/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
hvad må man??
Fra : rasha01
Vist : 916 gange
50 point
Dato : 09-07-07 20:19

Hej..

Jeg har hørt at der er kommet nye relger hvad må man tage med i håndbaggage på flyet. Er der nogen der kender hvor jeg kan læse hvad jeg må og ikke tage med i hånd bagaage?? Tak for hjælp...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 20:26
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-07-07 20:35

Det svinger fra flyselskab til flyselskab, så kig efter hvilket der skal flyves med.
Hos nogle er det Max 20 kg incl. håndbagage som er max 5 kg.
I dette tilfælde er det:
15 kg bagage
og 5 kg håndbagage
der må ikke være mere i den ene, for der må ikke "udlignes"
Men du kan måske have noget foto og lign. i lommen ved intjekningen, for de vejer ikke dig.
Computer med udstyr var der ingen problemer med sidst jeg rejste, men comp skal gennemlyses særskildt - altså ude af tasken.

Husk ingen "våben" i håndbagagen................en neglefil er et våben.

Accepteret svar
Fra : leopard

Modtaget 25 point
Dato : 09-07-07 23:01

Københavns Lufthavn:
http://cph.dk/CPH/DK/MAIN/Foer+afrejse/Bagage/

-klik på underpunkterne til venstre

God tur

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-07-07 00:10

Gratisbagagen varierer fra selskab til selskab.
Yderpunkterne jeg kender er Ryanair, hvor der skal betales pr stk af alt indskreven baggage, Og visse amerikanske selskaber med 40 kg gratis , selv på monkyklassen, foruden 10 kg håndbagage.

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 10-07-07 01:08

Tak for svaret leopard.

Kommentar
Fra : Bethsie

Dato : 15-07-07 11:56

Du må have 100 milliliter i ti poser ,gennemsigtige købt til formålet ,i alt 1 liter væske..

Baggage er ca 20 kg ,men nogle flyselskaber er helt nede på 15 kg ,så ring til selskabet du skal rejse med ,så får du den rigtige forklaring på dine spørgsmål..