/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Videokonvertering
Fra : olarsen
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 09-07-07 23:06

Hej,

Så har jeg igen et spørgsmål til panelets dygtige/kloge hoveder kvinder såvel som mænd.

Jeg har overspillet nogle gl. videooptagelser (eget arbejde) til min HDD optager og derefter kopieret dem til DVD. Nu er mit problem så at få *.VOB formatet konverteret til noget som MS Movie Maker kan håndtere. Jeg har prøvet med et program som hed PRISME (sådan cirka) men det konverterede kun 20 sec. hvorefter det sluttede. Der må vel findes andre muligheder eller hyr?

mvh ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-07-07 23:40

Hvis du bare skal klippe reklamer fra, eller klippe film ud, så skulle du jo have gjort det på harddiskoptageren, men du vil vel selv sætte rulletekst ind osv.
Så skal DVDèn konverteres til et format Movie Maker kan håndtere, feks MPG MPEG AVI, men kvaliteten bliver dårligere.
http://www.allformp3.com/dvd-copy-software/vob-to-avi.htm
http://www.yasasoft.com/magicdvdripper/md_download.htm
http://www.eksperten.dk/spm/786463
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4280&PN=1
http://groups.google.com/group/dk.edb.videoredigering/browse_thread/thread/67bd66884007f4fa/ba66eda1ace53bdf
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 210 point
Dato : 09-07-07 23:50

Programmet Powerdirektor kan importere fra dvd formatet, så det kan redigeres og saves i flere forskellige formater.
Jeg har prøvet meget forskelligt og dette program er det enestejeg har fundet, som kan, gøre det med et godt resultat.

Hvis det er egen videoproduktion, kan det være at du får noget bedre ud af det ved at gå direkte fra dit originale medie til computeren. Enten via et firewirekort, eller ved en vidiodigitiser. Det sidste skal briuges hvis du har det på analog form.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-07-07 06:29

http://media-convert.com/
her kan det tilsyneladende gøres online, men hvis det er store mængder er det nok ikke aktuelt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 09:32

Forstår jeg det rigtigt at det er VHS optagelser du har kopieret til DVDoptager ????

Næsten alle redigeringsprogrammer kan arbejde med disse - det er faktisk kun MovieMaker der IKKE kan...

Så det bedste råd må være at anskaffe et andet redigeringprogram..

Optage på RW-skiver - ind i redigeringsprogrammet - lave effekter,klippe og klistre - brænde den færdige film til DVDr....

RW skiven kan så bruges igen til næste kopi...

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-07-07 11:28

Sikke mange gode råd!

PalleB: Nej der er ingen reklamer, de er egne fereieoptagelser (1997) fra en camcorder købt i 1996, ca. så det er ikke en superkvalitet, men jeg har overspillet videoerne fra VHS til HDD og videre til DVD, som så kan bæres op i min PC for videre redigering og fraklip (gammeldags ja!)

Transor: Det lyder som noget der kunne bruges, men du mener vel ikke at jeg skal save i min video .

Nuber2: Det er forholdsvis store mængder, så dette er nok ikke det bedste.

Refi: Jeg har et program, som hedder InterVideo, det kan ikke genkende *.VOB formatet. Derudover har jeg forsøgt at hente nogle forskellige prgr. på nettet, men med mindre held, et havde en 'Malware' hægtet på ryggen, den blev stoppet af min Bulguard heldigvis. et andet konverterede kun 60% af filen, fordi det var en trial version.

Nu forsøger jeg lige med 'Powerdirector' så vender jeg tilbage. ind til videre

vh ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 11:37

Du skal huske - i de enkelte redigeringsprogrammer - at du skal IMPORTERE - ikke bare åbne....

Kender ikke lige dem du nævner, men de burde kunne klare det - det er jo alm. dvdfiler.....

Så ville de jo heller ikke kunne genkende en alm DVD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 11:38

Problemet er som regel ikke at redigere filerne, men at GEMME i det rigtige format.....

Det er det MovieMaker ikke kan.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 11:40

PS...

Personligt bruger jeg ULEADs programmer - de kan alt.....

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-07-07 12:33

refi:

Jeg noterr mig lige dit forslag, jeg forsøgte iøvrigt at importere, fordi jeg ikke kunne åbne, men formatet *.VOB var ikke på listen over genkendelige formater, på de få programmer jeg prøvede.

vh ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 12:41

Brug nogle "anerkendte" programmer.....

Uleads eller pinnacles kan.....

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-07-07 18:20

Transo,

Jeg har nu afprøvet Powerdirektor i et par dage, det er 'tungt' og min PC (1,7Ghz bærbar 448MB) er ikk' helt gearet til opgaven, men det går, jeg skal jo også kun bruge det i kort tid . . . muligvis.
Jeg har dog et STORT problem, når jeg er færdig med at trimme en video, og vil se det færdige resultat, er alt det borttrimmede alligevel med, dog i et meget mindre billede . Jeg har både prøvet at gemme på min disk og brændt en DVD med samme nedslående resultat, - irriterende. Hvis jeg ser den trimmede udgave i vieweren er alt ok, men som 'Movie' er alt med??
Har du en god ide?

vh ol

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 18:34
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-07 20:18

Hvis det fraklippede kommer med, må du jo gemme forkert, prøv at gemme den redigerede film på harddisken, luk PowerDirector og så igen åbne/brænde den med PowerDirector eller Nero
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-07-07 22:57

Den eneste måde , så vidt jeg kan se, er at trykke på 'Produce' knappen, så får man en mulighed for at gemme som en fil eller at vælge nogle andre options, så jeg ved ikke lige hvordan det kan gøres forkert!

Jeg har netop installeret Ulead, så nu prøver jeg det.

vh ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 09:22

Det er ikke givet ALLE funktioner er tilgængelige i trialversioner, men du får da et "billede" af hvad du kan.....

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 17-07-07 13:01

Tak for svaret transor.

ULEAD programmet kunne ikke genkende *.VOB formatet, så selv om PDR er tungt for min PC så er det nemt at arbejde med

vh ol