/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forskel Opstart - Genstart
Fra : WinXPeter
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 08-07-07 20:44

Hej

Hvori ligger forskellen mellem Opstart og Genstart ???

Min PC laver en fin opstart, men ved genstart fryser den når den detekterer drevene.

Problemmet er ikke større end at jeg lukker ned istedet og så opstarter igen, så jeg gider ikke installere om.

Men lidt irriterende er det da, så hvis der er en der sidder med en anden løsning, så vil jeg da meget gerne høre.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 08-07-07 21:52

Uden at rode sige ud i noget besværligt noget ser jeg ikke nogen løsning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 21:59

når du nu har en temmelig ny pc var det sikkert det bedste du kunne gøre at køre fuld restore/recovery/genindlæsning og så derpå at være glad for en pc uden problemer.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-07-07 22:22

Hvis det på noget tidspunkt har fungeret, kunne du jo prøve at gendanne til det tidspunkt hvor det virkede.

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 22:27

ikke nogen særlig god ide clou - fordi http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=106368

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 22:33

Citat
Problemmet er ikke større end at jeg lukker ned istedet og så opstarter igen, så jeg gider ikke installere om.
... der er bare det - at din pc gerne skulle overleve og den har absolut ikke godt af at blive chocklukket som jeg læste i din anden tråd - at du ikke gider - jamen har du penge nok så lad dog være

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-07-07 22:38

Tak for forslagene.

Jeg vil overveje en geninstallering ( i år )

Det har ikke virket med denne installation, så gendannelse hjælper ikke.

Det hele bunder nok i at jeg måtte køre FIXMBR i genoprettelseskonsolden for at få slettet den gamle multiboot, før den kunne finde nuværende Windows.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 08-07-07 22:54

Hvad har mit spørgsmål med sagen at gøre miritdk?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 22:58

UPS - rod - finder lige læsebriller og lærer at kopiere

Kommentar
Fra : coldane

Dato : 13-07-07 16:57

Jeg er også at den mening at der må være gået noget galt unde install af win.
Det er nok en ommer, sorry.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-07 14:34

Prøv at rense registreringsdatabasen

Evt. med dette program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Der kunne jo ligge ugyldige reg. nøgler, som kun initieres ved genstart ...og ikke ny-/opstart !

</MOLOKYLE>