/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køb af elevationsseng
Fra : hansen9
Vist : 2308 gange
500 point
Dato : 09-07-07 23:00

Vi har besluttet at anskaffe en elevationsseng. Men det virker godt nok som en ørken, med alle deres zoner og priser. Er der noget vi skal være specielt opmærksom på? Indrømmet, vi har ikke en skid forstand på det. Men vi vil gerne have en med 2 madrasser i en "trækasse", så de ikke glider fra hinanden.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-07-07 23:36

Ikke køb de billigste,de er noget lort.Du bliver nok glad for elevationssengen.De er gode at ligge i.
alimak

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-07-07 23:55

Lad sælgeren fortælle dig hvad fordele og ulemper der er, og du beslutter så derudfra hvad der passer til din pengepung og behov. Personligt har vi 2 enkeltsenge som er samlet med specialbeslag. og vores løsning kostede dengang ca. 18000 kilo, det var hvad der kunne passe til vores temperament. En arbejdskollega til mig købte forinden en model til ca. 4000 kilo, og han fortalte også at et beslag til hejseanordningen ikke heller kunne holde, men det er jo ikke det eneste, der er også kvalitetsforskel på madrasser m.m.. Køb efter fornuften, og glæd dig så.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 500 point
Dato : 10-07-07 00:44

Vi har lige købt elevationssenge, vi købte dem i Daells Møbelhus og vi gav 6.800 kr. for dem.

De havde et tilbud der lød på 4.800 kr. men vi syntes madrasserne var for bløde så vi bekostede' to andre madrasser og derfor prisen på 6.800 - dette var med alt!

Jeg kan fortælle at vi fik besøg af datter og svigersøn aftenen efter vi havde fået sengene, vi fik dem til at prøve at ligge i dem - hovedet op og benene ligeså og dagen efter bestilte de de samme senge - nu sover vi allesammen som granitblokke, det er det bedste vi har gjort for os selv i mange år.
Især er jeg selv nok særlig glad for sengene da jeg har et dårligt ben og nu kan hæve benenden og ligge med benene hævet om natten - dette har betydet at mit ben, for første gang i mange år, ikke har været hævet om morgenen.

Vi har talt med familie som har købt elevationssenge for mange år siden og har betalt en bondegår for dem, de påstår at vores 'billige' senge er mindst lige så gode som deres dyre men det ved jeg så ikke noget om, da jeg ikke har afprøvet deres

Held og lykke med Jeres Sengekøb! Efter min mening er det altså MADRASSERNE I skal være opmærksomme på - prøv dem! smid Jer i sengene i forretningen og lig og snak om det. Gå en tur i forretningen og kæg Jer i de forskellige senge - jaja man føler sig bare SÅ åndsvag - men man finder dne rigtige madras

Venlig hilsen Dorthe.
Jo - det er en rigtig god ting med sådan nogle senge

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-07-07 00:45

PS - madrasserne glider ingen steder! I skal lige huske at købe en 'madrasstopper' til at stikke ned for enden af madrassen, så smutter den heller ikke den vej
Det tror jeg nu ikke den ville gøre alligevel, vi købte i hvert fald først stopperen da datterog svigersøn havde købt sådan en - vores var da endnu ikke stukket af fra os

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-07-07 22:08

Vi købte for ½ år siden nye senge, dog ikke elevation, men box.

Og du har ret: Det er en mindre videnskab med madrasser!

Men for vores vedkommende lærte jeg, at der er 5 zoner, der hver svarer til det tryk, som kroppen giver. Let "i enderne" og tung på midten. Og opbygningen af fjedre/poser har bl.a. noget at sige for madrassens levetid og knirkelyde.

Vores kostede normalt 15.000, men der var udsalg, så de kom hjem for ca. 10.000.

Og det er vores bedste investering i møbler til dato!

Møbelsælgeren var fantastisk informativ og hentede og bragte diverse topmadrasser og specialpuder - og sengen solgte derfor næsten sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 11-07-07 08:11

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-07-07 11:29

selv tak men hvis du gider, så skriv lidt om jeres køb/valg her i din tråd. Der er mange spørgsmål om elevationssange når man står og skal vælge, det er altid rart at man kan søge andres erfaringer
Derfor: skriv skriv skriv

Venlig hilsen Dorthe