/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Chihuahua Fødsel...
Fra : Laika_pigen
Vist : 1427 gange
57 point
Dato : 02-07-07 20:13

For små 4 dage siden begynde min veninde at tage temp. på lillepigen som er MEGET gravid.

Den har i flere dage ligget på 37,4 .

Nu idag er den så faldet til 36,8

Så nu tror vi bare det er et spørgsmål om før det sker.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-07-07 20:19

det har i ret i ca. indenfor det næste døgn eller to så er hun grydeklar til fødsel.
I skal tage temp når hunden når den har været i ro i længere tid.
Hold godt øje med hende for det kan gå hurtigere end i regner med.
Håber i har tjek på en Dyrlæge i kan forstyrre hvis alt ikke går normalt.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-07-07 20:20

temp på -
sorry skrive fejl.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-07-07 20:34

Jep vi har kontakt til en dyrelæge. De er klar over det er ved at være op over.

Håber alt kommer til at gå som det skal.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-07-07 20:51

Krydser fingre for jer.
De er nogle meget små pus når de kommer ud.
Pas godt på dem de er højt i kurs.
Og det er den store penge pung der skal frem hvis i skal have kejsersnit.
Lads os ikke håbe det bliver nødvendigt.
Hunden er forhåbentligt i en god kondision, er hun skal hun nok selv klare det.
Spændende at høre nyt når hun har født.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-07-07 21:23

Jeg håber, at det sker i morgen... --Men det skal nok passe, at hun holder jer vågne hele natten.

Held og lykke med det...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-07-07 22:57

Nåeh, ikke noget nyt endnu?
Så snupper jeg mig en lur...

Sov godt..

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 02:20

Weeeeeeeeee nu er det ved at ske. Der er kommet en eller andet mellem mørk ting ud og noget væske, desuden spiste hun et eller andet også.. Ja skete så hurtigt, ikke nemt at se hvad det hele var! Så nu står den på at være vågen hele natten og bistå den lille dame, indtil hun er blevet mor! Fortsættelse følger....

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 02:34

Pøj pøj
held og lykke.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 03:00

Mange tak skal du ha.

Hun er rimelig urolig men tager det nu meget pænt.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 03:13

Hold øje med tiden fra du så det første der kom ud indtil første hvalp har vist sig,
hvalpen er en meget mørk bylt i en hinde som skal af hvis hunden ikke selv gør det og
tør dem så grundigt i et håndklæde og læg dem tilbage igen til die vorten.

Går der for lang tid, må du, hvis du skønner det, gå hen ad gulvet med hende i snor, for hun gør det ikke selv, det er for at få ekstra gang i det, ellers skal du lade hende være, der kan gå fra 1 til 4 timer imellem hver, der kan også være meget kort imellem ca. 15 min, men sidder der en på tværs så skal du søge dyrlægen.
Du kan mærke om den ligger langs med så er det en lang tyk pølse fornemmelse, hvis den ligger tværs så ligger den imellem skambenet og det er ikke godt.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 04:42

Weeeeeeeeeeeee nu er den første hvalp kommet ud.

Sund flot og velskabt. *SS*

Var ellers ved at gå i panik, for vi syntes tiden begyndte at være lang. *SUK*
Vi har ikke kunnet komme i kontakt med akut dyrelægen i Aalborg så snakker med en fra Brønderslev nu. Der er ingen grund til panik siger Dyrelægen.

Nu venter vi bare på de sidste.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-07-07 05:52

Glæder mig utroligt meget, at det går så fint. Var noget fortørnet over jeres projekt, men en gang skal jo være den første.

Håber i skrivende stund, at alle har det godt, både hunde og mennesker.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 06:00

Weeeeee NU er hvalp nr2 lige kommet til verden. kl.05.54

Flotte og velskabte hvalpe.

Suk vi er ved at være godt trætte og Moderen er meget omsogsfuld.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-07-07 06:41

Det lyder godt for jer.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 06:49

Jep vi er også pænt stolte over vi kan klare det.

Nu er vi nærmest uddannet hundejordmoder.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-07-07 06:55

Fårstår udmærket jeres jubel og glæde, men vær på vagt hele tiden.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 07:03

Vi holder øje med dem hele tiden. Der er 1½time mellem hvalpene, og tror snart der er en mere på vej.

Nu har hun da drukket noget vand, det har hun ikke villet før idag.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-07-07 07:04

Hun må være ved og være træt.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 07:23

Hun er meget træt nu. Tror bare hun gerne snart vil ha det sidste overstået.

Hun ligger og småryster lidt nu.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-07-07 07:26

Det er klart, at hun ryster. Det er alle de anstrengelser hun ryster af. Kender du ikke det fra dig selv, når du anstrenger dig. Pas på hun ikke kommer til og fryse, så hun bruger energi på det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 08:11

Næh, tillykke med de små!

Har I aftale med dyrlægen om at komme og præsentere mor og børn efter veludført arbejde?

Er det piger eller drenge??
Men pas endelig på at de ikke kommer til at fryse. De er så små, så DET let kan være farligt også.
Min venindes hund var så fornuftig at føde midt i en hedebølge.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 08:18

Mange tak.

Vi har godt nok ikke nogen aftale med dyrelægen endnu. Men hun snakker med ham nu. *S*

Hvad vi kan se ind til videre er det en pige og en dreng.

Vi tror der er en mere inde i maven med det er over 2½ time siden hun fødte sidst.

Ja hendes hun timede det lidt bedre.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 08:27

dejligt at høre alt går godt.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 08:30

Dier hvalpene hos deres mor?

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 11:00

Ja det kan du tro de gør.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 12:07

Der er kommet nogle komplikationer.

Hun fødte den nr.2 hvalp kl.05.54

Vi kunne mærke der stadig var en mere der inde. Men da klokken var blevet 08.00 ringede vi til dyrelægen. Der var intet sket og heller ikke optræk til noget.

Hunden er nu indlagt på Dyrehospitalet i Aalborg til AKUT keisersnit!

Vi har så lige fået en opringning på at hun er ok og har fået endnu en pige, som er en hel del størrer end de 2 første.

Pyt bare de alle er sunde og velskabte.

Så resultatet af en meget lang nat og et nervepirrende sygeophold er:

1 Dreng men lidt kort hale.
1 Pige med flot lang hale.
1 Pige som er en del størrer end de 2 andre.

Så mon ikke der kan kendes forskel på dem nu.

Nu venter vi så på at vi må hende moren og hende 3 hvalpe.

Men meget dyrelægeregning medføler desværre.
Men bare hun og hvalpe har det godt.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 12:31

blev det så et kejser snit eller nåede hun selv at spytte den ud.?

Godt at i have en god dyrlæge til hjælp.

Mvh Bevi54
Og endnu engang tillykke trods alt besværet.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 12:42

Det blev et fuld keisersnit.

Så nu venter vi bare på at vi kan hente dem kl.14

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 12:46

av for en "guld" pose penge, håber bare for jer, at i når hele vejen frem i de næste 8 uger uden uheld.
Pøj Pøj med dem.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-07-07 12:51

Er de racerene og bliver de stambogsførte???

Tillykke med det. godt det endte godt

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 13:22

Ja De er racerene.
Men der er ikke stambog på dem, da moren ikke har været præmieret.
Grundet det ligger på sjælland og vi er fra Aalborg.
Faren er Langhåret og moren er korthåret.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 13:39

Tillykke med de små! Godt, I fik hende indlagt i tide!

Nu er I ihvert fald ikke i tvivl om, hvorfor sådan en lille chihuahvalp er så dyr, vel?
Der er altså store udgifter i forbindelse med svangerskab og fødsel. Og det er faktisk omtrent "med livet som indsats" at sådan en lille hund får hvalpe.

Hvis både mor og far er stambogsførte, så er de små hvalpe jo deres vægt værd i guld.
Faderen kan jo nok gøre krav på den ene hvalp, men hvis alle tre overlever, så kan salget af en af de andre hvalpe måske dække dyrlægeregningen for kejsersnittet..

Åhja........... HUSK!!! at tage mange billeder af hvalpene. Hver dag! Det er SÅ sjovt at have dem bagefter når hvalpene er rejst hjemmefra.

Og husk lige, at hvalpene ER værdifulde... Pas på de ikke bliver stjålet. Pas godt på dem.
---

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 13:43

Hvad er det, der ligger på Sjælland???
Udstillinger er da overalt i landet??

Det er SÅ ærgerligt, at I ikke har fået avlsgodkendt forældrene. For risiko og besvær ved fødslen er jo den samme uanset stambog. Men prisen på hvalpene er en anden når de ikke er stambogsført..

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 57 point
Dato : 03-07-07 14:44

Det er muligt at udstillingsnævnet kan dispensere for en bedømmelse så i kan få dem registreret, det er vær at forsøge, at tage en snak med den klub stambørgerne tilhører.
Og hører om der er en mulighed for registrering. Men det skal være indenfor de næste 21 dage.
Hvis det er Dkk f.eks. så står det på deres hjemmeside hvad i skal/kan gøre.
Mvh
Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 04-07-07 09:17

Tak for svaret bevi54. Ha en god dag.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 04-07-07 09:21

Håber mor og børn har det godt.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 04-07-07 11:06

knh15 det har de ihverfald nu.