/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstra profil til test program
Fra : ocorner
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 05-07-07 15:31

Jeg har lige prøvet at installer Prevx 2.0

Der fik min brugerprofil til at gå ned, så xp ikke kunne starte den.

Genstarte computer og så kunne den, men når åbner min bruger ocorner åbner den bruger temp.

Lavede en system gendandelse og nu er den ok. (af installer Prevx 2.0)

Så tænkte jeg om det ville være en fordel når jeg ville teste en program at installer den fra en profil fx test hvis det skulle ske igen. så går det jo ikke ud over de profiler jeg bruge eller gør det?

Er der nogle der har erfaring men den test måde, kan jo også bruge når jeg bare vil installer noget så det måske ikke går ud over min standart bruger.

Jeg ved godt hvis der er virus m.m så hjælper det ikke.

Vil lige sige tror ikke det var Prevx 2.0 skyld, men gik nok i konflikt men min andre anti programmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 15:52

Citat
Vil lige sige tror ikke det var Prevx 2.0 skyld, men gik nok i konflikt men min andre anti programmer

Korrekt - og under installationen blev du bedt om at lukke disse da det kunne betyde konflikter

Altid LÆSE og ikke bare trykke.....

Programmet fejler INTET og kører upåklageligt....

Bortset fra dette skal du altid installere som admin......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 15:53

Men du kan da nå at hente det igen

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 16:01

æd har altid lært som IT-supporter ikke at installér som administrator, men som en bruger som har administrator rettigheder ;) og det er det jeg har gjort.

Kan aldrig drømme om at bruge administrator kontoen, da det er min sidste mulighed til at komme på en computer hvis det går/når galt ;)

Angående Prevx 2.0 vil jeg aldrig drømme om at lukke alt min beskyttelse ned når jeg installer en bruger program jeg ikke kender. Så heller holde mig fra det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 16:06

Citat
Angående Prevx 2.0 vil jeg aldrig drømme om at lukke alt min beskyttelse ned når jeg installer en bruger program jeg ikke kender. Så heller holde mig fra det.

Hvordan fik du installeret det "første" sikkerhedsprogram ????????

Citat
fra en profil fx test hvis det skulle ske igen

Citat
men som en bruger som har administrator rettigheder

Det er da korrekt, men det var ikke det du startede med at sige....

En "fremmed" kan jo ikke gå ind og give sig selv adminrettigheder.....

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 16:10

Mente det ikke så hårdt bruge Telia SafeSufe ( F-secure) plejer ikke at lave problemer helle ikke når jeg køre med ewido, men kunne selvfølgelig have deaktiveret min spamkontrol ;)

Min dumhed indrømmer, men det var ikke lige det jeg spurte om, men om det ikke var mere ikke at bruge en anden bruge med admin rettigheder når der bliver installer i tilfælder af fejl, går det jo for det meste kun ud over den test bruger eller??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 16:17

Du kan ikke installere den slags uden adminrettigheder ???????

Om du laver en konto der hedder "test" eller "søren" er jo underordnet - den skal jo have adminrettigheder...

Tror ikke helt jeg forstår hvad du mener

Nogle programmer kan du installere uden admin - men langt fra alle.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 16:25

Om det kan være en fordel at afprøve på en anden konto, afhænger af, om programmet ved installationen giver mulighed for, ikke at installere globalt, men kun for den bruger du installerer på. Men jeg tror bare, at med sikkerhedsprogrammer, som jo altid kræver administrator rettigheder, kan installationen godt påvirke globalt alligevel. Men sikker på det, er jeg ikke .

Ellers kan du bruge dette program til at teste programmer med http://www.pcworld.dk/download/74/1535

Men da det sletter alt ved genstart, vil det ikke virke til programmer som Prevx, der kræver genstart.

Gratis version her http://www.returnilvirtualsystem.com/index_files/rvspersonal.htm

Men jeg er enig med Refi i, at man altid skal lukke for sine sikkerhedsprogrammer (-firewall), når nye installeres. Ellers er der stor chance for at det kikser. Man bliver nok ikke overfaldet af en virus, i den korte tid det tager.

Iøvrigt, Prevx er et anerkendt sikkerhedsfirma/program, så der ikke nogen grund til at tvivle på hæderligheden i det.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 16:27

Ja det sidste er lidt kluderet skrevet. ups

1. Bruge "Administrator" vil jeg aldrig bruge til noget kun når det går galt.
2. Bruge "ocorner" vil jeg bruge når jeg arbejder på computer. (har admin rettigheder)
3. Bruger "test" vil jeg bruge når jeg vil teste en program. (har admin rettigheder)

Hvis profilen "test" går ned som i dag kan jeg jo bare slette den ;) uden at skal systemgendanne eller kan jeg.

Håber det var lidt tydlige hvad jeg mener

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 16:36

sts_l
Citat
Men jeg er enig med Refi i, at man altid skal lukke for sine sikkerhedsprogrammer (-firewall), når nye installeres. Ellers er der stor chance for at det kikser. Man bliver nok ikke overfaldet af en virus, i den korte tid det tager.

Nej men når computer genstarte.

Du har nok ret jeg seer bare spøgelser over alt.

Det bedste ville være at have en test computer, eller bare huske at tage backup

Men syntes bare i dag der er så mange programmer der konflikter selv Windows update, så ville bar e lufte iden om en test profil, men kan godt se den hjælper ikke meget.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 16:37

Når du sletter en konto, får du jo også tilbuddet om at slette alle tilhørende filer, så ja, det burde virke med almindelige programmer, som du ved installationen udtrykkeligt *kun* beder om, bliver installeret på netop den konto. Men mine forbehold med programmer der kræver admin rettigheder, gælder stadig. De kan måske efterlade filer på admin og de andre konti. Jeg ville ikke satse på, at de *ikke* gør .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 16:47

Citat
Nej men når computer genstarte.

Så burde sikkerhedsprogrammerne jo starte op automatisk med Windows, og fange hvad der evt måtte være kommet.

Iøvrigt så bruger jeg selv dette købeprogram til at teste med http://www.storagecraft.com/products/ShadowUser/

Der kan installere og reboote, og gøre hvad du vil, og alligevel være sikker på, at kunne slippe helt af programmet alligevel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 16:58

Citat
Nej men når computer genstarte

Der var du lidt hurtigere end mig stl_s

De starter jo igen ved en genstart.......

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 16:59

Ja ja du får ret igen

Men må vente lidt med point.

Bare fordi jeg kan.

Tror jeg vil prøve din ShadowUser
Kan jo hentes som demo, men bliver ikke lige i dag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 17:03

Det er skam ikke et spørgsmål om at få ret - bare synd hvis programmet skulle have skylden

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 17:04

refi, er nu sjovt nok, at være hurtigere end dig, bare en gang imellem

ocorner, pyt med alle de poænger. Dem kan vi jo ikke købe noget for alligevel. Hovedsagen er jo at vi hygger os

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 17:05

Igen igen

Hvorfor kan jeg ikke give point til 2

refi laver alt forarbejde og stl_s kommer med svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 17:12

Det kan man ikke på Kandu - du vælger bare - tror ikke nogen går bedrøvet bort af den grund

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 17:13

Citat
Det er skam ikke et spørgsmål om at få ret - bare synd hvis programmet skulle have skylden

Jeg gav ikke programmet skylden, det var jo mig selv som dumme mig.

Derfor lave jeg jo lige denne debat, for at høre hvordan jeg/vi "bedst" kan dumme os under installation af programmer på vores computer uden at få det hele til at gå ned og miste alt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-07 17:17

Så får du allerbedste løsning.....

Hav en maskine KUN til afprøvning.......

Godkendelse af svar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 17:20

Tak for svaret refi.

Sådan Tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 17:20

Der arbejdes i øjeblikket på at lave en CD/DVD (når tiden er til det) der bare proppes i maskinen og selv kører et image ind......

Så skal man bare huske at lave et image inden man installerer.....

Men der mangler lidt endnu......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 17:22

Selv tak - jeg "deler" med stl_s i et andet spørgsmål.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 17:22

ocorner stik bare refi poængerne. Det har han sg ærligt fortjent .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 17:23

Nå, det gjorde du oz . Godt nok .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 17:24

Du skal nok få

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 17:33

stl_s ja stakkels refi mangler jo en ½ stjerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 17:40

Næh nej....

Dem har jeg skam haft lige fra starten - hverken mere eller mindre

Og de betyder ikke en skid.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 17:41

ocorner, det er nu halvanden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 17:49

Stjernerne har ALTID været der, men en forklaring på deres betydning kom først til senere....

De er et gennemsnit af HELE din færden på Kandu - så jo længere du er her jo mere vil de lægge sig omkring 3-4....

Systemet er jo "kun" gearet til at give 3 automatisk - så det er kun acceptanterne der kan ændre det - de fleste accepterer jo blot....

Derfor ser du HELT NYE brugere med mange stjerner - men de har måske kun svaret på 1 spørgsmål...... (hvor spørgeren "huskede" at give 4-5)

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-07-07 18:37

Er helt med på den, men ville bare drille lidt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 19:05

Det er du velkommen til.....