/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problemer med min cpi popcorn.
Fra : Holst-Hansen
Vist : 2283 gange
500 point
Dato : 04-07-07 13:53

Hejsa Jeg har en cpi Popcorn som lige nøjagtig har kørt 5000km. Men den har stået stille nu i lang tid, fordi gaskablet var defekt. Det er nu blevet udskiftet med et nyt originalt fra TH. nu er problemet bare at den slet ikke vil starte. Jeg er nok kommet frem til at det kan være fordi den ikke får benzin fordi benzinhanen ikke åbner. Det har jeg set ved at tage slangen af efter filteret og derefter forsøge at starte den, men der kommer ikke benzin ud af slangen. Kan det vare et vakum problem og hvad kan der evt gøre ved det. Det skal siges den køre fuldt lovlogt (50-55km/t) og har aldrig været åbnet i motoren.. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig. På Forhånd tak!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-07 15:34

Fik du købt denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1051135190&n=1681984393&pn=1681985610
Den åbner jo ved at motoren laver vaccum, når den roterer, og vaccummet føres op på den lille vinkelstuds, så skal der løbe benzin ud af den store studs med modhager.
Prøv at suge i en slange der er forbundet til vinkelstudsen, og se om der kommer benzin ud af den anden.
For der er vel nok benzin på tanken.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 04-07-07 16:07

Jeps der er selvfølgelig benzin på tanken.. og jeg har forsøgt at suge og der kommer benzin ud når jeg gør det.. og det er ufatteligt lidt jeg skal suge før det kommer ud. Hvad jeg så lige skla gøre nu håber jeg at i kan hjælpe mig videre med..

På forhånd Tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-07 16:47

Ja, så langt så godt.
Så sætter du vaccumslangen på, og træder på kickstarteren, for at tjekke om der stadig kommer benzin ud. Gør der også det hvis du giver fuld gas?
Og husk at vaccumslangen er monteret tættest ved motoren, enten på karburatoren eller lige ved motorhuset(På membranhuset)
Kommer der benzin, så forbind benzinslangen til karburator, og prøv at starte mange gange, husk drej nøgle og tryk bremsehåndtag ind.
Starter den ikke så tjek gnist på tændrør, er det en kraftig blå gnist.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 04-07-07 20:25

oki.. Det hjælper hellere ikke og tændrøret er nyt. Der kommer ikke benzin ud når jeg køre på starteren men det gør der når jeg suger "manuelt" og karburtoren er renset og slangerne er gået igennem. Håber du har flere gode foreslag og eller en diagnose.. På forhånd Tak

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 04-07-07 21:39

Ja, ja nu nærmer vi os.
Altså vi forudser at vaccumslangen er sat rigtig på nede på membranhuset. (Du kunne jo prøve at puste i benzinhaneenden, for at se om der er fri passage)
Og du har tjekket at en ÅBEN benzinslange ikke giver benzin(Eller benzinhanen uden benzinslange)
For hvis slangen er sat på, og svømmeren er fuld, så kan du jo ikke se noget løbe.
Men hvis der ikke kommer noget i en åben benzinforbindelse, som ovenfor nævnt, så må vi jo konstatere at motoren ikke laver vaccum nok, og det skyldes en af flg. ting:
1.Stempelringe knækkede, eller sat sig fast.
2. Cylinder meget slidt (Men den havde vel ikke startproblemer førhen, så kan det udelukkes)
3. Cylinder top/bundpakning, simmerringe, membranpakning utæt, Eller forbindelsen mellem karburator og membranhus.
4. Membranplader defekte.
tændrøret er nyt, ja, det fortæller jo ikke om der er gnist (Men nu kigger vi kun på benzinleveringen, så der er jo nok gnist)

Altså hvis der ikke kommer benzin i en åben slange, så ser du godt efter utæthed i forbindelsen mellem karburator og membranhus, altså hvis det er en gummiforbindelse, har du så sat den ordentlig omkring karburatoren, og den er ikke revnet?
Men er det heller ikke det, så tror jeg på stempelringe der har "sat sig", og de skal nok løsne sig, hvis vi får dyret op i omdrejninger, og det gør vi ved at hælde en sjat benzin ind i motoren, enten gennem tændrørshullet, eller ind i ovennævnte gummiforbindelse. Mængden er ca 3 fingerbølfulde benzin, du kan stikke en lille slange ned i benzin, holde for øverste hul, og hurtigt flytte slangen hen i hullet, og slippe for enden.
MEN ALLERFØRST se efter gummiforbindelsen, og så hold for eller prop en klud i mundingen af karburatoren, for så kommer der maximalt vaccum.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 04-07-07 21:51

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg er helt enig med dig i at 1.Stempelringe knækkede, eller sat sig fast. Den kan sagtens starte hvis den får benzin ned i topstykket.. og slangerne sidder rigtigt. Jeg vil nu gå igang med at skifte stempel ringe og pakninger... håbede ellers det kunne undgåes, men troede ikke rigtig på det..!!

Mange tak for hjælpen!!!