/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Kort eller langhåret??
Fra : ChristinaW
Vist : 1711 gange
50 point
Dato : 06-07-07 18:03

Jeg har lige fået Chihuahua hvalpe mandag nat, og moderen er korthåret og faderen langhåret. Hvornår kan man se på hvalpene om de bliver det ene eller det andet?? Og hvilke tegn kommer der først på det??

Mvh Christina.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 06-07-07 18:08

som tidligere beskrevet kan du først se det om et lille stykke tid, yder hårene vil være længere og blødere end de vil være på en korthåret, du må væbne dig med lidt tålmodighed så får du det at se når tiden er inde.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-07-07 11:25

Nu ved jeg ikke hvor gammel hunden er, men du burde allerede nu kunne se hvilken pels den får. Er hårene korte og lidt stive i det, vil den blive korthåret. Er hårene bløde og lidt lange, vil den blive langhåret.

Dejlig weekend til alle

the1best :-:

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-07-07 11:42

de er kun nogle få dage gamle de små chi hua hua og det er en første gangs oplevelse.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-07-07 11:59

Ups fik da vist ikke lige læst spørgsmålet ordentligt

bevi54, så du ret, det kan først ses om nogle uger

Jeg har selv lige haft 2 Malteserhvalpe for første gang og det er en helt utrolig oplevelse at se dem blive født og følge dem.........

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-07-07 12:21

PELS
Hårlag: Racen har to pelsvarianter.
Korthåret :
Pelsen er kort og tætliggende over hele kroppen.
Hvis der findes underuld, er pelsen noget længere.
Sparsomt hårlag på strube og bug er tilladt.
Pelsen er noget længere på hals og hale, kort i ansigt og på ører.
Den er glansfuld og har en blød struktur.

Hårløse hunde tolereres ikke.

Langhåret: Pelsen skal være fin og silkeagtig, glat eller let bølget.
Der ønskes ikke for tæt underuld.
Pelsen er længere og danner fjer på ører, hals, bag på forben og bagben, på poter og hale.
Hunde med lang, bølgende "pelskjole" som hos Malteser accepteres ikke.
Farve: Alle farver i alle mulige nuancer og kombinationer er tilladt

Gå ind på nettet og se de små hvalpe foto, der vil i kunne se forskellen på en lang og kort pels når de er 8 uger.
Her er lige et link jeg fandt i farten, skeler ikke til hvilken klub de kommer fra, blot for at se pelsen.
http://www.123hjemmeside.dk/petitos/2146979

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : ChristinaW

Dato : 07-07-07 12:59

Okay.. Tak for svar - er spændende hvad det bliver.. tror dog der er en af hver, meeeen man kan jo aldrig vide

Kommentar
Fra : bevi54