/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Bløder lidt??
Fra : ThomasEp
Vist : 1655 gange
100 point
Dato : 09-07-07 19:20

Hej. Er der nogle der kan hjælpe mig, jeg havde sidst mens d. 21 juni og ægløsning d. 2 juli og nu 7 dage efter ægløsning og 14 dage inden næste mens blødte jeg en lille smule igår og derefter blev det bare lidt brunt og akkurat det samme skete idag! Er der nogle der kan hjælpe? Tør man håbe på en graviditet?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 19:38

håbet er lysegrønt - jeg tror det ikke. Spøørg lægen

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 09-07-07 19:42

Læs her....ved ikke om du bliver glad eller trist, men her er fakta anyway:

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/leksikon?id=109

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 09-07-07 19:44

...glmte at sige held og lykke herfra

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-07 20:05

Jeg kan jo ikke svare på om du ThomasEp er gravid eller ej !!!!!

Jeg tvivler også på at andre end din læge kan svare på det.

Så en tur til lægen, hvis du mener noget er forandret i dit underliv.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 09-07-07 20:16

Det er selvfølgelig Thomas´s samlever der skriver! Tak for svar min læge har ferie i to uger så derfor jeg ikke har ringet, er der andre man kan ringe og spørge ad? Der er mange der siger at det kan skyldes at ægget sætter sig fast og det lyder osse som det eller som en graviditet udenfor livmoderen. Men vi håber på det første selvfølgelig!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-07 20:25

Hvis din læge har ferie, så bliver du jo henvist til en anden læge.

Citat
er der andre man kan ringe og spørge ad?

Ja en anden læge.

Desuden kan du jo ikke selv stille en diagnose, der er så mange ammestue-historier.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 09-07-07 20:46

Det har jeg skam heller ikke gjort det er de svar jeg har fået fra andre steder jeg har spurgt og de steder på netter jeg har læst om det på nettet, skam ikke mig selv der har stillet den diagnose!. Der er bare telefon svarer på som siger navnet på en anden læge jeg kan ringe til hvis det er akut.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-07 20:50

Hvorfor ringer du så ikke til en anden læge !!!!!!!

For dig må det da være akut og svaret kan du ikke få på nettet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-07 21:00

Jeg har læst nogle tidligere spørgsmål fra ThomasEp

Bl.a. dette http://www.kandu.dk/Spg102032.aspx

og profilen

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=84781

Citat
Jeg kommer fra grenaa og er 19 år

Jeg kender ikke til jeres baggrund, men forlader dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 09-07-07 21:03

UNDSKYLD mig men det er sgu folk som dig der gør at man ikke tør og spørge om noget af frygt for at man da bare nærmest får af vide at man er dum! Jeg vidste ikke om man KUNNE ringe til en anden! Og ja det er da vel akut og jo mener sagtens man kan få nogle svar på nettet !!!!!

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 09-07-07 21:11

Du da for sær!!! Jeg er 23 og min forlovede THOMASEP er 23 NU og ikke 19 som da han oprettede sin bruger! Og tak fordi du forlader det!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-07 21:11

Citat
Jeg vidste ikke om man KUNNE ringe til en anden!

tidligere skrev du

Citat
Der er bare telefon svarer på som siger navnet på en anden læge jeg kan ringe til hvis det er akut.

Jeg blev så lidt længere i tråden her

Ring du til den læge, der bliver henvist til. Han/hun kan sikkert hjælpe dig.

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 09-07-07 23:04

Du kan jo også altid købe en hjemme-graviditetstest på apoteket. De er omkring 99% sikre. Køb evt en pakke med to, så er du helt sikker hvis den første ikke er overbevisende nok

Held og lykke

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 09-07-07 23:35

Hej ThomasEp.

Tro kan flytte bjerge, så du er IKKE gravid! - For du tvivler for meget, f. eks. på
om du kan ringe til en læge og få svar på noget så almindeligt som en graviditet,
som faktisk sker alt for tit her på Jorden.

- Der er vitterligt ved at blive alt for mange af os.

Men trods dette, så alligevel be bedste hilsner.
DkwM327

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 10-07-07 13:19

Hej leopard. Tak men det kan man ikke da det skulle være for tidligt og teste posetiv! desværre men har fået en tid hos lægen imorgen så der ved vi heldigvis noget mere!

Hej DkwM327. jeg kan ikke tage dit svar seriøst og vil du ikke holde dig væk eftersom du bare vil gøre grin! For os er det noget meget alvorligt det handler om du ved åbenbart ikke hvordan det er og ikke kunne blive gravid særlig nemt og abortere når man endelig bliver det! Og der bare ikke er noget mere man ønsker sig i verden end at føre vores familier langt ind i fremtiden! Du må have et trist trist liv med det syn på verden du har!!!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-07-07 16:02

Hej ThomasEp's forlovede..

Du havde sidste mens d. 21 og ægløsning d. 2. juli........... Hvorfra kender du ægløsningstidspunktet? Har du taget temperatur? Eller er det ved at kikke på kalenderen?

---Når du bløder en lille smule 14 dage før næste mens, så kan det sagtens være mellemblødning -altså en lille blødning i forbindelse med ægløsningen. Og så er du ikke gravid... Hvis altså ikke I "har arbejdet på sagen" de sidste dage...

Hvis du er gravid, så er du lige blevet det, så det er nok for tidligt at sige tillykke..

Citat
Hvordan føles ægløsning?
Nogle kvinder kan mærke, når de får ægløsning.

De mærker en svag smerte i underlivet. På fagsprog kaldes det 'mittelschmertz', altså smerten midt i perioden.

Der er også nogle kvinder, der får en lille pletblødning midt i perioden.

Hvis man ikke kan mærke sin ægløsning, kan man måle sin temperatur. Temperaturen stiger nemlig 0,5 grader, når man har ægløsning. Det gør den på grund af hormonet progesteron.

Hvis man vil måle sin temperatur, er det vigtigt at måle den fra slutningen af menstruationen. Man skal måle den hver morgen, inden man står ud af sengen, med samme målemetode, for at målingerne kan sammenlignes.

Når man ser temperaturen stige, ved man, at man har ægløsning. Det sker cirka otte til ti dage efter menstruationen.

Hvis man lægger mærke til udflåddet fra skeden, kan man også se, at det midt i cyklusen bliver slimagtigt og ser ud, som om der er lange klare tråde i det. Det er igen på grund af hormonpåvirkning, og det kan også fortælle én, at man har ægløsning.

Fra dette link: http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/menstruation_cyklus.htm

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-07-07 18:26

Jeg synes det er godt, at du bliver kigget på af en læge!

For hvis en af de rejste bekymringer om graviditet udenfor livmoderen skulle være tilfældet, så kan det være direkte livsfarligt at vente på, at din egen læge kommer tilbage fra ferie...

Men hvis I gerne vil have barn, og du skulle være gravid - så tillykke!

Jeg har i øvrigt vidst det efter få dage, de gange jeg har været gravid: Mine bryster var så følsomme, så man skulle tro, at det var løgn!

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 11-07-07 08:50

Hej Birgitta.
Vi har skam arbejdet på sagen så vi håber men tør alligevel ikke håbe! Grunden til jeg ved hvornår jeg havde ægløsning fra og til er fordi jeg har taget æg test som var posetive. Det har aldrig oplevet før at jeg har blødt lidt 14 dage inden min mens heller ikke i forbindelse med min ægløsning, har faktisk aldrig symptomer når jeg har æg. Glæder mig til at klokken bliver 10 så jeg kan komme til læge og forhåbentlig få lidt klarhed over hvad der sker!

Hej ysseven.
Ja det jo det man ikke kan vide om det er så jeg går til læge med nervøse tanker Ja det jo så osse lige det, jeg synes ikke jeg har mærket noget vildt på min krop udover jeg er meget træt og tisser lidt meget, men det er jeg nu altid gjort lidt. Og man vil jo heller ikke bilde sig selv noget ind hvis der ikke er noget! Men det er jo heller ikke (heldigvis) alle der får symptomer på graviditet! Men tak indtil videre

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 12:11

Hej, ThomasEp's forlovede.. (kan du ikke give os et navn, vi kan kalde dig..)

Hvordan er det gået hos lægen i dag? Det er da spændende..

Nååh, de allerfleste får jo nok symptomer på graviditet på et tidspunkt, men bare ikke så tidligt, som du kunne ønske dig..

Du er endnu ikke "gået over tiden" -altså haft forsinket menstruation, så det er nok LIDT tidligt for lægen at sige noget som helst..
Selv en graviditet udenfor livmoderen vil være svær at konstatere på så tidligt et tidspunkt...

Men fortæl, fortæl hvad lægen sagde??

Accepteret svar
Fra : Schou01

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-07 22:00

Hej "måske kommende mor"

Din beskivelse af lidt blødning og brunt, passer præcis på min start på graviditet. Jeg vil anbefale graviditetstest, som bedst tages med morgenurinen.

Du har ikke skrevet siden dit lægebesøg. I tilfælde af at det betyder du ikke er gravid, så forsøg at holde humøret højt - du gør hvad du kan! Nogen gange er naturen ikke retfærdig, men forsøg igen og prøv at slappe af og nyd hinanden, så det ikke bliver en "sur pligt", hvis du forstår mig.

Held og lykke

Kristina

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 25-08-07 08:10

Tak for svaret Schou01.

endelig gravid

Kommentar
Fra : Schou01

Dato : 25-08-07 09:00

Tillykke der venter mange gode oplevelser i fremtiden. Det er fantastisk for dig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-08-07 13:10

Nårh!!!
Det var dejligt at høre!

TILLYKKE til både ThomasEp og hans forlovede!

Håber I bare får en god og dejlig graviditet. Tiden går så hurtigt, så NYD det så længe det varer.