/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Pris for ejendomsmøgler?
Fra : koepp
Vist : 3438 gange
50 point
Dato : 07-07-07 16:18

Hej alle.

Kæresten og jeg er igang med salg af lejlighed. Vores ejendomsmægler siger at deres arbejde ved salget vil koste ca. 35.000 - 40.0000 (excl. advokat). Lejlighedens pris er på ca. 600.000 - og derfor synes jeg at det er forholdsvis meget ejendomsmægleren tager for arbejdet. Det skal siges, at den får noget reklameplads i en lokal avis, men størrelsen og prisen er meget eftertragtet - og vi regner med den er solgt på 1-3 uger.

Placering er midtjylland, hvis dette gør en forskel på ejendomsmægler-prisen!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 16:28

Næhhh..

Muligt du kan finde en lidt billigere, men det er prisen......

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-07-07 16:59

Enhver syntes nok det er horrible priser, se lige en sådan side.
http://www.boligassistancen.dk/Ejendomsmaegler%20salaer.htm

Kommentar
Fra : koepp

Dato : 07-07-07 17:09

Grusomt. Har også forhørt mig vedr. priserne i mit område. Og priserne er overraskende meget identiske.... Jeg kunne sagtens forestille mig, at der ligger en aftale gemt iblandt de lokale/store ejendomsmæglere. Men hva faen, det er jo bare godt at huspriserne er steget så meget de sidste år, så det bare føles som peanuts - de penge ejendomsmægleren skal have .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 17:12

Tja....

Sælg det selv hvis du har en køber eller nemt kan finde en.....

Så behøver du bare lidt sælgerrådgivning - det er væsenligt billigere....

Kommentar
Fra : koepp

Dato : 07-07-07 17:19

Selvsalg har jeg/vi overvejet meget.. men omvendt, vi er igang med at få bygge noget nyt - og der er altså MANGE ting at holde styr på - ved siden af 2 fuldtidsjobs.

Så jeg tror vi lader mægleren overtage det hele i denne omgang. men næste gang der skal sælges - så tror jeg det bliver en billigere løsning!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 17:22

Du kan sælge selv, og bør så have en advokat til at opsætte salgspapirene.
Køber bruger normalt sin egen advokat.

Når egendomsmægleren siger + advokat ..................er han mægler eller bare handler.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-07-07 20:43

http://www.robinhus.dk/ sælger for kr. 29.995,-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 21:03

Så skidt med de bor i København....

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-07 22:20

Få et tilbud fra 3-5 mæglere i området - og tag så det billigste sammenlignelige salær med til den mægler du helst vil bruge. Jeg fik prisen ned på den måde, sidst jeg solgte. (ca 34000 skulle jeg af med)

Vær i øvrigt opmærksom på om mæglerens tilbud dækker alle annonceringsudgifter i 6 mdr, eller om den feks kun dækker udgifterne for 2-3mdr.
Du kan måske få annonceringsudgifterne lidt ned ved at i selv betaler for annonceringen løbende, når nu du regner med at komme af med lejligheden hurtigt.

Der er også nogen der kører med et "solgt eller gratis" koncept, der betyder at de æder annonceringsomkostningerne hvis de ikke får solgt inden aftalen udløber.
Aftalens varighed er så også en ting der kan forhandles. 6mdr er standard, men 3 mdr er også brugt.

Tag forresten også et kig på http://boligejer.dk - den side er rigtig rar at have ved hånden når man skal handle.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-07-07 09:31

Kode
Så skidt med de bor i København....

Tror lige du skal læse spørgsmålet igennem igen - lejligheden ligger i midtjylland
og mæglerne er over hele DK

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-07-07 11:49

Lige et link til mæglerne i Robinhus.dk inkl. dem fra Fyn og det mørke Jylland.

http://www.robinhus.dk/partner/partnere.asp?k=4

Venligst ME67

Godkendelse af svar
Fra : koepp

Dato : 09-07-07 18:09

Mange tak for svaret Harlekin.