/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Plasma eller LCD?
Fra : Lufc67
Vist : 5123 gange
100 point
Dato : 04-07-07 09:42

Hej alle

Er startet søgningen på nyt TV, som gerne skulle være omkring de 40'. Har afsat en 10-15.000 til købet, men vil gerne have input til følgende:

Plasma eller LCD? Hvad skal jeg vælge?
Hvad skal jeg specielt være opmærksom på af alle specifikationerne?
Kan nogen anbefale specielle mærker, ja måske endda modeller?
Andre relevante input?

Hilsen
Claus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 09:47

LCD har bedre opløsning (bedre billedkvalitet) som plasma, så vælg et lcd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 09:50

Op til 37" - LCD
Større - Plasma.....

LCD i store størrelser er alt for dyre (hvis du finder nogen)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 09:54
Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 04-07-07 10:14

et lille råd herfra , hvis du vil handle på nettet , køb et sted som her, der får du dansk manual og dansk panasonic garanti , da det ikke er parellelimporteret, dette plasma tv, der er link til er et super godt valg, (har selv et) ,og har undrsøgt grundigt selv inden jeg købte, du får rigtig meget for pengene. Og som det er nævnt ovenfor op til 37" kan lcd værer ok , over 37" så er plasma det du skal vælge. http://www.geco.dk/product.asp?product=1033&sub=5&page=1;O)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 10:29

Jeg mener I er et havt år bagefter udviklingen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 10:41

Citat
Jeg mener I er et havt år bagefter udviklingen.

Hvad bygger du det på ???????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 10:51

37" lcd, hvis du da kan få større, i dag laver de LCD i mega store størrelser, jeg har een af hver i 42", plasmaen kan ikke følge med på nogen områder i billedkvalitet og reesfress.
Se hvad der er af tilbud rundt omkring for tiden helt op over 50" i LCD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 11:05
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 11:09

refi->> Det er jo meget godt, men siden oplyser intet om, hvornår det er skrevet, jeg har taget vores 42" lcd fra butikken og byttet med plasmaen i privaten, det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 11:13

Jamen så får du da et der både er billigere og har 8 x så hurtig responstid

http://www.zitech.dk/Product/BigImage.aspx?ID=161299

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 04-07-07 11:14

De lcd der kan overgå plasma i de store størrelser, har en stor ulempe prisen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 11:15

Kvaliteten kan vi så diskutere - men den kan altid diskuteres så der spilller brugerens øjne ind....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 11:16

Det bedste er altid fysisk, at vurdere i en butik, i to sæt øjne opfatter billeder ens.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 11:18

Der er vi så 100% enige.

Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 04-07-07 13:06

Tak for de foreløbige input og interessante diskussion om plasma ctr. LCD.

Jeg ville gerne have lidt flere konkrete forslag til modeller.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 13:10

Køb et kendt mærke som samsung/sony/panasonik osv. så er du sikker på, at det også efter garantien kan repareres.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 13:19

Plasma - klart Panasonic - i store størrelser.....

Men vi kan anbefale og gætte - det er DIG der skal kigge på billedet...(ingen øjne ser ens)

Så ned i en butik - kig - hjem og søg på nettet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 13:23

Plasma panelerne produceres, mig bekendt, kun 3-4 steder i verden - så det er under alle omstændigheder der "mærkerne" køber deres paneler....

Mener ikke der er nogen "mærker" der selv producerer......

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 13:52

LG og Philips producerer selv paneler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 14:26

Jamen så er det fundet....

Godt firma - super service

Butikker over det meste af landet....

http://www.zitech.dk/Product/BigImage.aspx?ID=161299

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 14:29

Godt valg og billigt.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 04-07-07 15:40

hejsa

vi har et 42" panasonic plasma skærm i stuen og det er vi MEGET glade for det er købt i tape connection, og så har vi et panasonic 32" lcd i soveværelset. det er begge nye modeller og hvis du spørger mig så er plasma skærmen langt at foretrække, men smag og behag er jo forskellig. jeg håber du finder lige netop det du vil ha.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 04-07-07 18:06

vil anbefale dig at gå ind på et andet forum , der kan du finde en masse information , og svar på mange ? her er et link, der kan du læse i flere dage og blive klogere , eller det modsatte. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25268&%20;PN=2

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-07-07 19:19

Plasma er flot i billedet, især når det er en ny skærm, men har dog den ulempe at det med årene blegner i farverne.
Et TV er en langtids invistering, så alene af den grund bør du nok holde dig til LCD.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 19:26

Citat
Et TV er en langtids invistering

Der er sgu ingen idag der køber elektronik der skal holde mere end 5 år - så har naboen jo lige fået det sidste skrig

Bare se hvordan mobiler bliver udskiftet efter ½ år - totalt åndsvagt.....

Problemet er at elektronikudviklingen går så stærkt at alt er umoderne om 2-5 år - alt efter hvad vi taler om....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 04-07-07 19:38

refi du har fuldstændig ret, sådan er det også her ihvertilfælde hvad mobiler, tv og dvd angår, det er nok mere selve anlægget der bliver lagt flere penge i , og som skal holde længere

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 04-07-07 20:46

Du får, hvad du betaler for, uanset om du vælger plasma eller lcd. Så det er kun et spørgsmål om at kigge i pungen, og så se hvad kvalitet du kan få. Du kan jo heller ikke få en Ferrari for en Ladas pris. Kvalitet og pris hænger endnu engang sammen. Du få alle de skod fjernsyn du vil til 10.000-15-000, men ønsker du et kvalitet produkt kan kun to mærker komme på banen nemlig B & O og Pioneer.

B&O mærket taler for sig selv, men har fremragende farver, og ingen når lyden fra en B&O, og så er deres fjernbetjening unik.

Pioneer er kåret som årets tv, de sidste 2 år

Er det et billigt tv, du er ude efter, så kan mærke squ være ligegyldigt, så er det bare ned i nærmeste Bilka, og se hvilken en du finder bedst for dine øjne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 20:59

Citat
Du få alle de skod fjernsyn du vil til 10.000-15-000,

Der er INGEN som helst grund til at give mere - og det er IKKE skod....

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 04-07-07 22:25

Refi du har din mening, jeg har min

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 22:30

jep

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-07 07:57

Hos Bang og Knald betaler du en formue for designet, men indholdet er mega Philips. LG Goldstar er skam kvali. Det er jo såadan, at pris og kvalitet ikke behøver følges ad, og sjældent gør det. Jeg har været selvstændig i radiobranchen i mange år, jeg har ikke kunnet lev på værkstedet uden B&O, for så havde der ikke været mange reparationer.
Hvorfor give 300000K for et TV, man kan få i samme eller højere kvalitet til det halve mr.paperboy

Godkendelse af svar
Fra : Lufc67

Dato : 05-07-07 14:43

Tak for aktiv deltagelse i mit spørgsmål. Du får point'ene for den samlede præstation, og ikke ét specifikt svar.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-07-07 14:53

Selv tak.