/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
afinstallering af Windows
Fra : Poul78
Vist : 1006 gange
50 point
Dato : 09-07-07 14:15

Kære kandu.dk - Jeg kan ikke få afinstalleret de to programmer windows defender og desktop search - jeg "hænger" på to mappefiler - henholdsvis HpShHook.dll og dbres.dll.mui - det er hvad der er tilbage fra de to programmapper. Der skal nok være nogen der hjælpe. Poul78

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 60 point
Dato : 09-07-07 14:25

Har du genstartet efter at have kørt afinstalleringen ? Det kan tænkes at de så forsvinder.

Vil de ikke væk, så prøv Unlocker http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-07 15:09

Hvilken windows udgave er det.

Godkendelse af svar
Fra : Poul78

Dato : 09-07-07 15:47

Tak for svaret stl_s.- Det er sjældent at et menneske m.h.t. computere kan gøre sin næste lykkelig fri for "verdens" tidsrøveri. Men det er tilfældet her. Det var beta-versioner Desktop og Defender jeg gennem længere tid og for nogen tid siden havde afinstalleret som uduelige efter en drive image 2002 genoprettelse. Men i forbindelse dermed ordnede min søn der er datamatiker,desuden et enklere genoprettelses image, da han er blevet klar over at jeg efterhånden er blevet dygtigere til værktøjer der er iorden, men det faldt uheldigvis sammen med forholdene desktop og defender uafklaret. Men af nysgerrighed tænkte jeg at selv kunne finde rundt i de afklaringer af beta-versioner ved lige at køre det værktøjsrespekterende drive image igennem som jeg nu også har til kortere tids eventuelle genoprettelser. Men de nævnte filer sad fast. Jeg har bakset med det idag en fire timer. Så jeg blev ovenud lykkelig for hjælpen med unlocker svaret her på Kandu.dk. Her er altid rigtig godt at komme. Mange tak for det lille gode værktøj med vægterstjernen. Det overraskede mig virkeligt, hvor enkelt og fint stykke værktøj UNLOCKER er

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 15:55

Enig, Unlocker er en rigtig problemknuser. Fandt du menuen ovre til venstre, hvor du får flere muligheder. Sletning og omdøbning. Og hvis den ikke kan slette, tilbyder den at gøre det ved genstart. Hvis du også installerede Unlocker Assistent, så vil Unlocker selv tilbyde sig, hvis en fil eller mappe, ikke vil slettes.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 09-07-07 19:43

Kære stl_s - Jeg var alligevel for hurtig i vendingen. Det fint og iorden at mapperne og filerne er af vejen. Og så troede jeg videre at der ingen grund var til se under tilføj/fjern programmer. Der har jeg ingen indgang til fjern. Da jeg gennemførte den mindre genoprettelse med drive image 2002, meldte der der sig to fejl (der dog ikke befinder sig under menu'en esc COMPUTERENS hoveddata og indretning) men for at starte står der Err5: Error findinding VFloppy.sys og Err:8 Fake Floppy driver not found - Press any key to boot active partition. Og så synes computeren at fungere som når den er i sin orden - Jeg chkdsk'et c: og d: på /R - og meldes ikke om nogen fejl. Men måske er det ikke den rette kommandopromt. (Jeg har Windows XP SP2 professional). På nuværende tidspunkt kan jeg ikke gennemskue en sammenhæng med ikke at kunne afinstallere det sidste af Windows Defender. (til oplysning kan jeg jeg om ovennævnte system, at jeg har håndbog på systemet, hvor generel den end er Windows inside/outside. med venlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 20:20

Hej Poul78. Der kan godt opstå fejl i afinstallerings proceduren, for Microsoft programmer. Her er det netop Windows Desktop Search der driller http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=1456784&SiteID=1 Det samme kan formentlig ske ved Windows Defender.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 09-07-07 20:51

Hej stl_s - Ja, jeg fandt det forhold der nævnes i din anvisning og fjernede det uden besvær(C:\Windows\$NtUninstall KB917013$) - og tror at det er rigtigt at windows beta-versioner godt kan have en komplicerethed i computerens sammenhæng, der er for usynlig. Ved windows update idag var der forsøg på sikkerhedsopdaterer windows defender, og jeg afviste det selvfølgeligt, den var af høj prioritet. Du ved ikke om Windows Installer 3.1. har noget grundlæggende med de nævnte problemer at gøre (KB893803)!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 21:08

Det kunne lyde som om, at der stadigvæk er rester af Defender tilbage. Jo, Windows installer kan godt spille en rolle. Hvis der er rester af en fejlagtig afinstallation, kan du rette det med dette værktøj http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=290301 Så det kunne være værd at se, om der er rester af Windows Defender, og så fjerne det

Og så vil jeg mene, at det kunne være en ide, at geninstallere Windows Defender, og så afinstallere den igen. Og så håbe på at afinstalleringen bliver korrekt. Husk altid en genstart bagefter.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 09-07-07 23:40

Hej igen stl_s - Ja, så lykkedes det for anden gang; Windows installer - clean up tog den! - Jeg kom i tanke om at jeg havde glemt at defragmenterer en 1/2 GB efter drive image 2002, der bevarer skrivebordet og værktøjerne. Det forvirrede mig en kort tid i hukommelsen at have forskudt procedurerækkefølgerne fra en tvivl i sin tid efter en komplet genoprettelse og genindstallering af alt, - til at glemme defragmenteringen. Men efter alt tror jeg ikke det har nogen videre betydning - endvidere brugte jeg også min aften med at scanne med spybot-search and destroy 1.5 og Ad-Aware SE Personel efter dit velykkede indslag med UNLOCKER for alle eventualiteters skyld. Men som sagt din erfarings succes er glædelig. Sporerne gik ordentligt igennem. Rigtigt tak for din afklarede umage. Hej fra Poul78 PS: min erfaring kommer af gentagne værktøjsfejlsøgninger og streng procedurerækkefølger og hukommelsesudelukkelsesmetode, og altid at henvende mig til kompetente folk, når jeg forgæves har gjort mig umage længe nok - som her i Kandu.dk -glædeligt! - og tak

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 10-07-07 20:04

Hey igen stl_s - Der er stadig noget af kompleksiteten af desktop og defender tilbage jeg har vankelighed med at løse op(Afinstallering af Windows). I joblisten befinder der sig ifølge mine programkundskaber fra Windows Defenders "tid" 2 forhold som jeg kun kort kan løse op ved afslut proces eller afslut procestræ, men jeg kan ikke få unlocker til at "fange" dem - den skematisere ikke forholdet d.e. C:\Windows\System 32\ Search Indexer.exe og så 1 ProtocholHost.exe. Har du et forslag! Poul78

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-07-07 20:34

Er du sikker på, at det ikke er office filer ? http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?t=9738

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 10-07-07 21:18

Kære stl_s - Jo jeg har accepteret office updateringer indtil Office service package 3 og office 10 - De sidste har jeg på et tidspunkt installeret, men siden fjernet. Din henvisning kom der iikke så meget mere ud af end en "grotesk" konstatering af Microsofts beta-versioner. For mit vedkommende tog Defender, Desktop og reg.indexer og indexer de 100MB som henvisningen også konstaterer. Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 11-07-07 05:39

Kære stl_s - Tak for hjælpen - jeg fjernede hvad der var af office - det må blive superGates og clarkens død - kikkede min reg.supreme pro oversigt og hijackthis igennem, samt joblisten og væk var de. Det var igen UNLOCKER der gjorde gavn ved at fjerne search indexer.exe 6 filer, som jonglerede på joblisten med forskellige numrer. Nu ser min computer fin ud.Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 16-07-07 05:59

Kære Kandu.dk - Jeg føler mig lidt forpligtet til at komme med nogle afsluttende kommentarer til afinstallerings forholdene til Windows Desktop og Windows Defender - og for ikke at der skal gå misforståelse eller "fisk" i det forudgående. Det ligger mig mest på sinde at fortælle at Microsoft Office også på en XP2 hører til en nødvendig del af installationerne på din computer, forvirringen for mit vedkommende skyldtes manglende indsigt i, at jeg ikke var helt afklaret i hvilken kompleksitet i Microsofts Windows opdateringssammenhænge, der vitterligt kan transpereres (kan komme "frem i lyset") på computeren.. F.eks. under genoprettelser af værktøjer og andre installeringerne, at holde en streng gentagelse af procedure f.eks af genstart ved installering eller scanning med en eller flere gratis scannere. Der selvfølgelig det med den enkelte, der forholder sig til en computer, at gentagelsen styrker hukommelsen for det der ofte mere og mere bliver åbenlyst om computerens sammenhæng af funktioner. Det er altid interessant, at få mere og mere enkel orden i sin computer. Nå, tilbage til det konkrete. Det ser ud til for mit vedkommende at nogle af windows defender og desktops funktioner ikke helt kan fjernes måske også i forbindelse med Microsoft Office og heller ikke skal det. Den mest åbenlyse passiverede komplekse forbindelse kommer frem i joblisten er sådan et program som searchindexer.exe. Jeg må sige at sådan et aktivt program som desktop search forbindelse til en evindelig register indexer, både tog så meget energi og hukommelse, at den selvfølgelig var omsonst. Den må have lagt ordensforholdene om på en anden måde end den var tidligere i filer og mappe, for søgningen har åbenlyst ændret sig med en IE7 og tilbageblivende ny side fra deskstop search for søg i filer og mapper. Endvidere er det muligt at åbne for en passiv indeksering end det var tidligere uden synderlig brug af energi og hukommelse på computeren - eftersom det der er lavet om på også må have en stadig vedvarende forbindelse - der synes det mig, hvor transperent det end ikke helt er at (Office Frontpage) som er fundamentet af office installeringerne til XP2 nok kan være forbindende til viderførelsen af søg i filer og mapper uden der er noget tab ved afinstalleringen af Windows Deskktop Search og Windows Defender, som var "vildt" energiforbrugende (1ooMB) vedvarende unødvendigt energi spild - Efter afinstallering(erne) er alt blevet bedre og enklere.Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 21-09-07 06:55

Kære Kandu.dk - Det må være muligt at gøre forholdet "afinstallerening af Windows" som rubrik for interesserede mere "åbent" dvs. mere nøjagtigt eller spiseligt --- for selvfølgelig er windows stadig det forhold til en computer, der er bedst gennemarbejdet - forholdet er når rubrikken kun kan være så kort som den er alt for misvisende - kan der gøres noget ved det - f.eks en underordnet parentes ved siden af eller under det forholdte "afinstallering af Windows" (om forholdet både og betaversioner og windows defender og windows desktop search specifikt)Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 25-09-07 00:43

Kære Kandu.dk -(kommentar af 21-09-07 06:55) kan i hjælpe mig med at få flyttet - denne ovennævnte kommentar af 22.09.07 06:55 - ovenover det første spørgsmål til over skriften " afindstallering af Microsoft?! ---------Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 30-09-07 19:30

Kære Kandu.dk - Jeg har et par korte kommentar at fremføre (ligesom man hørte fra de "arbejdende" på mødestederne i 50'erne) - Det er-- og jeg tror det bliver hørt og "forstået", - gør jer umage med at holde jer fra alle betaversioner, næsten alle opdateringer af spywarefri værktøjer er blevet til uduelige betaversioner: forholdet er en amerikansk neutral dille i europa - og den gamle micosofts (Bill Gates) classiske standard til sprogelig korrekthed og navnkundighed, er souverainitetskrænkende forsøgt væltet - for mit vedkommende holder standarden den fri AVG, Spybot- Search & destroy, Ad-Aware Se Personel, Setuprun, Unlocker, den danske empty temp folders, Power Quest Drive Image 2002. til at computeren kan fungere helt fint - Endvidere har jeg opdaget - at betaversionerne på alle mulige måder søger at Kontrollere din komputers indretning og password - uden nogen nærmere forklaring! kærlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 30-09-07 20:01

Kære Kandu.dk - Jeg har lige par enkelte oplysning om standard værktøj mere der er iorden i kampen mod betaversionerne: det er: X-Cleaner Microsystem og Norman Malware Cleaner, men husk at den kun hentes gratis hos TDConline et ganske ærværdigt selskab at tale med - proceduren for få den indstalleret er dog lagt om. Kærlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 07-10-07 09:50

Kære Kandu.dk - På IBM computerens Kandu.dk på Bispebjergs hjerne, sjæl, hormoner, legeme og ånds ødelæggende psykiatriske virksomhed er der efter feinsmecker højteknologiens europæiske amerikanske neutrale HORUS "udvikling"*s beteversioners ødelæggelse af al suverænitet (STRASSBOUG) - er det her på denne computer blevet muligt at anholde mig som så ofte før(JAHVE) contra-revolutionær (JESUSCHRISTUS) - dvs Religions imperialistisk affære af underudviklede personer her ind i anatomiens have (ødelæggende atomfysik) - de tror alle at de ikke behøver at kende deres grænser fra en dejlig er jorden dog Manikæisk skabt) fra den anden side af den anatomiske galaxy og galaxys. Det er efterhånden mere end 45 tusinde år siden. Men de får deres usynlige dom (BABELSTÅRNETS) og lidt mere end MOSES ti bud for at være en slags KAWASAKIER.-------------------- - De vil kontrollerer alt og alle også ved(BETAVERSIONERNE) - Det korte og det lange er (Denne computer har Beta version Mozilla Firefox) og jeg håber at det kun er den der "her" der har denne sidestilling (men også til jer i almindelighed) to røde stjerner - der gør det umuligt "for mig" at slette mit kode og kodenavn. - kan det være iorden- Nej absolut IKKE. Kærlig hilsen Poul78 - OM SIKKERHED -

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 08-10-07 09:33

Kære Kandu.dk - Ja, jeg skrev nogle navne og koder ind - og fik dem slettet fra igår - idag skal der en indkodning til af navnet - som - det er ikke så godt forløser selve kode - men fra siden igår er der dog sket den ændring - at også kan login "out" - Det er til det bedre - Det var Strasbourg - der bandede i accent langt væk - idiot IBM - men jeg håber at kontrollen bliver forbedret med at det ikke er nok at Skrive Poul78 - På en eller anden måde har de haft fat i koden - men jeg kunne heller ikke igår skrive til kontakt Kandu.dk - På denne IBM computer - TAK

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 01-12-07 09:54

Kære kandu.dk og spywarefri shop. Jeg mistede min reg.supremepro, som jeg havde købt direkte fra Maececraft.com., den var ikke betaversion, men solid standard - dens transperans for registringsdatabasen var eminent, men det er dog tvivlsomt men absolut lærerigt om det lærerige i gentagne gange at fjerne hvad der er "invalid" og det i 400 tals kategorien om og om igen - efetr nogle daglige pauser - !? Det var vist ved en indgang til de amerikanske-europæiske neutralitets kampagne betaversioner, at det skete. Det tog mig 60 arbejdstimer at genoprette computeren. Vel er jeg øvet for en pornografisk "look" for en installering, og dens trajanske fjerning. Men denne gang har jeg aldrig været ude for så meget væltet for så lidt. Da jeg havde betalt for licensen henvendte jeg mig til firmaet -- betaversionerne ville jeg ikke have mere med at gøre, ja, så lidt som muligt og aldrig i værktøjerne. Deres henvendelse må ha' forvirret mig, for den gamle version som jeg jo dog havde betalt for kunne jeg ikke få tilbage.- Så jeg stod af.! - Men nu må jeg indrømme at den GAMLE VERSION IKKE ER MULIG HELLER IKKE HOS SPYWAREFRI SHOP. REG.SUPREMEPRO. Og det på trods at logon (fristeren) er den gamle version. Men jeg valgte alligevel at prøve den ny version - alene ud fra den begrundelse at jeg kærligt og tillidsfuldt støtter disse foretagender altså selvfølgelig også kandu.dk. Det nye ved scanneren er at det transparente der skal fjernes er blevet mindre(f.eks 67 istedet 498 tvivlsomme gentagelse i nye "systemer") og mere gennemskueligt. Og hvad der eller er af installationer der kan fjernes og hvad der f.eks. skal genoprettes er stadig mulig - dejlig overskuelighed. SÅ REG.SUPREMEPRO SKAL STADIG ANBEFALES. Poul78