/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vejbump/Chikaner hvordan??
Fra : acilia
Vist : 753 gange
50 point
Dato : 09-07-07 15:23

Er der nogle der har erfaringer med hvordan man får kommunen til at sætte fartdæmpende foranstaltninger på en vej?
Skal der mon underskriftsindsamlinger til?
Skal man skrive til kommunens teknik- og miljøudvalg?
Skal man være et vedholdende, stædigt irritationsmoment før de vil gøre noget mon?
Jeg vil bare gerne høre om der er nogen af Jer som har forsøgt sig at gå i lag med det offentlige desangående og med succes?

kh
Acilia

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 60 point
Dato : 09-07-07 15:55

Ja man har stort set altid susses! Henvend dig til en eller flere af de folkevalgte og snak sagen igennem, få dem til at tage sagen op i byråder, og lad dem beholde æren, det mener de kommer dem til gode ved næste valg

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 16:01

Underskriftsindsamlinger, bruger man hvis der viser sig for stor modstand i byrådet. men husk tryk avler modtryk i visse tilfælde. husk på at de er menesker som os andre. det r bedre at gøre et arbejde ned at ovebevise nogle om det rigtige i projektet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 16:08

Skal man skrive til kommunens teknik- og miljøudvalg? ja
Skal man være et vedholdende, stædigt irritationsmoment før de vil gøre noget mon?
måske nok vedholdende, men ikke irritationmoment, de vedtager det nok inden det kokmmer så vidt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-07 18:04

Ja du skal tale med kommunen samt politiet.

Jeg bor selv på en vej, hvor en beboer "startede" med at henvende sig til kommunen/politiet. Den pågældende mente, at der blev kørt for stærkt på vejen.

Det endte med at "X" selv måtte samle penge ind til at få opsat et skilt i "begyndelsen" af vejen.

Der står så et skilt nu med påskriften "Forsigtig kørsel, legende børn" Men det kan kun læses, hvis hækken er klippet. Ja det er placeret så tæt på en hæk, at det er umuligt at se, hvis man drejer til højre af vejen, som skulle være en stille vej.

Men ret henvendelse til kommune og politi.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 19:25

Jeg har arbejdet nogle år indenfor "systemet" Min erfaring er, at man konner længst og hurtigst fren ved, at skabe forståelse og sympati for sit synspunkt. Så de folkevalgte synes de har en god sag, som måske giver stemmer.
Medens derimod den der kører det tunge skydts i stilling med det samme kan få en længere vej gennem systemet. vi kender alle typen, der skælder og smælde over de sløve padder, der står for styret. "Er det virkelig meningen ,at der skal lig på bordet før i letter røven" Så begynder man at tænke, er det ikke lovligt med den vej. jo alt er godkendt. Så det er vel kun kværulanteri, og politiet, de har jo godkendt det; men et skilt kan vi da lade dem sætte op.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 09-07-07 23:20

Jeg har som formand for en boligafdeling haft held med det. Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men vi kontaktede de forskellige boligsammenslutninger (ejerforeninger, lejerforeninger m.v.) i området, og da vi var enige gik vi til teknisk forvaltning. Da hele boligområdet var enigr, så turde de ikke andet. Underskriftsindsamlinger tror jeg ikke så meget på, foreninger hvor man kan snakke med nogle formænd, det virker desværre ofte bedre på politikkerne.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 10-07-07 08:19

Det lyder som om det ville være en god idé at måske tage en snak med den lokale teknik og miljøudvalgsformand (som tilfældigvis bor lige i området).
Problemet med min vej er at det er en vej langt ude på landet så vi er altså ikke i hverken en børne eller byzone. Det er en meget smuk SNOET naturvej med en lille klump huse - og vi er altså derfor kun omkring 6-7 hustande som ville kunne bakke op om sagen.
Derimod ser jeg ofte (faktisk dagligt) fasaner og desværre engang imellem også rådyr der er kørt ihjel. Jeg ved at der for et par år siden før jeg flyttede herud var en grim ulykke med en bil der kom drønende rundt om hjørnet her og torpederede ind i een af mine naboer der var ved at køre ud fra sin indkørsel.
Jeg siger tak for alle svarene - dejligt at høre fra nogen med erfaring. Jeg lader det lige stå åbent i tilfælde af at der er flere der skriver.
Rigtig god solskinsdag til Alle

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 10-08-07 10:36

Tak for svaret - nu har jeg givet point til den første der var ude - men tak også til alle Jer andre.
Mange hilsner
Acilia

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-08-07 12:40

selv tak