/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB-port slukker computer
Fra : Poulchr7
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 04-07-07 11:07

Hej

Jeg har købt en ekstern harddisk og har derfor nogle gange indsat en USB Cardbus Adapter (D-Link), så jeg har plads til alle de ting, der kræver en USB-port. Normalt sidder der dog i stedet et trådløst netkort, og det er netop, når jeg skifter det med Cardbus Adapteren, at mit problem opstår. Computeren lukker simpelthen øjeblikkeligt ned.
Min computer fungerer ellers normalt fint. Det er en bærbar Compaq Armada M700, og mit styresystem er Windows 2000 Professional.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 04-07-07 11:09

Adapteren skal tilføres strøm..............din computer kan simpelthen ikke "bære" at det på een gang.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-07-07 11:12

Min Armada e500 kan heller ikke trække ret meget gennem cardbus adapteren uden tilførsel af strøm, gennem et lille stik i midten.
Det er en Sandberg USB 2.0 for labtop

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-07 13:25

Du må ikke skifte det medens computern kører.
Udskift til USB Cardbus Adapter og start computeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-07-07 20:59

På en Compaq Armada e500 (600 Mhz)
Jeg har lige installeret driveren til Sandberg USB 2.0 for labtop fra medfølgende CD
og siger ja til at overskrive eksisterende XP driver.
sætter carbussen ind og venter et øjeblik
sætter USB 2 pendrive / memorystick ind
Drevet er straks synligt.

Godkendelse af svar
Fra : Poulchr7

Dato : 05-07-07 23:58

Tak for svaret e.c.