/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kan ikke komme på netværk
Fra : o.v.n.
Vist : 786 gange
200 point
Dato : 06-07-07 22:53

Min bærbare kan efter systemnedbrud ikke komme på netværket, jeg har en D-Link router og har deaktivet kryptering midlertidig, men den bærbare står bare og henter netværksadresse, hvad gør jeg jeg kan heller ikke komme på med kabel, der står Begrænset eller ingen forbindelse, hvis jeg klikker på Reparer, får jeg beskeden at Windows ikke kunne reparere fordi at følgende handling ikke kan udføres: Fornyelse af ip adresse, så står der at jeg skal kontakte administratoren, men det er mig, så hvad gør jeg, for at få den ip adresse ?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-07-07 22:59

Har du prøvet at slukke for routeren, vente 5 minutter og så tænde og prøve igen?
Wibbi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-07 23:03

Nej det har jeg ikke forsøgt, prøver nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-07 00:03

Det hjalp ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-07 00:21

Kom med flere forslag, jeg læser videre imorgen

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 07-07-07 00:45
Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 07-07-07 10:36

Hvis du ikke kan komme ind til routeren via kabel http:192.168.0.1 så må du lige resettte i det lille hul mellem WAN og strømstikket med en clips i 10 sec. når routeren er afbrudt.
Men så er det også forfra med indstillingerne.
Den indstilles nemmest ved brug af CD'en.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 10:37

Har du slået MAC-filteret fra

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-07 11:34

Tak for svaret e.c. Det blev løsningen Mac er noget jeg ikke rører ved, har ingen forstand på det Mac halløj, men prøver at blive lidt klogere, ved at læse med i spørgsmål her på Kandu, jeg undrer mig over at min nevø kom på, kun ved at klikke på Angiv nøgle, da routeren var krypteret, og jeg ikke kunne med min egen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 16:55

Ja det med forskel på computeres adgang kender jeg godt.
En af naboerne kunne ikke komme på nettet med sin bærbare (Dlink 624) men min bærbare kunne godt ved hjælp af krypteringsnøglen som den lige bad om.

Problemet her, er måske at vi har to rutere i serie og begge med hver sit accesspoint.
De har hver sit SSID men bruger samme krypteringsnøgle (nemt at huske)
Men efter at jeg satte computerens MAC-adresse ind fra den anden bærbare - så virkede det.

Det kabelløse netværks veje er uransagelige..............

Husk at holde øje med loggen, og se om der er angreb udefra.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 17:12

MAC halløj er såmænd bare computerens nummerplade.
Altså det er netkortet / wireless adapter som har dette unike 12 cifrede HEX nummer i par af to.
Hex nummer er 1234567890abcdef hvor hvert ciffer dækker tallet 1 - 16

Dit indbyggede netkort har en MAC adresse
Din indbyggede wireless adapter har en MAC adresse
Hvis du vil se dine MAC adresser - så kig her:

Start > kør > skriv cmd > ok > og du får nu et sort vindue.
Skriv for enden af dette:
C:\>ipconfig /all
enter
husk 1 space mellem g og /

Nu kan du se dit netkort og ....................................macadressen.

Så når der laves MAC filter - så godkendes MAC adresserne (eller fravælges)

I din manual på Dlink CD står der udførligt om indstilling af MAC filter.