/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
har 2 operativsystem
Fra : palmgren1
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 05-07-07 01:04

Hej
Efter jeg har lagt Windows XP ind på min Pc'er, kan man i opstarten vælger mellem opertivsystem XP og Windows 2000 men Windows 2000 ligger ikke på Pc'er mere, men det stå der stadig, hvad skal jeg gør for at slette det ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-07-07 08:05

Valg mellem to operativsystem og slet det ene.

Højreklik på denne computer -> egenskaber -> avanceret -> klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilket, du vil starte. Klik på Rediger for at fjerne den, der er fejl ved.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 05-07-07 08:50

Åben notesblok, tryk åben og skriv: C:\boot.ini

så loader du den fil.

Her skal der stå EN linie, fx som:
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Du sletter bare den med win2000 og gemmer :)

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-07 10:35
Godkendelse af svar
Fra : palmgren1

Dato : 05-07-07 18:03

Tak for svaret hcma. det hjælp på mit problem