/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Installering af usb-stick
Fra : Knulle
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 04-07-07 00:05

Jeg har mistet en installations-cd til min søns usb som han købte til at føre musik over på sin mobil. Det er et usb-stick der passer til en K750i. Stikket er lyseblåt gennemsigtigt.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan installere det over nettet eller kan jeg blot smide usb-sticket ud?

Mvh.
Knulle

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 04-07-07 07:21

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=global&lc=en&ver=4001&template=ps1_1_3_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10242&fid=42782&esi=true prøv dette program,det er pc suite til sony ericsson,det kan bla. bruges til filoverførelse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-07 07:47

De fleste USB sticks kan bare sættes i Windows XP computere, og virker så uden at installere nogle drivere mm. Du kan se om det virker, start først computeren, og senere sættes stikket i, og computeren vil så sige nede ved uret: Der er fundet ny hardware, og eller der kommer et nyt drev i "denne computer" USB-drev
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-07-07 08:04

Hej, det er vist USB kabel det heder, en stick er noget andet. Jeg har på fornæmmelsen det ikke er et sony-ericsson kabel fordi det er blåt?

deres egene ser således ud http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10029

Hvis du finder et navn på kablet, kan du måske finde filen du skal bruge på det firmas hjemmeside.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-07-07 09:49

start comp.
sæt stikket i comp og mobil
tænd for mobil
sker der noget..............kommer der en lille grøn pil nede ved uret

højreklik på denne computer
vælg administrer
vælg så diskhåndtering

hvad kan du nu se ned i højre side

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 04-07-07 11:47

Mon ikke det er en "Bluetooth-Dongle" vi har med at gøre?

Kraftige indikatorer er: Den er BLÅ, og en BT-Dongle ligner til forveksling et usb-stick

Har du prøvet at slukke computeren. Sætte stick'et i, og så tænde maskinen igen. Jeg har endnu ikke været ude for at XP ikke har været i stand til at genkende en BT-dongle

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-07-07 12:05

Citat
Mon ikke det er en "Bluetooth-Dongle" vi har med at gøre?

LOOL selvfølgelig!

Kommentar
Fra : Knulle

Dato : 04-07-07 13:03

Øh.. jeg fik nok ikke beskrevet dimsen ordentligt, det er en bluetooth-stick som virker som en usb-agtig ting. Ved ikke hvad det hedder.

noltus55: Vi har programmet til pcsuite men det tager laaang tid at overføre musik, det var derfor jeg gerne ville bruge usb'en

Pallebhansen: Jeg har prøvet som du skriver men den forlanger en cd desværre.

fluffyclaus og jomfruane: Det er da lige sådan en dims ha ha. Hvorfor kalder I den "dongle"? Jeg har kun prøvet at sætte den i mens pcen var tændt og der ville den have en cd, så jeg prøver fluks lige at slukke, sætte i, tænde og ser om det gør en forskel

Kommentar
Fra : Knulle

Dato : 04-07-07 13:12

fluffyclaus og jomfruane: Nej den skrev jeg skulle sætte indstallationscd'en i og da jeg trykkede fortsæt afbrød den blot og der stod kunne ikke indstalleres

Takker for alle jeres forslag, håber I har flere

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 04-07-07 13:24

Knulle..

Du skulle helst få muligheden for at give windows tilladelse til at gå online for at lede efter driveren.

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 04-07-07 13:30

Forresten..

Hvilket styresystem har du?

Hvis du har XP, er servicepack2 så installeret?

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-07 13:40

Sæt den til og så kan du i kontrolpanelets "tilføj hardware", se om den kan finde drivere der til.
Eller gå til:
http://h18007.www1.hp.com/support/files/hpcpqdt/us/download/22318.html
Du bliver stillet om til en anden side, hvor du trykker download, henter programmet ned på skrivebordet, hvorfra du kan installere programmet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-07-07 13:51

hvilket mærke er så den "dims"?
Producenters hjemmesider indeholder meget ofte den nyeste driverversion.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-07-07 21:46

Eller købe denne fra Sandberg:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-38
Der følger en driver med og det er en class 1 som rækker op til 100 mtr.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-07 16:05

Det du sikkert har, er en bluetooth dongle og en driver til denne er måske denne.

http://www.bluesoleil.com/download/index.asp

Den er vel ikke fra Sonofon.

Kommentar
Fra : Knulle

Dato : 05-07-07 23:52

Tak for alle jeres forslag.

Servicepack 2 er installeret og jeg har windows XP. Jeg fik ikke mulighedfor at vælge at gå på net og lede efter driver, men jeg fandt driveren på http://www.bluesoleil.com/download/index.asp,
og jo Fijala, jeg mener faktisk han købte den ved sonofon, men det kan selvfølgelig godt være jeg tager fejl

Men anyway, nu virker "dimsen" og mange tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Knulle

Dato : 05-07-07 23:53

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-07-07 19:20

Velbekomme og jeg har nemlig en magen til