når en etapefavorit rent faktisk også vinder etapen.

Nu kan jeg visuelt se feltet
- når Jørgen Leth får øje på cykelrytterne.

Han har sat sig til rette i tronstolen
- bruges især om Indurain, når han i gul førertrøje kører forrest i feltet for at holde øje med konkurrenterne.

Hallo, er vi på nu?
- almindeligt anvendt udtryk af tv-kommentatorer, der ikke har forbindelse med tv-stationen.

Han er ambitiøs som en Marcassin
- han er ambitiøs som et ungt vildsvin.

Magtfuldt gør han sin entre på scenen
- om en rytter, der stikker næsen frem og eksempelvis starter et udbrud eller vinder en etape.

Han er virkeliggørelsen af den klassiske grimpeur
- en rigtig bjergrytter.

Kære Mader, denne danske triumf bør vi fejre med Oignons Farcis og en fornuftig Beaujolais
- i aften skal vi have store løg farseret med champignon, løg, tomater, hvidløg, brødkrumme og
persille. Og en flaske rødvin.

Persongalleriet omkring kongen
- stort set alle Miguel Indurains konkurrenter.

Han udtrykker sig med Fred Astaire's rytmik
- en rytter, der har rejst sig i sadlen og træder hårdt i pedalerne, mens han vrider cyklen fra side til side.

En graciøs danseuse
- se ovenstående.

De ypperligere udøvere af denne barske metier
- cykelryttere i almindelighed.

Ruten er sat mod de majestætiske tinder, der så tit og nådesløst har krævet sine ofre
- en bjergetape, som ikke alle ryttere klarer.

Hotelløst vandrende ad de brede boulevarder
- når udsendte journalister vil fortælle, at de flakker om i gaderne uden natlogi.

Finisseuren demonstrerer sin ret
- en rytter, der vinder et spurtopgør.

Det var smertens ulidelige triumf
- en etapevinder, der enten har fået krampe i benene eller sår i numsen.

Du Mader, jeg tror, at ham franskmanden ved siden af mig har fået en Crottin de Chavignol
- det betyder noget i retning af, at 'den franske idiot stinker af gedeost'.

Han træder uden at tænke på sit tråd
- en rytter, der okser af sted.

Hans blotte tilstedeværelse giver løbet et skær af autensitet
- en forståelig oversættelse findes ikke, vi beklager.

Nu synger den lille fugl i sin sadel
- den italienske rytter Claudio Chiappucci forsøger et udbrudsforsøg.

Det klarede vi skide godt!
- Mader til Leth, da han tror at transmissionen er forbi...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-07-07 01:11

Interessant

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-07-07 01:13

Jeg sidder i min lille "hule", som dagligstuen er omdannet til, mens de sidste gulve er tørre efter afhøvling og lakering.

Det er lidt hyggeligt, men glæder mig absolut til, at alt er på plads igen, malet, rengjort etc. Fast arbejde....

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-07-07 09:04

Det var ellers en ordentlig mundfuld fra Touren, Mole
Hvor i alverden får du det dog fra?

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 16-07-07 12:38

Molo, jeg brækker mig af grin... hermed kopieret og videresendt til alle i miles omkreds...

Jeg savner også det makkerpar. Nu om dage hører jeg Tour de France på halv lyd, for den ene kommentator er såmænd go nok, men Rolf kan dog være en plage - han vil hellere have tæsk med en frossen gravhund end at sige noget dårligt om Rabobank...

karenD, der trods alt holdt tårerne indenbords, selvom "Danmark" vandt etapen igår...

Nu skal jeg nok stoppe mit Tour-snak, MosterGul(v)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-07-07 13:29

;oD KarenD

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 20:13

</HVILEDAG>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 20:14

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-07-07 20:21

DAD: I'm sleeping my day away......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 20:38
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 20:41

Hentes således:

http://www.youtube.com/get_video?video_id=jX6mkE2ft0I&l=243&t=OEgsToPDskLcPO_-NP4TozR_mZRK6Aq4&soff=1&sk=o9szLjhUcTboDcEd2Exy2gC&sw=0.05

..omdøb til : DAD_seeping_my_day_away.flv

..og klar selv resten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 20:44

What the f... is seeping ???

sleeping ..for God's sake !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 17-07-07 08:34

Tak for svaret molokyle (og alle I andre dejlige mennesker). Fed side du er ved at lave. Det bliver spændende når den bliver færdig.

Må nok hellere stoppe med at opfordre dig til tour-kommentarer her på kandu.dk, det ender med at de løber tør for diskplads