/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
S styrer mod valgnederlag
Fra : Knete
Vist : 1638 gange
50 point
Dato : 05-07-07 13:11

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=915516

den gode historie for aviserne lige nu,erat S ligger lavt i meningsmålingerne. men det er da før set,at når valget nærmer sig, så kommer de på banen med nogle udspil igen, og vupti,lige pludselig er den gode historie at S er i stormende fremgang,,,,,dog vil jeg medgive a HTS nærmest er usynlig i politik, og kunne godt tænke mig at vide,hvad andre mener der skal til,for at socialdemokraterne igen bliver et parti danskerne vil stemme på?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-07 13:17

Det er ikke mange dage siden, at S var Danmarks største parti, jeg giver intet for den slags målinger

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 05-07-07 13:21

næ det gør jeg heller ikke o.v.n

men jeg er enig i,at HTS er en dårlig leder af partiet,,,,,,og kunne bare godt tænke mig at vide,om nogen har et bud på,hvad hun bør ændre på inden næste valg,,,,,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-07-07 13:26

Hun - bør smutte sin vej.

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 60 point
Dato : 05-07-07 13:29

Citat
og kunne bare godt tænke mig at vide,om nogen har et bud på,hvad hun bør ændre på inden næste valg

Næh, det har jeg ikke - og hvis jeg havde, ville jeg ikke sige det

Det fryder mig egentligt, at det går så dårligt for dem - de har fortjent det

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-07-07 13:37

Jeg er enig med Brokke

Og vil gå så langt, som at råde Fogh til at udskrive valg i løbet af efteråret. Uha jeg forudser kommende strejker - og måske endda delvis lammelse af det offentlige system, når overenskomstforhandlingerne inden for FTF-gruppen sætter i gang til næste forår.

Lad os lige få et valg inden!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-07-07 13:46

Socialdemokraterne ligger som de har redt!

De valgte den smukkeste kandidat - som havde det været et andet underholdningsprogram en lørdag aften på TV2. Til gengæld fik de en amatør i formandsstolen.

"Jeg kan slå Anders Fogh"

Om ikke andet, så er det i hvert fald bevist, at et sødt smil i det politiske game, ikke er nok til at hamle op med drevne modstandere som: Fogh, Pia, Vestager m.fl..

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 05-07-07 14:04

Socialkammeraternes største problem er medlemmernes/vælgernes mangel på sociale problemer!

De har aldrig fået omstillet sig til den situation hvor det daglige brød er sikret for langt hovedparten af vælgerne. Og førend de finder en profil, hvor hovedfjenden ikke længere er grumme kapitalister med hang til slavelignende forhold for arbejdere og lejere og hvor målet om en passende (ejer)bolig til alle der vil, faktisk er nået, før finder de ikke frem til vælgere, der ikke kun tager dem for det de engang var.

Og samtidig mangler de at vise atde faktisk er i stand til at udvikleværktøjer, der kan fange væsentlige dele af dem,der falder igennem det sociale sikkerhedsnet.

...at få Socialdemokratiet til at ændre kurs plejer at kræve både tid og plads. Og så længe de ikke rigtig ved, hvor kursen skal svinges hen, så kan det nemt gå tilbage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 14:20

Tiderne skifter konstant - ligeså befolkningen......

Hvorfor skulle man "binde" sig til A,B eller C for livstid.....

Problemet er jo at vi ingen problemer har......

Nå ja - selvfølgelig er der da nogen med problemer, men de bliver skutte løst ved at stemme på et bestemt parti.....

Det må være øjeblikket der bestemmer......

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 05-07-07 14:25

Citat
Og så længe de ikke rigtig ved, hvor kursen skal svinges hen, så kan det nemt gå tilbage.

det tror jeg du har ret i. Det har altid set ud til at HTS ikke ved hvad hun vil,,,jo bevares hun vil magten,,,,og derved adskiller hun sig næppe fra en masse andre politikere. Forskellen er bare,at hun ikke kan noget politisk,,,,,

Problemet er nok,at S den ene gang efter den anden kommer løbende efter Fogh. Hvornår har man sidst set S selv gå forrest,,,, og være dem der kommer først med nye forslag?,,,
Der er ingen der reelt ved, hvad S vil,,,,fordi de aldrig har magtet at bryde afgørende igennem med noget selvstændigt.

men fred være med dem. Jeg kan godt undvære dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-07 15:01

Måske var det allerede da arbejderhånden forsvandt, så der kun er rosen tilbage, at S begyndte nedturen.
(Spanien har stadig en hånd til at holde rosen)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 15:06

Citat
S styrer mod valgnederlag

Nu skal man jo være vinder for at kunne tabe....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-07-07 15:31

Jeg vil spørge på en anden måde:
Hvad skal der til for at flertallet af den danse befolkning syntes at, S er det bedste parti at stemme stemme på...
Så langt tid at flertallet har arbejdede, har det godt, er sunde, er unge, raske. Er intressen for social venstandsfordeling af mindre betydning. Grundlæggende bliver vi mennesker egoister når vi ikke selv har behov for hjælp..
De fattige vil dele og de rige vil beholde det hele...
Da S havde vind i sejlne var der et samfundsbehov den politik de førte...
Idag er vi mange der har fået det godt, dette gør at vi som mængde betragtet ser lidt anderledes på deling og fælles betalinger til velfærd.
Jeg tror at tiden er ved at modnes til at vi tænker nyt omkring velfærd. Det som de gamel S'er byggede på er vi idag ved at sælge ud af i bedste Brixtofte stil.
Det er som bekendt kort varme at tisse i bukserne.
Hvem der er de rigtige til at føre en fornuftig velfærdspolitik, kan vi tage stilling til når vi har grobund for fælles værdier...
Noget tyder jo på at flertalle synets at Fog er OK ellers var han jo ikke på pinden.
Noget der helt sikkert vil give stemmer til S vil være en Krig, hvor vi alle kommer ned i skidtet, og at vores penge midster deres værdi.
Hvis S vil og skal have stemmer - skal der føres en politik, som flertallet ser fornuft i....
Andre løsninger er der vist ikke til dette..
vh
Benjamin

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 05-07-07 15:40

Socialdemokratiet står lige i halen på Venstre og er ikke nogen taber men vinder. Siden Helle T. er kommet til, er der blevet arbejdet meget hårdt på at samle de gode stemmer, mens de der stemmer som vinden blæser, kan man alligevel ikke bruge til noget.
Når man melder sig ind i Partiet, opdager man hurtigt, hvor meget arbejde der bliver gjort, og hvor mange forslag Venstre stjæler ud af munden på os.
Vi har også set fagbosserne gå enegang sammen med Venstre og DF omkring trepartsforhandlinger,
der igen var opfundet af Socialpartiet for to år siden.
Men trods alle forhindringer kommer der stadig betalende medlemmer hver dag, for alle, der er ved deres fulde fem ved, at skal vi have et velfærd der kan bære, bliver det kun under Socialdemokratiet.

Så stem A til december

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-07-07 15:48

For at S skal have en chance så skal den egoistiske raven til sig have et skud for boven og almindelig velandstædighed skal tilbage.

Nu hersker populisme, grådighed og frygt for alt hvad der er fremmed og den dagsorden er AFR og Pia K de bedste i danmark til at styre.

Hvis vi derimod skal have et danmark vi kan være stolte af så er der behov for et kursskifte men vi får jo de politikere vi fortjener !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 15:58

Så starter valgkampen......

Stem på (et bogstav)

Hen ad vejen samler vi alfabetet...... og skriver.....

LORTELAND

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-07 17:45

Citat
Vi har også set fagbosserne gå enegang sammen med Venstre og DF omkring trepartsforhandlinger
Ja,endelig har de set lyset.
jeg er selv upolitisk.Ku`ikke drømme om at være medlem af et politisk parti.Men har faktisk stemt hele vejen rundt,med få undtagelser.Er selv arbejder,(Murer) og har været det hele livet.Men idag går jeg ind for Fogh.Han har rettet op på det hele,så dem der vil,kan have et anstændigt liv.(Bemærk jeg skrev "Dem der vil").Bevares,det er ikke alt de kører frem med,jeg er enig i.(Broer til mill.og lign.) Men alternativerne,er skræmmende.Bare tanken om en flertals-regering af S,SF og R,
får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.Tænk lige på Danmarks økonomi under de gamle S statsministrer. Kampmann,J.O.Krag,Anker Jørgensen.Sidst nævnte,var/er hel sikker en god og hjertevarm menneske.Men at sætte ham til at lede landet,var nok en af de største fejl,der er begået i dansk politik.Forøgede vores udlandsgæld,i en hidtil uset grad.Måtte låne til renterne på vores udlandsgæld.Nej,lad os for guds skyld beholde vores borgerlige regering. Af to onder.........

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-07-07 17:48

Hvem starter valgkamp. Den borgerlige liberale regering har lige spyttet ud med 1,8 milliarder alene til FTF området og over 8 milliarder ialt bare fordi HTS var ved at løbe med velfærdsdags ordnen.

Den selvsamme regering der har lovet borgerne skattelettelser og som påstår at de vil nedbringe udgifterne til den offentlige sektor.

Jeg undres.

I politik kan man være kortsigtet og købe sig til vælgernes gunst her og nu eller også kan man prøve at vise noget ansvarlighed og opstille nogle mål for hvad man ønsker for danmark på lang sigt, det var blandt andet sådanne velfærdssamfundet blev skabt.

Jeg må indrømme jeg har mest respekt for de politikere der også tør sige de upopulære sandheder

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-07 18:27

Mit egen
Citat
Bevares,det er ikke alt de kører frem med,jeg er enig i

Bl.a. synes jeg det er bemærkelsesværdig,at regeringen ikke kan få arbejdsløshedstallene længere ned.Det kan jo ikke passe (hvis det er sandt) at 100.000 mennesker går ledige rundt,i en tid hvor "revl & krat" kan bruges.Meeen,hvis det er sådan,beviser det jo at vi lever i en velfærdssamfund,hvor folk ikke længere behøver at arbejde for føden.Så kan jeg godt forstå at der ikke længere er brug for Socialdemokratiet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-07-07 19:44

Citat
Bl.a. synes jeg det er bemærkelsesværdig,at regeringen ikke kan få arbejdsløshedstallene længere ned.Det kan jo ikke passe (hvis det er sandt) at 100.000 mennesker går ledige rundt,i en tid hvor "revl & krat" kan bruges

I et dynamisk samfund er 100.000 lig med en arbejdsløshed på nærmest 0, da det er den del afarbejdsstyrken som er i jobskifte eller under videreuddannelse og som tæller med i opgørelsen.

S har svært ved at overleve, da den førte politik har vist sig at være den rigtige og hvem kan matche det uden at kaste landet ud i inflation, arbejdsløshed og økonomisk bankerot...hvilke S-regeringer har nogensinde skabt velfærd uden at gælsætte landet....og hvem har ryddt op efter moradset...

Kan I huske "den Lille 5-øre" Anker Jørgensen (lille, rød og uden værdi) som kastede landet ud i en af de største kriser og P. Schlüther som bragte landet på fode med upopulær kartoffelkur, men bragte landet på fode igen.

S burde nedlægge sig selv og melde sig ind under fanerne hos Venstre

Ziggy99

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-07-07 20:12

100 000 lig med fuld beskæftigelse og erhverslivet skriger på arbejdskraft !!!

Ja men vi har ikke 100 000 ledige, det reelle tal for ledige er i omegnen af 500 000 de 400 000 er bare parkeret i ordninger hvor vi kalder det noget andet end arbejdsløs.

At Anker Jørgensen skulle føre en uansvarlig økonomisk politik vedtaget under den borgerlige regering ud i livet kan jeg ærligt talt ikke se hvad har at gøre med at Venstre og Dansk Folke parti er igang med at smadre den økonomiske kurs der blev fastlagt af Socialdemokraterne og de radikale i halvfemserne.

Det er meget muligt at socialdemokraterne taber næste valg, men hvad er det lige V og K har vundet udover deres taburetter.

Hvis man ikke har et bud på fremtiden men ens højeste ønske er at blive genvalgt og så iøvrigt opføre sig mere som embedsmand end som politiker, så forstår jeg ikke hvorfor det er man går efter magten.

Og så var der iøvrigt også lige de 6 - 700 000 døde Irakere og de millioner der er på flugt men det taler vi ikke højt om vel, nu skal vi heller ikke hænge os i bagateller alle har vel lov til at lave en smutter.

Tænk sig alle disse mennesker er døde og på flugt og de ansvarlige ledere i Danmark, USA og England vasker hænder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 20:31

Citat
Tænk sig alle disse mennesker er døde og på flugt og de ansvarlige ledere i Danmark, USA og England vasker hænder.

Nu er det vist ikke valgflæsk mere - det er jo en hel gris......

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-07-07 20:57

Valgflæsk at konstatere at danmark gik i krig på et spind af løgne og denne krig har haft som konsekvens at mere en d en ½ million Irakere er blevet dræbt og flere millioner er blevet drevet på flugt og at landet når koalitionen forlader det står til at blive overtaget at extreme religiøse fundamentalister. Nej det er ikke flæsk eller gris det er simpelthen noget svineri hvor de politikere der i sin tid tog beslutningen om at gå i krig med ubåd og hele baduljen nu burde være mænd nok til at tage ansvaret og indrømme at de ikke magtede at bedømme den slags rigtigt.

Men nej og spørgsmålet om 600 000 døde irakere er jo for de danske vælgere jo heller ikke nær så vigtigt som 50 øre i gebyr på dankortbetalinger.

Så den nuværende VOk regering skal da nok blive siddende

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 21:01

Citat
at mere en d en ½ million Irakere er blevet dræbt og flere millioner er blevet drevet på flugt

Det var såmænd ikke blevet anderledes ved at blive væk.....

Det havde bare været en anden der trykkede på aftrækkeren.....

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-07-07 21:46

Citat
Ja men vi har ikke 100 000 ledige, det reelle tal for ledige er i omegnen af 500 000 de 400 000 er bare parkeret i ordninger hvor vi kalder det noget andet end arbejdsløs.

Ja, det rigtige tal er da langt højere, da Nyrup valgte at udnævne en stor skare af alkoholikere, narkomaner og mennesker der aldrig havde haft et arbejde til førtidspensionister!!

...Det gjorde han for at pynte på de ynkelige statitiker, uden at tilbyde dem nogetsomhelst andet en en tilværelse i ledighed eller nogen for for selvværd.

Den nuværende regering har forsvaret demokrati og ytringsfrihed mens S, R og SF har været talsmand for indvandres "frihed" til getthodannelser og retten til at praktisere islamisk praksis i store dele af vore byer som har medført at voldelige islamister rekruteres, pigebørn omskæres og dræbes, smykker med kors rives af børn, jøder bliver chikaneret på åben gade...

Hvem stak en kniv i ryggen på regeringen under Muhammadkrisen...Latterlige Lykketoft og Søvnige Villy som havde så travlt med at promovere sig uden nogensomhelst ansvar for det danske samfund

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-07 21:47

Citat
Det er meget muligt at socialdemokraterne taber næste valg, men hvad er det lige V og K har vundet udover deres taburetter

De har vundet den danske befolknings økonomiske tillid til fremtiden (incl.de faglige ledere) fordi alle normale mennesker,kan se vi er på rette spor.
Jeg håber du så det første del i aftenens tv avis.(Tv2 kl.19) Hvis ikke kan jeg oplyse om et indslag ang. Henrik Sass Larsen`s panik angreb på fagbevægelsen.Men meget belejligt var han og HTS,taget på ferie,så der var ingen chance for en uddybende kommentar.
Citat
Og så var der iøvrigt også lige de 6 - 700 000 døde Irakere og de millioner der er på flugt men det taler vi ikke højt om vel, nu skal vi heller ikke hænge os i bagateller alle har vel lov til at lave en smutter.

Nu hvor du pludseligt er sprunget til udenrigspolitik,og er i gang med Irakisk folkeoptælling,så tæl lige de mill.af kurdere med,som Saddam Hussein fik aflivet.
Iøvrigt,mener jeg at huske,S stemte ja til vores engagement i Irak.(Flertalsbeslutning).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-07-07 21:51

Citat
Nej det er ikke flæsk eller gris det er simpelthen noget svineri hvor de politikere der i sin tid tog beslutningen om at gå i krig med ubåd og hele baduljen

UPS ......I begyndelsen af august 1990, hvor Irak invaderede Kuwait, deltog korvet-ten OLFERT FISCHER ....Hvem stod bag denne beslutning eller er det en anden ubåd eller en anden krig du tænker på

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-07 22:01

Undskyld mig,der røg en fnis:
Citat
sin tid tog beslutningen om at gå i krig med ubåd og hele baduljen

Nu mener jeg ikke det mest er U-både,man har brug for i en ørken-krig.Men det er mange år siden jeg var soldat,så måske..........

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-07-07 22:28

Sorry...Anker var en hædersmand...imod krig

http://www.ankerjorgensen.dk/ankerjorgensen7.jpg

og kendte personligt Saddam, så han tog ned og besøgte ham da Saddam poserede med gisler og små børn på skødet forsøgte at legimitere sit voldsherredømme.

Hans oneman patetiske show fik dog heldigvis ingen konsekvenser for de danske gisler, men latterliggjorde Danmark i hele verden

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-07-07 22:28

Nej men man sendte sku en alligevel selv om den var så gammel at den ikke kunne sejle hjem selv

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-07-07 22:33

...og da han mødte sin ligemand "Den højtelskede Leder"

http://www.uriasposten.net/images/Berl-160584-Anker3.jpg

...det var tider

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-07-07 22:57

Ubåd i ørkenkrig

http://www.orlogsmuseet.dk/sael_start.htm

@Mosebaek for at deltage i angrebskrig mod Irak stemte VKO og ingen andre med andre ord et meget smalt flertal stemte for at bryde med den politik der har været dansk siden 1864 nemlig ikke at føre angrebskrige.

Efterfølgende stemte et bredt flertal i folketinget så for at der skulle ud stationeres danske tropper i Basra indtil der var ro i landet !!!

Indsatssen i Afghanistan er også vedtaget af et bredt flertal.

At slå 600 000 Irakere ihjel får vel ikke vækket kurderne til live og nu er området grobund for terror og had mod vesten mange år frem.

Ja Henrik Sass opfører sig som et fjols men det ændrer ikke på at statskassen åbenbart står på vid gab, treparts forhandlingerne kostede 8 milliarder OTTE i en tid hvor der ikke er råd til skatte lettelser og kommunerne skal holde udgifterne i ro !!! og af disse 8 milliarder så er der ikke en eneste lønkrone og der er heller ikke noget om forbedring af arbejdsforhold for de offentlige ansatte.

AFR jubler fordi han kan få taget et billed hvor han trykker LO formanden i hånden. Den gamle kommunist Dennis Knudsen fra FOA jubler fordi han kan vride 8 ja jeg sagde 8 milliarder ud af en regering der er gået til valg på at de offentlige udgifter ikke må stige men hvad har jeg egentligt fået ud af det som borger og hvad har skolelærer og Sosuére egentligt fået ud af det ?

@Ziggi den nuværende regering forsvarer demokrati og ytringsfrihed ??? Ja og retten til at gå i krig uden FN mandat og statsministeren har lige som den første Minister nogensinde i danmark valgt at blæse på hvad ombudsmanden udtaler.

På trods af at vi har importeret 60 000 polakker har denne regering ikke for alvor sat gang i arbejdet med at få de fremmede der allerede bor her til at blive integreret på arbejdsmarkedet.

Jobcentrene rundt om i landet fungere stadig ikke efter en kommunalreform blev genneført af regeringen en reform so meget få vist har forstået og færre har ønsket.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-07-07 23:01

@ziggy og Lars lykke rasmussen var også ude og rejse

http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=3570&action=info

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-07-07 08:46

Thomas.Haugård.Som jeg vistnok allerede har pointeret,er det ikke alt denne regering finder på,jeg klapper i mine små hænder over.Den har begået fejl,også store fejl.Irak-krigen,er et af dem.Det kan vi alle se NU.Men tænk lige på situationen dengang.Invasionen af Kuwait,meldinger om masseødelæggelsesvåben.Fakta er jo at han havde en af verdens største hære.Bl.a. udstyrret med giftgas,flere hundrede moderne kampvogne,moderne flyvevåben,med de nyeste sovjetiske og franske typer.Scud-missiler,som han ikke bare truede med,men så vidt jeg erindrer,også sendte ind over Israel.Han var jo en galning,der kun kan sidestilles,med de herrer i Nord-Korea.Så set med datidens øjne,kan jeg godt forstå at nogle af de vestlige lande,følte trang til at gribe ind.At olien,nok også var med i betragtningen,må vi nok erkende.
Jeg prøver efter bedste evne at se nogenlunde nuanseret,på det hele.Om det lykkes,må bl.a. du jo så vurdere.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-07-07 10:53

@Mosebaek efter min bedste overbevisning så taler du om et Irak som det så ud da det besatte Kuwait i 1990

Iraks hær blev smadret i 1990 og reelt aldrig genopbygget. Der var flyveforbudszoner over store dele af Irak og Irak havde efter 1990 ikke noget reelt luftvåben.

Masse ødelæggelses våben og scud missiler er der ikke fundet i Irak efter 1990.

Der er mange sindsyge diktatorer rundt omkring i verden, diktatorer der skader deres egen befolkning lige så slemt som Sadam.

Men hvis vi skal gøre noget ved dem så skal det være på et FN mandat og med et bredt folketingsflertal i ryggen.

Vi kan simpelthen ikke tikke tillade os at bede danske soldater om at sætte livet på spil når der kun er et smalt flertal i folketinget der støtter det.

Dansk politik har indtil denne regering tiltrådte altid bygget på at væsentlige beslutninger krævede brede forlig hen over midten.

Udover at det jo indebærer at der er en bred tilslutning i folketinget til væsentlige beslutninger så betyder det også at man er sikker på at vigtige beslutninger også bliver viderført efter et valg selv om der sker et regeringsskifte.

Et godt eksempel på dette er at den økonomiske politik reelt ikke har ændret sig efter AFR kom til.

Jeg prøver også at se nuanceret på tingene men jeg mener at Irak krigen er en fejl der vanskeligt kan undskyldes og jeg mangler nogen politikere der tager ansvaret og nogen vælgere der tager konsekvensen.

Det er i mine øjne ganske besynderligt at en fejlagtig beslutning om krigsdeltagelse ikke betyder noget men et dankortgebyr næsten kan vælte regeringen.

VH

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-07-07 14:00

Citat
Og så var der iøvrigt også lige de 6 - 700 000 døde Irakere og de millioner der er på flugt men det taler vi ikke højt om vel, nu skal vi heller ikke hænge os i bagateller alle har vel lov til at lave en smutter.

Tænk sig alle disse mennesker er døde og på flugt og de ansvarlige ledere i Danmark, USA og England vasker hænder.

Wauv, endnu ét af venstrefløjens små tricks. Nu skal der tværes 600.000 døde Irakere af på AFR.. Uhhh hvor smart altså! ..Kan man synke dybere! - Nej det mener jeg ikke at man kan. Det er en gang oppositionistisk ævl!!

Men lad mig lige påpege det latterlige i, at Søvndal og resten af venstrefløjen åbenbart fuldkommen har glemt, at FN's Sikkerhedsråd forud for dansk deltagelse i krigen enstemmigt havde fastslået at Iraks krænkelse af sikkerhedsrådsresolutioner og spredning af masseødelæggelsesvåben og langtrækkende missiler udgjorde en faretruende trussel mod international fred og sikkerhed.

Og lad mig ved samme lejlighed påpege, at venstrefløjen åbenbart har valgt at stikke fingrene i ørene mens de lykkeligt fortrænger hvad der rent faktisk var regeringens og Folketingets flertals begrundelser for at deltage i den internationale koalition.

Søvndal har ikke lavet andet end at fluekneppe et citat fra AFR til døde, således at hele Danmarks befolkning ikke længere aner, hvad den egentlige begrundelse for at deltage i krigen mod Saddam Hussein var!

Faktum er, at begrundelsen for dansk deltagelse i Irak krigen var Saddam Hussein nægtelse af et samarbejde med FN's Sikkerhedsråd – og ja fandme skal det da have en konsekvens, når en fanatisk og idiotisk militærdiktatur nægter at samarbejde med FN. Alt andet vil være komplet tåbeligt og uanstændigt, da det ville have sendt et signal til verdens tyranner om, at de bare kan opføre og te sig, som de vil.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-07-07 14:09

Skulle det vise sig at det er Guldbrandsens manipulerende makværk "den hemmelige krig" der ligger til grund for at tvære 600.000 døde Irakere af på AFR, så lad mig med det samme sige, at det er endnu mere sørgeligt og bekymrende.

Et "dokumentarprogram" der i den grad er tendentiøs og voldsomt manipulerende – og hvor ALT der ikke understøttede anklagen mod forsvaret og regeringen, bevidst blev udeladt. En film der dokumenterede absolut INTET, og hvor medvirkende ytrede at de følte sig misbrugt og hængt ud.

Kort sagt en tynd kop øl, som blev indklaget for Pressenævnet. Og hvor inkvisitionen blev fuldendt, da DR gik i kompagniskab med oppositionen og nægtede de anklagede ret til at se filmen, så de kunne forsvare sig, hvilket er i strid med en af de mest fundamentale læresætninger for god journalistik.

I øvrigt et makværk der blev skamrost af Svend Auken, som tog det for pålydende. Præcis som han gjorde med et lignende makværk, nemlig Farenheit 9/11. Sørgeligt nok er Auken sikkert ikke det eneste taknemmelige propagandaoffer, uden sans for kildekritik!

Heldigvis findes der mennesker som tør tænke selv. Et godt eksempel er den erfarne dokumentar-journalist Erik Valeur, som gennemgik hver eneste scene i filmen i minutiøse detaljer – og dermed fik sat fokus på Guldbrandsens slægtskab med Michael Moore, som ligeledes benytter sig af kritisable virkemidler, der helt klart er manipulatoriske.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-07-07 14:18

Personligt synes jeg det er fint, og vil gerne takke Guldbrandsen, fordi han så utvetydigt har afsløret sig selv og oppositionen i en stor fordrejning af virkeligheden!

Der kan æppe være mange tilbage, som ikke har luret hvad socialisterne i dette land står for, og hvilke metoder de bruger..

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-07-07 18:04

Angrebet mod Irak blev iværksat uden at FN støttede det punktum. Hvad Guldbrandsen har med med sagen at gøre bliver du vist nødt til at forklare næremere.

Mellem 6 og 700 000 Irakere er døde og millioner er internt fordrevne. Dem der stemte for denne krig har et ansvar for dette.

Hvis du tror at krigen har noget med FN vedtagelser at gøre så er du naiv. Paul Wolfowitz og kompagni havde en plan parat for en en krig da Bush kom til magten en krig der skulle sikre olie og våbenindustrien.

Men jeg bliver da helt rørt over at se at der stadig er nogle der er så naive at de støtter krigen.

VH

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-07 01:29

Citat
Hvis du tror at krigen har noget med FN vedtagelser at gøre så er du naiv.

Hvis du havde læst mit første indlæg, så ville du vide, at jeg intet sted påstår, at deltagelse i krigen har været med FN mandat. Derimod skriver jeg, at Folketingets tilslutning til, at Danmark skulle deltage i den internationale koalition, ikke alene var baseret på spørgsmålet om masseødelæggelsesvåben, men ligeså meget var baseret på, at Saddam Hussein nægtede at samarbejde med FN's Sikkerhedsråd. (resolution 1441)

Meget kan man sige om regeringen, men man kan IKKE sige, at der ikke har åbenhed omkring det juridiske grundlag for iværksættelse af militære forholdsregler mod Irak!

Citat
Men jeg bliver da helt rørt over at se at der stadig er nogle der er så naive at de støtter krigen.

I det mindste erkender jeg, modsat dig - at jeg mangler indsigt i kompliceret realpolitik på globalt plan, med store strategiske interesser. Du derimod, mener åbenbart at have indsigt nok til at du stupidt tværer ansvaret for 600.000 døde Irakere af på vores statsminister, på alle de folkevalgte der stemte for krigen, og på alle der måtte tænkes at stemme på Venstre, Konservative eller DF

Personligt er jeg ganske godt tilfreds med de 2 nedenstående notater, sammenholdt med et par kommentarer fra Per Sig Møller:

http://www.um.dk/NR/rdonlyres/08AB39A4-8BA5-486F-A7F0-5B87E606AF1E/0/030213_notits_irak.pdf

http://www.um.dk/NR/rdonlyres/ECB06805-58B0-4D2B-B8DD-12BE8AB61568/0/030316_notits_irak.pdf

http://www.um.dk/da/menu/OmOs/Udenrigsministeren/Artikler/Arkiv2003/Manipulation.htm

http://www.um.dk/da/menu/OmOs/Udenrigsministeren/Artikler/Arkiv2003/IkkeUrentTravIIrakKrig.htm

Egentlig synes jeg logikken og argumentationen i det folkeretlige notat er meget klar. Den gamle resolution 678 (fra 1990) bemyndigede magtanvendelse over for Irak. Resolutionen 687 (1991) var en slags våbenhvile resolution, som stillede nogle meget klare krav op for, hvad Saddam Hussein skulle overholde for at få våbenhvilen. I resolution 1441 konstateres det, at han ikke har opfyldt de krav, og at han får en sidste chance. Chancen forspilder han, og det får en konsekvens!

Det juridiske grundlag, samt om sikkerhedsrådets resolution 1441 var grundlag eller ej, kan man vælge at diskutere og flukneppe til døde, hvis man har den interesse. Ligeledes kan man vælge at bruge sine kræfter, tid og penge på undersøgelser af dit og dat - eller man kan vælge at være optaget af, hvordan vi nu bedst hjælper den demokratiske regering i Irak med at få skabt stabilitet og udvikle et holdbart demokrati, så de udenlandske tropper kan komme hjem. Jeg vælger at fokusere på det sidste.

Desuden finder jeg det besyndeligt, at oppositionen i 1998 og 1999 ikke havde den samme interesse i at fluekneppe og undersøge. På nuværende tidspunkt er venstrefløjen befriet for at skal stå med dilemmaer, hvor det er dem, der skal træffe svære beslutninger, som en ansvarlig regering. Men det er sq da ynkeligt, at de allerede har glemt, hvordan det er at stå i situationer, hvor man må basere sig på et folkeretligt grundlag, og uden et udtrykkeligt FN mandat. Det gjorde man i 1998 i Irak, hvor der med dansk støtte blev iværksat og forberedt en militær aktion pga manglende overholdelse af FN-resolutionerne. Næsten samtidigt, I 1998-1999, gik det internationale samfund ind for at stoppe en humanitær katastrofe på Balkan. Heller ikke den gang kunne FN's Sikkerhedsråd blive enige. Der var IKKE et klart FN-mandat, mrn alligevel gjorde man det. Nu har man gjort det igen - og straks råbes der: "Ulven kommer" tsk!!!

Konklusion: Eftersom den tidligere socialdemokratisk/radikale regering også har været på kant med §19 i sin deltagelse i NATO’s krig mod Serbien, uden Sikkerhedsrådets accept, så vil jeg skyde på, at det er utvivlsomt, om der nogensinde kommer et Folketing, der vil/tør rejse en sag om grundlovsbrud på §19 stk.2.

EOD

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 13-07-07 00:22

Citat
og kunne bare godt tænke mig at vide,om nogen har et bud på,hvad hun bør ændre på inden næste valg

Tja... Måske skulle hun passe sit arbejde i folketinget i stedet for at føjte land og rige rundt... Over 99% fravær virker ikke ansvarligt...

Støt Kristen-Socialisternes vej mod Christiansborg
http://kriso.dk

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 13-07-07 17:36

skulle vi ik' lige ude lade irak krigen,det hører til i en anden debat med et andet emne,,,

Skal jeg selv pege på noget,der vil noget for S,så er det at sætte alle sejl til på et velfærdsangreb på Fogh. Det er der han er svagest og der kan han væltes. HTS bør allerede være igang med at tænke skattereformer (omlægning ej nedsættelse) og kræse lidt for K. At sætte lus i skindpelsen mellem V og K tror jeg der er grobund for.

og så kommer jeg nok til at æde mine egne ord,,,,

Citat
Hvornår har man sidst set S selv gå forrest,,,, og være dem der kommer først med nye forslag?,,,

http://politiken.dk/indland/article339696.ece

for nu vil helle spytte penge efter folk,som allerede har een uddannelse,så de kan få uddannelse nummer 2

Godkendelse af svar
Fra : Knete

Dato : 26-07-07 15:02

Tak for svaret brokke44.