/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Telefonmodem
Fra : tadeo
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 09-07-07 09:48

Jeg er ved at få en ældre bekendt på nettet via et K56 V 90 modem
Han er oprettet som kunde og registreret ved Tele2 get2net.
Når der logges på kommer en fejlkode 777, der kan ikke fås forbindelse.
Jeg har skiftet moden et PCI kort til en anden sokkel, samme resultat,
har talt med support, fik det forslag at geninstallere softwaren til kortet igen,
samme resultat, fået et andet opkaldsnr. gået alle kabler igennem,
alt med samme resultat.
I egenskaber for denne komputer er kortet med på listen,
ingen gule anmærkninger.

Hvad kan der være galt

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-07-07 09:56

Citat
Error 777
1. Sluk modemet og tænd det igen. Hvis modemet er internt, så genstart computeren.
2. Sørg for at modemet er ordentligt tilsluttet computeren. Hvis internt, så tag det ud af computeren og sæt det i en anden PCI/ISA port.3. Geninstaller modemet.
4. Modemet virker måske ikke! Afprøv det på en anden computer og kontakt forhandleren hvis det stadig ikke virker.

Hvor meget har du koblet på din telefon stik,skal helst kun køre med modem.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 09-07-07 09:58

Citat
fejlen 777 = Forsøg på at etablere forbindelse mislykkedes fordi modemet på fjern computeren ikke virker.

Det skal supporten altså hjælpe dig med - få fat i nogen der ikke kun kender til adsl forbindelserne. Desværre er tele2´s support ikke den bedste hvis ikke du får skovlen under dem.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-07-07 10:13

Trådløse telefoner der er koblet på telefonnettet kan virke som du beskriver

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 10:16

Tordenkalven - hvordan det - da jeg i sin tid var koblet op via k56 modem slog alle telefoner jo fra hvis man ville på nettet - så det forstår jeg ikke ?????

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-07-07 10:23

Citat
ITordenkalven - hvordan det - da jeg i sin tid var koblet op via k56 modem slog alle telefoner jo fra hvis man ville på nettet - så det forstår jeg ikke ?????

Jeg kan da huske hvis der var en af ungerne som løfte telefonrøret så røg netforbindelsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 10:26

haha - ja det kan jo være lidt forskelligt - her kunne ingen bruge telefonerne hvis nettet var igang

Nå det hjælper jo ikke spørger

Tele2 har en opsætningsvejledning et eller andet sted - så de burde fa-- også kunne vejlede med opsætningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 10:33

Nu melder historien ikke noget om hvordan komputeren er koblet op....

Umiddelbart lyder det som om der IKKE kommer klartone - hvilket kunne skyldes at der normalt skal tastes (et eller andet) for at komme ud af huset....

Er dette tilfældet skal foran nummeret skrives 0(prik prik prik prik) nummer til get2net

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 10:33
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 10:35

så vidt jeg husker skulle der kun tastet noget foran hvis det var isdn ?????

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-07-07 11:00

Først ocomer, i mit indlæg står alt det du nævner, læs igen!!!!
Nej der kommer ingen klartone, den normale telefon er sat ind i stikket på kortet (internt),
den lyder normalt med klartone selv når man trykker tele2 nr.,
stikkene har jeg prøvet at flytte uden resultat, de kan kun sidde på en måde.
Tele2 hjemmesiden som du har indsat minitdk, har jeg også kigget på, ingen hjælp her.

Jeg medgir at Tele2 support er elendig, alt er jo bredbånd de mest hjælper med,
der er heller ikke mange der bruger denne måde at komme på nettet i dag,
men for min gl. bekendt er det nok, han er 87.

Komputeren er en HP Pavilion c3120 et år gl. med XP, SP2 installeret.
Tele2 nr. der skal bruges er. 100177667731 eller 32 tilsidst, begge er prøvet,
det indtastes sammen med brugernavn og password.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-07-07 11:01

telefonen kan aldrig bruges når du er på nette med et modem...

men

en pasiv telefon, specielt trådløse og B&O telefoner, kan blikere selv om de ikke er i brug...

tag alle , ALLE og alt ud af alle stik før du kobler dig på med dit modem, det kan måske løse dit problem...

hele huset rundt og tage alt af...

/Henrik

PS: kan først svare igen ved 13-14 tiden *S*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 11:11

blot en tanke - men er modemet tilsluttet LINE ???? - eller prøv lige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 11:38

Citat
Nej der kommer ingen klartone

Jamen spå har du jo fejlen.....

Uden klartone ingen opringning....

Er der andet i huset der er online - så virker det jo ikke....

Du kan ikke bruge noget som helst andet telefonisk samtidig med du forsøger at ringe op.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-07-07 11:39

minitdk, jeg skrev det er et PCI modem, altså ingen Line

Tordenkalven, der er ingen trådløse telefoner.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-07-07 13:38

Det er faktisk en god idé at lytte med i en almindelig telefon.

Men først omkring tilslutning til telefonstikket: Ledningen kan gå fra telefonstikket i væggen til modem og fra modem til (en eller alle) telefonen. Så vil telefonen normalt være afbrudt når modemet ringer op. Eller tilslutningsmåde 2: Telefonen er IKKE forbundet via modemet.

Så omkring at bruge telefon samtidig med modem: Det kan sagtens lade sig gøre at 'lytte med' på modem'et, hvis telefonen IKKE er forbundet via modemet. Sommetider! Til andre tider afbrydes forbindelsen - specielt hvis man kommer til at hoste eller rasle i røret. Men så længe der slet ikke er etableret en forbindelse, så er det en god idé at 'lytte med'. Eftersom der ikke er nogen forbindelse, så er der intet der bliver afbrudt. Nogle modems har en lille højtaler der kan indstilles til at afspille 'samtalen' og man kan stille den til at slukke for 'medhør' når forbindelsen er etableret - altså ikke bare når selve telefonforbindelsen er etableret men også det der hedder 'negosiation' - d.v.s. at de to modems skyder sig ind på at bruge samme hastighed, bitmøsnter (8-N-1 for eksempel) o.s.v.

Du hører: Først ringetone, så en relativt 'ren' sinustone (vist i et par forskellige tonelejer) og til sidst noget der mest lyder som 'hvid støj' altså lyd som en jævn skratten uden egentligt toneleje.
Hvis du ikke hører ringetone, så har du nok en fejl på din telefonledning eller i din modemopsætning, hvis du hører optagettone, så er det sikkert fordi der virkelig ER optaget. Hvis du derimod hører en elskelig ældre dame sige 'Hallo hallo', skulle du måske tjekke hvilket telefonnummer du har sat ind. Først når du hører den regelmæssige skratten så synes jeg du skal kontakte support igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 13:57

Citat
Først når du hører den regelmæssige skratten så synes jeg du skal kontakte support igen.

Stadig - UDEN klartone - INTET opkald.....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-07-07 14:47

Citat
Stadig - UDEN klartone - INTET opkald.....

Stadig - med optaget-tone, ingen forbindelse.
Citat
Du kan ikke bruge noget som helst andet telefonisk samtidig med du forsøger at ringe op.....

Jo - brug endelig en telefon samtidig, indtil du 'hører et modem i den anden ende'.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-07-07 15:04

Først lige en lille orientering, jeg er ikke på besøg ved omtalte bekendt,
så det er ikke muligt at afprøve rådene, men jeg har tidligere besvaret kommentarerne.

Først henrikkrebs, jeg kender godt den støj når opkaldet går igennem til udbyderen,
når jeg omtaler den almindelige telefon, så har jeg prøvet at løfte røret, kun dette,
så er der stadig klartone, ingen i det toneleje der normalt er via et telefonmodem.

Refi, der er kun omtalte klartone som beskrevet ovenfor.
Selvfølgelig kan man ikke bruge sin telefon når man ikke har isdn.

Endnu engang, opkaldet foregår automatisk når man trykke på Tele2 genvejen,
meddelensen kommer med, der kunne ikke oprettes forbindelse, prøv igen senere.

Den kender alle vi der har startet på nettet for mange år siden via telefonmodem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 15:17

Hvilket nummer ringer du til ???????

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-07-07 15:19

Jamen, når du hører klartone, så er det

enten:
Modemet 'løfter røret' og intet andet
eller:
Modemet løfter IKKE røret, men klartonen kommer når du løfter røret på telefonen.

Det KAN være modemet der er defekt, men sandsynligvis er det ikke konfigureret rigtigt. Kan du ikke helt slette det i enhedshårdteringen og så geninstallare når der kommer 'Der er fundet ny hardware' .. nå, det har du måske prøvet. Desuden 'Ny modemforbindelse' eller sådan noget for at skrive telefonnummer m.v..

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-07-07 15:24

Refi det har jeg skrevet tidligere, det er: 100177667732, de sidste 2 cifre, også prøvet med 31,
sidste er prøvet med supportens hjælp, jeg erindrer fra gl. dage man fik et andet nr. at prøve på,
i dette tilfælde hjalp det ikke sk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 15:26

By: Almindeligt (analog) modem.
København 1001 77 30 77 31
Hillerød 1001 77 40 77 31
Slagelse 1001 77 55 77 31
Odense 1001 77 66 77 31
Kolding 1001 77 77 77 31
Århus 1001 77 88 77 31
Ålborg 1001 77 99 77 31

Prøv et af de andre - prisen er jo den samme.......

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-07-07 15:44

Du kan ikke bruge de nr. som du har nævnt udenfor Odense området,
iøvrigt kan jeg ikke afprøve dette da jeg er hjemme ved mig selv.

Du har sikkert også fra tidernes morgen startet med et 14.400 modem,
det var træls, men vi var jo glade, vi kendte ikke til andre hastighedder den gang.

I dagens Danmark kræver vi meget mere.

Jeg vil forsøge at overtale min bekendt til at få en bredbåndsforbindelse,
de kan fås med lave hastighedder til en rimelig pris,
det kræver trods alt en god forbindelse med XP og Antivirus opdateringer,
der indtil nu ikke er sket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 15:52

Jeg har da altid tidligere brugt (den mindste by) for at undgå spidsbelastning....

Det har da fungeret alle steder i DK..... (også uden 1001)

Men det er måske ændret - det er jo bare et nummer......

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 09-07-07 16:46

Tak for svaret miritdk.

Jeg valgte dig da du nævner en dårlig support ved Tele2.

Men også tak til alle kommentarer fra kandu brugere.

Når jeg afslutter denne tråd, skyldes det, at jeg har fået oplyst,
at min gl. bekendt har bestilt et bredbåndsabonnement ved TDC.
Jeg regner med at installere det hele på lørdag.

Mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 16:53

Hovedsagen er jo at det virker......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-07 18:26

krydser fingre for at det så virker på lørdag - de har heldigvis en nem opsætning også

uhhhh der er så mange der har problemer med tele2´s support - og jeg kan godt forstå det fra de gange jeg har medvirket

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 09-07-07 19:13

Har kun at sige, at tror på at Tordenkalven er inde på det rigtige