/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computeren stopper pludselig
Fra : o.v.n.
Vist : 800 gange
200 point
Dato : 09-07-07 11:22

Det er anden gang jeg skriver denne indledning denne gang sidder jeg ved den bærbare, den gamle statonære er helt umulig nu, det begyndte i aftes, computern stoppede og kun en tvangsnedlukning kunne slukke den, derefter kunne jeg ikke starte igen, der kom lys i disk drevene, en kortvarig blink på tastaturet og det grønne lys, men den røde blev ved at lyse og der skete intet, ingen bip lyde den blev bare stående sådan, heller ikke da jeg havde taget strømmen i nogle minutter, kunne ændre starten, nu har den overnattet uden strøm og startede fuldstændig normal her i formiddag, men jeg ville som noget af det første, stille et spørgsmål om problemet, fik kun skrevet et par linjer, så kunne jeg se at ordene ikke kom op på skærmen før efter flere sekunder og musen bevægede sig i langspmme ryk, pludselig blev skærmen sort og så kunne jeg ikke genstarte.
Jeg har Windows XP pro og har vedligeholdt computeren, for mindre end en uge siden kørte jeg en fuld diskkontrol og reperation, kørte oprydning og defrakmenterede også alle drev for ca en uge siden.
Mulige fejårsag efterlyses

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 11:29

gammel pc "hun skal udskiftes" - ellers er det sikkert en fejl40+

sorry ikke mere herfra -

Accepteret svar
Fra : hansenjensen

Modtaget 210 point
Dato : 09-07-07 11:32

Hej

1.
Støv indeni pc - foran køleren. Har du tjekket at den ikke bliver for varm. Måske skal den bare støvsuges? Pas på med statisk elektricitet!

2.
Virus på pc?

3. Strømforsyningen har det ikke godt, eller skal trække for meget strøm.

Det var de umiddelbare bud herfra...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 11:32

Hvorfor ikke mere fra dig miritdk vi drillede da ikke ret meget igår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 11:35

Citat
3. Strømforsyningen har det ikke godt, eller skal trække for meget strøm
jeg har haft problemer med strømforsyningen før, men aldrig fået den skiftet, kan det være mit problem

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 11:37

Har du kigget i fejlloggen ? Start -> "Hjælp og support" -> "Brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer" -> Klik på "Avancerede systemoplysninger" -> "vis fejlloggen".

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 11:39

Har du prøvet at tag siden af og støvsuge den? Man kunne tro det er når den bliver varm, så se om ventilatoren kører. En anden årsag kan være en "kold" lodning.
Da du gennemgik den med defrafm. osv. prøvede du så en systemgendannelse til et tidspunkt før fejlen opstod=

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 11:40

nikkende smiley her fra en der ikke kan overholde at blive væk - sådan gjorde min gamle da den stod af og det var strømforsyningen - det er da til at overkomme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 11:40

Jeg vil prøve at læse fejlloggen, det glemmer jeg altid hvis jeg altså får liv i dyret igen, og kan holde den kørende så længe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 11:43

Jeg tror ikke at vi er så uenige her. Det første der slog mig var strømforsyning/og eller støv og skidt. Prøv at se her http://fromsej.dk/html/rens.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 11:45

Jeg skrev i spørgsmålet, at jeg har vedligeholdt computeren, det omfatter også fysisk vedligehold, den var ikke for varm igår, nu kan jeg ikke komme igang og se efter (der kommer ikke røg ud af ripperne ) er i nogenlunde enige om, at en defekt strømforsyning kan være problemet ?

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 09-07-07 11:47

Hmm synes nu det lyder meget mærkeligt. Hvis det var en fejl på harddisken, ville jeg da mene at du kunne tænde computeren. Så det er nok et eller andet hardware der er problemer med, måske din cpu. Kører din blæser på den? Det kan jo være at den ik kørte så den blev for varm, derfor kunne du starte igen næste dag.
Men at lave fejlfinding, er nok svært hvis du ik har 2 stationære.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 11:48

God side stl_s , jeg bruger dog trykluft til rensning

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 11:50

Citat
Jeg skrev i spørgsmålet, at jeg har vedligeholdt computeren

Sorry, det havde min gamle hjerne ikke opfanget .

Som du beskriver det, tror jeg det er strømforsyningen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 11:52

Begge blæsere kører, og ingen varme problemer, blæserne er så også det eneste som kører idag alt med undtagelse af skærm og mus+tastatur er koblet fra i dagens anlednig, men ingen start endnu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 11:53

Citat
jeg har haft problemer med strømforsyningen før, men aldrig fået den skiftet
.. få den da udskiftet - koster ikke en formue

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-07-07 11:59

Strømforsyningen - ja sikkert. Hvis ikke en dårlig lodning fra strømforsyningen.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 09-07-07 12:08

Prøv om du ikke kan låne en strømforsyning af en du kender, ja eller ikke kender.

Du kunne meget vel være den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 12:11

Måske har du ret miritdk, at jeg må skilles fra gode gamle trofaste computer strømforsyninger koster ikke en formue, som du skriver, men hvad bliver næste kan jeg få nogle kommentarer til de 3 link neden under:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=337022

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=332713

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=321530

rimelig billige løsninger, jeg spiller ikke, det jeg har behov for, er det som beskrives kontor og internet computer + billedbehandling og lydbehandling

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 12:20

prøv dog at ofre den 100kr seddel i første omgang til strømforsyningen - det ruinerer dig vel ikke

Kommentar
Fra : me67

Dato : 09-07-07 12:20

Citat
jeg bruger dog trykluft til rensning

Er det fra kompressor eller det man kan få på dåse du bruger -
for hvis det er en kompressor skal du være klar over at der kan
være kondensvand i luften og det er ikke ligefrem gooe sager til
print og komponenter i din pc.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-07 12:26

Citat
det ruinerer dig vel ikke
nej forhåbenlig ikke, men tæt på, jeg er kun en simpel bondemand me67 der er vandudskiller på kompresoren og computeren har holdt til behandlingen i foreløbig 8 år

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-07 01:18

Tak for svaret hansenjensen. Jeg prøver at få fat i en anden strømforsyning i var flere som foreslog dette som årsagen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 17:20

Så er jeg forhåbenlig kørende lang tid igen med den gamle maskine, jeg fik taget mig sammen og købt ny strømforsyning, det blev den her til næsten ingen penge: http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=604081&SamleMenuID=15&gruppe=5132&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Codegen
Sparsommelig som jeg er, har jeg pillet blæseren ud af den gamle og fået en 120 mm. gratis kabinet blæser
Det var også på tide, den sidste dag inden den nye strømforsyning blev leveret, stoppede computeren ca. hver time