/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Domænenavn
Fra : kipumi
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 06-07-07 11:27

Mine kloge sønner siger, at jeg skal anskaffe mig et domænenavn. Jeg har måttet skifte emailadresse flere gang, da jeg havde fået så meget møj ind på dem,a t jeg ikke bestilte andet end at slette emails. Nu har jeg fået en hotmailadresse, som jeg bruger til folk og sider jeg ikke kender, og familie og venner har så den nye adresse. Men jeg må have nogle andre end sønnerne til at forklare mig, hvad domæne er. De taler så hurtigt, og med computerord, så jeg er helt flad bagefter:
Hvad er et domænenavn, og hvordan og hvad kan jeg bruge det til?
Hvad koster det, er det et engangsbeløb eller månedlig eller ? - er det bare et flip - at alle taler om det - eller hvad er det, der gør, at "man" bare må have sådan et. J
Jeg er på mange forskellige hjemmesider også i udlandet og bestiller bøger, Cder m.m, jeg klikker aldrig på vedhæftede filer i mine mails, og alligevel får jeg en masse i min bakke, hvordan kan det være. Jeg spørger nok for meget, men ellers kan jeg jo heller ikke blive klogere. Jeg har virusfiltre m.m. på min maskine.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 11:29

Domænenavn har ikke noget med mail adresse at gøre.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 06-07-07 11:33

et domænenavn skal du kun bruge hvis du ønsker at oprette dig en hjemmeside.
Vedrørende spam mn.m. i din postkasse, ja så er der ikke så meget at gøre ved det,
det er "søgemaskiner" der støvsuger nettet for e-mails adresser.
Er de så heldig at få fat i din bliver den hurtigt spredt, læs solgt, til andre interesserede
der så fylder din postkasse med spam.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-07-07 11:34

Hey.

Et domæne er feks. kandu.dk eller bt.dk, altså det der foran www. og bagefter .dk eller .com
Så dit domænenavn kunne være: ditefternavn.dk, hvis du ikke opretter en hjemmeside, som et domænenavn egentlig er beregnet til kan du bruge det til emailadresser der typsik kunne være:
fornavn@ditdomænenavn.dk. Alt foran @'et vælger du selv.

Det koster typisk et lille beløb at have et mailhotel: http://www.clichehosting.com/dk/?wid=110&sid=1

Samtidigt koster det jeg mener det er 50-75 kr. om året at have domænenavnet:
www.dk-hostmaster.dk

Men ellers er det en god ide, at have en hotmail eller lign. til ukendte sider m.v.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-07-07 11:51

Masser af mennesker har et domænenavn selvom de ikke har en hjemmeside, domænenavnet gør dig nemlig i stand til som nævnt ovenfor at oprette mail adresser som ikke skal skiftes bare fordi du får en ny internet udbyder.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 06-07-07 11:57

Hvis du får ny mail vil der nok ikke gå ret længe inden det er der samme.

Brug en spam filter på din e-mail adr. så løser den jo problemen.

Eller få Gmail der er den indbygget ;)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-07 12:12

www.web10.dk
her kan du købe et domænenavn.
du kan have en hjemmeside
flere mailadresser

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-07-07 12:26

Indledningvis tyder dit spørgsmål på, at du ikke har brug for et domæne - og andre har svaret hvad et domæne er.

Men hvis jeg tager fuldkommen fejl er jeg enig med e.c. at web10 er godt.

Du kan dog få et et gratis webhotel samt købe domæne her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 det er et udmærket webhotel med masser af plads til din hjemmeside - 1000MB. Jeg syntes det fungerer fantastisk.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-07 13:27

Citat
Mine kloge sønner siger, at jeg skal anskaffe mig et domænenavn. Jeg har måttet skifte emailadresse flere gang, da jeg havde fået så meget møj ind på dem,a t jeg ikke bestilte andet end at slette emails.
Med et domænenavn eks. abc.dk kan du selv bestemme hvad din mail skal hedde.
eks.
min@abc.dk
vores@abc.dk
noget@abc.dk
Problemet med mail hos domænehoteller er pladsen.
Det kan løses med at videresende til en Gmail som har masser af plads.

Citat
Nu har jeg fået en hotmailadresse, som jeg bruger til folk og sider jeg ikke kender, og familie og venner har så den nye adresse.
Ja det er bl.a en god metode til uønskede mails

Citat
Men jeg må have nogle andre end sønnerne til at forklare mig, hvad domæne er. De taler så hurtigt, og med computerord, så jeg er helt flad bagefter:
Hvad er et domænenavn, og hvordan og hvad kan jeg bruge det til?
Et domænenavn er en tekstadresse som peger hen på en internetadresse.
For at have egen mailadresse skal man bruge en internetadresse - domænenavn.

Citat
Hvad koster det, er det et engangsbeløb eller månedlig eller ? - er det bare et flip - at alle taler om det - eller hvad er det, der gør, at "man" bare må have sådan et. J
Domænenavnet koster ca. 100 kr. at oprette og ca. 70 kr. om året.
Så har du et domænenavn - altså et efternavn eks. @abc.dk
Ved at leje sig ind på en server/hotel og have dette domæne liggende - så kan man også bruge det efternavn ude på internettet.

Citat
Jeg er på mange forskellige hjemmesider også i udlandet og bestiller bøger, Cder m.m, jeg klikker aldrig på vedhæftede filer i mine mails, og alligevel får jeg en masse i min bakke, hvordan kan det være. Jeg spørger nok for meget, men ellers kan jeg jo heller ikke blive klogere. Jeg har virusfiltre m.m. på min maskine.
Hvis du opretter en adresse eks. etnavn@hotmail.com og tillader at din mail må vises på internettet, så kommer der en masse "hyggelige" mails.

Men hos hotmail kan der spærres for uønskede mails.

Ude i den store mailverden, er spammerne snart så udspekulerede, og de finder vej ind til dig.

Husk.............der er ingen banker/ offentlige / og andre hæderlige som mailer til dig og beder om at verificere/gentage kontonumre eller password.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-07 13:35

Som jeg forstår dit spørgsmål behøver du hverken domæne eller andre mailadresser....

I løbet af kort tid er det alligevel det samme.....

Du installerer dette lille effektive spam-program og i løbet af KORT tid modtager du KUN mail du gider at læse

Men læs om det - læs vejledningen - lær det at sortere - og du er spamfri....

Selv dine "venner" kan du udelukke hvis ikke du gider at snakke med dem....

http://www.codeode.com/spamfilter/

Samtidig går du ikke glip af post - hvis der nu alligevel var noget "spam" du ville læse (det kan du nemlig læse risikofrit i programmet)

Er der noget i programmet du ikke forstår - så spørg du bare.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-07 13:36

Og det er selvfølgelig GRATIS

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 06-07-07 15:41

Hvis du ikke poster din email på nettet, så får du intet spam. Men hvis du bare EN gang har lagt din email til frit skue, så kommer de.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-07-07 16:52

Som webmaster for flere forskellige foreninger, var det ikke ualmindeligt at jeg modtog 100 spammail i døgnet. Så installerede jeg "Spamfighter" .. og det ka' da nok være det hjalp. Nu modtager jeg 2-3 pr. uge .. disse bliver "blokeret".

Når du åbner følgende link, skal du kigge i VENSTRE kolonne .. dette program er GRATIS.
I højre kolonne er der et andet program .. men det koster 200.- pr måned.

Jeg bruger det gratis program: http://www.spamfighter.com/Lang%5FDA/
/PG

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 06-07-07 19:49

Tak for svaret e.c.