/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mærkelige insekter i køkkenet
Fra : xodeus
Vist : 1263 gange
50 point
Dato : 09-07-07 20:01

Nu er det ikke fordi jeg ejer et højopløsningsdigitalkamera, men jeg vil prøve at beskrive så godt som muligt.
2 cm lang
grønt/brunt ternet mønster
6 ben
2 følehorn foran
3 følehorn lignene i bag
Hvad er det?

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 09-07-07 20:01

det er noget der kommer i vores køkken ind imellem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 20:08

Pipper de ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 20:09

Citat
højopløsningsdigitalkamera

Et alm digitalfoto ville også hjælpe

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 20:24
Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 09-07-07 20:34

Mht fotoet kan det ikke blive til noget da jeg kun har mobiltelefon og den kan absolut ikke stille skarpt på det.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-07-07 20:39
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-07-07 22:41

Der er ingen tvivl - det er gæster på vores planet du har besøg af! De har med sikkerhed en teleport i dit køkken (oftest beamer de sig ned i folks køkkener gennem emhætten). Du kan ikke rigtigt gøre ret meget andet end at lære at leve med dem - de har højteknologiske vågen og de tøver ikke med at bruge dem hvis du gør dig upopulær ovefor dem. Man kan med held lokke dem udenfor med en skål varm mælk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-07 23:54

Seks ben , fire vinger og følehorn. Så er det et insekt. Den dyreorden om der er flest arter af.
Din beskrivelse passer på flere tusinde af dem.

Det kan være alt fra myrer til kakkelakker.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-07 00:48

Jeg vil æde min gamle hat på, at det er kakerlakker.

Der skal skadedyrsgift til at tage livet af dem, som pensles rundt langs gulv/væg, rørsprækker - alle de steder, de kan vride sig gennem. Når de så betræder denne gift, dør de ret hurtigt efter.

Hvis man kan finde det sted, hvor deres æg bliver lagt, kan man fjerne dem hver gang, der ligger nogen. Så falder antallet af kryb med tiden - f.eks. i en opvaksebalje el.lign.

Man kan træne sig selv op til at blive hurtigere end kakerlakkerne:
I starten tager man en dåse hårspray og en fluesmækker - bedøver kræet med lakken og smasker den én på sylten.

Når man så er kommet i træning, kan man undvære hårsprayen.

Prøv at liste ud i køkkenet en mørk nat og med et sæt tænde lyset. Så holder de party, fordi de tror, at du sover. De er ret hurtige i vendingen.

Hanne

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-07-07 08:46
Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-07-07 08:48
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-07 11:30

Hold da op - kan "mit" link blive SÅ langt?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-07-07 12:00

Flash 77 - har vel ret, gæster fra en anden planet!
to1 følehorn for og tre bag!
Jeg kan ikke komme i tanker om noget

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-07 14:33

Antenner - så er de russiske

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-07-07 21:01

Et rigtigt godt råd mod alle slags skadedyr er at spille violin for dem - de HADER det!!! Men jeg tror nu stadig at det er væsner fra en anden planet - og de vil blive voldsomt provokeret af violin musik og højst sansynligt dræbe dig omgående med deres medbragte våben.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 02-09-07 15:22

Jeg er kommet af med dyrene.
Nej der var heller ikke nogen fest i køkkenet...
Så tror ikke det har været kakkerlakker... De var så heller ikke hurtige, men derimod meget dovne...