/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forslag søges
Fra : Kortoververden
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 08-07-07 13:37

Jeg er på udkig efter en ny bil og søger ekspertbistand herinde, kravene er:

God driftøkonomi
Komfortabel (også for en mand på 190 cm)
Skal kunne trække en hestetrailer
Gerne på gule plader

Anskaffelse under 200.000

Forslag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 13:41

Forslag....

En hvilken som helst forhandler af 4-hjuls trækkere er leveringsdygtig

Og de vil ALLE påstå det er den bedste der findes til prisen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-07-07 13:41

Men nu er 4-hjuls trækker jo ikek de biler der leverer den bedste driftøkonomi, så om igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 13:53

Du ville have

Gule plader
Høj plads
Hestetrailer

Så der er ikke så mange andre muligheder...

Billig driftøkonomi får du i en 1.0 bil - men så ryger traileren.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-07 13:57

Citat
God driftøkonomi
Komfortabel (også for en mand på 190 cm)
Skal kunne trække en hestetrailer
Gerne på gule plader

Anskaffelse under 200.000

Det bliver meget svært, for ikke at sige næsten umuligt at kombinere de ting i en bil.

"skal kunne trække en hestetrailer" udelukker på forhånd, at en bil med god driftøkonomi vil være egnet, da de fleste biler med den passende størrelse til at slæbe trailere af den størrelse, og dermed motorkræfter nok, ikke er særligt økonomiske.

Så alt hvad der hedder nye, mindre biler, små varebiler til under 200000,- o.s.v. er udelukket på forhånd......de vil både have problemer med at måtte køre med en hestetrailer + at motorkræfterne ikke er egnede til det.

Den eneste jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om, er en brugt VW-transporter 2,5 tdi.......den har størrelsen og kræfterne....går omkring 10 km/l.......men hvad den så gør med en stor trailer bagefter...det piller jo noget af økonomien af den
Men det er alligevel en af de billigste varebiler at køre i, der også har kræfterne med sig.

Eller som nævnt, en brugt 4x4...evt. Nissan Patrol, men firehjulstrækkere er dyrere at køre i og betydeligt dyrere at reparere på.

mvh dova

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-07-07 13:59

Har ikke sagt noget om højde og gule plader er ikke et krav, iøvrigt er en hestetrailer jo mange ting, og jeg har "kun" behov for at kunne transportere en islænder og dermed er vægten ikke så høj som hvis jeg skulle køre med f.eks to travheste

refi, gør mig en tjeneste at holde dig til de ting du rent faktisk har noget at byde ind med, det er tammelig trættende at se dig blande dig i alle tråde uden hensyntagen til om dit bidrag er relevant eller ej, en ting er at du spilder din egen tid, men du spilder også min, så hvis du ikke har noget konkret at komme med i forhold til mit spørgsmål, så vil jeg værdsætte at du blander dig udenom

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-07-07 14:08

Hmm, en Chevrolet Tacuma Van 2.0 må eksempelvis trække 1500 kg, hvilket er mere end rigeligt, så der må da findes andre biler i den klasse ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 14:13

Tja - du ved jo tilsyneladende bedre selv.....

Så jeg lader da være med at spilde tid på det....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-07-07 15:59

Køb en ny Suzuki Vitara, den får du for under 200000kr.
alimak

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 08-07-07 20:15

eller en toyota RAV 4 en god bil køre godt og nok plads

mvh nicolai

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-07-07 21:07

Så er der igen problemet med driftøkonomien (herunder rasende høje afgifter)

Vil helst undgå en 4X4

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 08-07-07 23:22

den fåes som 2x4

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 08-07-07 23:23

bare køb den 2.0 med 2wd

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-07-07 02:00

Synes ikke der er meget RAV4 at få for under 200.000?

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 10-07-07 21:23

nå. jeg har da en rav4 1,8 på hvide plader enda til salg for 150.000 så det kan jeg ikke forstå.
jeg kan se masser

mvh Nicolai

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-07-07 10:26

Det er jo en NY bil jeg er ude efter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 11:11

Citat
God driftøkonomi
Komfortabel (også for en mand på 190 cm)
Skal kunne trække en hestetrailer
Gerne på gule plader

Anskaffelse under 200.000

Så lad os slå fast at det finder du ikke med mindre du er momsregistreret og bilen indgår i firmaet...

Der er måske 2 eller 3 der "kunne" opfylde kriterierne....

Men dem har du sikkert "kasseret" på forhånd
Citat
Hmm, en Chevrolet Tacuma Van 2.0 må eksempelvis trække 1500 kg, hvilket er mere end rigeligt, så der må da findes andre biler i den klasse

Citat
Men nu er 4-hjuls trækker jo ikek de biler der leverer den bedste driftøkonomi, så om igen

Citat
Har ikke sagt noget om højde og gule plader er ikke et krav

Det var ½delen af dine krav....

sååååå

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-07-07 11:25

Punkt 1, så er jeg momsregistreret, men det har jo ikke noget med anskaffelsesprisen at gøre.
Resten af dine kommentarer forstår jeg simpelthen ikke meningen med ???????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 11:35

Citat
Punkt 1, så er jeg momsregistreret, men det har jo ikke noget med anskaffelsesprisen at gøre

Der er da vist ikke mange penge i det firma......

Der er sandelig stor forskel på om bilen er med eller uden moms og om drifts/afgiftsomkostninger kan fratrækkes eller ej...

Uden moms er der sandelig masser at vælge imellem.......

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-07-07 11:38

Som momsregistreret i enkeltmandsvirksomhed skal pengene jo betales under alle omstændigheder, hvor meget jeg så efterfølgende kan trække fra er i denne sammenhæng sagen uvedkommende da bilen skal benyttes til privat kørsel.

Iøvrigt mener jeg, at jeg bad dig om at blive væk med mindre du havde konkrete forslag at komme med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 11:51

Så syntes jeg da bare du skal lukke spørgsmålet og gå ud at lede.....

Bedre svar får du næppe....

Så god jagt - fjerner flueben....

Accepteret svar
Fra : n8ware

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-07 11:35
Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 09:07

Tak for svaret n8ware.

Jeg har nu valgt at gå i en anden retning, men tak for budet