/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
"Spejl" på egebordplade
Fra : LNM
Vist : 654 gange
200 point
Dato : 08-07-07 08:34

Jeg har fået leveret en olieret egebordplade fra køkkenfirma, hvor overfladen ikke helt ser ud som den jeg bestilte.

Der er hvide striber på tværs af af nogle af stavene. Det ligner Zebra striber. Jeg gav 11000 for en bordplade på 61x3,8x264. I hvilken grad skal man acceptere de striber køkkenmanden kalder "Spejl" som en naturlig del af massivt træ.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-07 09:07

11.000 for en bordplade.
Hvor dum kan man være.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-07 09:08

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 10
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 17

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 08-07-07 09:13

Undskyld, men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget nu, vel

Kommentar
Fra : sottmann

Dato : 08-07-07 09:33

Jeg har for en del år siden arbejdet på en stor køkkefabrik alt ege træ
med spejl blev kasseret, det er noget billig træ de har brugt til din bordplade,
det skal du selvfølgelig ikke acceptere slet ikke til den pris

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 08-07-07 11:54

Helt enig med sottmann.
Til den pris ville jeg overhovedet ikke acceptere at modtage varen.
Det er en ommer........

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 08-07-07 12:00

Jeg har talt med den butik hvor jeg har købt pladen.Han siger at han godt kan få en fra bordpladefabrikken til at se på sagen, men han vil grine sin r.. i laser. Kan jeg søge råd i denne sag,eller er jeg nødt til at køre en sag gennem forbrugerrådet !!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-07-07 18:55

I alle andre sammenhænge end din er spejlskåret træ noget man skal betale meget ekstra for. Det betyder nemlig, du har fået en plade, der vil krumme sig uhyre lidt ved varierende temperatur og fugtighed.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 200 point
Dato : 08-07-07 18:57

Og spejlene ER en naturlig del af naturligt hårdttræ; som regel får man dem kun frem, når de på savværket er meget dygtige til at indstille maskineriet

Kommentar
Fra : sottmann

Dato : 11-07-07 23:21

Køkkenmanden ved udemærket godt at der ikke skal være spejl i en bordplade
til 11000 kr det var mere passende hvis det var 1100 kr, jeg skal garantere
for at han ikke ville have det hjemme hos sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : LNM

Dato : 12-07-07 19:53

Tak for svaret pbp_et.