/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvorfor gemmer den ikke
Fra : Fattig
Vist : 536 gange
300 point
Dato : 02-07-07 20:12

Jeg har flyttet mit gode gamle CD-Cover Creator program (filversion 3.3.0.0) over på min nye computer, det virker tilsyneladende som det skal med print og det hele, men filerne kan ikke gemmes. hvad kan jeg gøre for at få løst problemet. Bruger samme styresystem windows XP som tidligere.
PS. Har forsøgt at finde ovennævnte program på nettet men uden held.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-07-07 20:16

Måske en fejl under installationen, for det burde da kunne gøres. Hvia du vil så prøv at installere igen forfra.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 02-07-07 21:27

Har forsøgt igen, har kopieet mappen og instalerte den, men resultatat er det samme.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-07 22:17

Den opfører sig som en demo version:
Limitations:

· You can use the evaluation version for 10 prints.
· Load & Save functions are disabled.
· Nag screen

Ellers er problemet jo at du ikke installerer, men bare kopiere filerne, og det duer ikke.
Kan du ikke i søg, lede efter installationsfilen, den bør hedde: EZCD_Setup.exe
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 02-07-07 22:21

Når jeg flytter filer (cdz) og vil åbne dem, bliver jeg spurgt om hvilket program der skal åbne dem. Hvis jeg prøver at åbne dem med genvejen til cd-cover programmet kommer der en meddelelse der siger at der mangler data. Spændende om disse filer vil komme til at køre på denne computer.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 02-07-07 22:27

Det er ikke en demo version, men et program jeg har downloaded for et par år siden.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 02-07-07 22:35

Der findes ikke nogen filer EZCD_setup.exe. Men der er sikkert tale om det du nævner med disabled.
Hvad kan jeg gøre for at kunne åbne disse mange covers jeg har liggende på sikkerhedskopi cd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-07-07 00:22

CD-Cover Creator ? Der er flere der hedder noget lignende, hvad hedder den helt nøjagtig, og fra hvilket firma?
Jeg har på fornemmelsen at der sammen med de cdz filer lå en anden/andre filer, som cdz filen skal bruge for at kunne indlæse coveret.
Men i mellemtiden er v.3 måske blevet shareware, vel nok fordi den er kommet i meget nyere versioner:
http://www.bluesofts.com/download/183/32353/Easy_CD_Cover_Creator.html

Du kan jo altid afinstallere den hvis den ikke fungere med dine cdz filer
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 03-07-07 17:20

Det gode ved dette program er at det er på dansk og er meget enkelt opbygget
DEt er et freeware program også kaldet "AS IS" software

Programmet der hedder "CD Cover Creator V3.3" er fra år 2000.
Yderligere oplysninger er: CDCC Creates CD Covers
GD Software
Der er også en henvisning til www.gdsoftware.com

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 03-07-07 20:32

Hvis du havde sat din gl. harddisk i din nye computer, og startet programmet der fra, var der nok ingen problemer.
Har du prøvet at søge i alle filer og mapper efter, en af disse 2 ord? Det er en skam du ikke kan søge på den gl. harddisk.
Creator
GD Software

Media Cover Creator 1.0.0.252 har overtaget din version, og er også på dansk, desuden kan den gratis hente covers, når du isætter en cd:
http://www.softpedia.com/get/Authoring-tools/Cover-editors/Media-Cover-Creator.shtml
Måske kan den stadig læse dine filer?

Jeg har lige installeret denne, i en fuld udgave, den er engelsk men meget let at bruge:
Easy CD & DVD Cover Creator v.4.10 bruger ezc filer og ikke dine cdz filer
http://www.easycoverdesign.com/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 03-07-07 21:27

Kan mine .cdz filer omdøbes og åbnes på anden vis?
Eller (hvordan) kan jeg få computeren til at godkende/genkende cdz filer.
CD Cover Creator programmet kører jo som det skal, det kan bare ikke gemme eller åbne filer der ligger på sikkerheds cd. ØV

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-07-07 21:49

Mon fejlen ikke skyldes at du forsøger at gemme på CDèn ?
Prøv at oprette ny mappe på dit skrivebord, og kopiere nogle af filerne derind. Åben CD Cover Creator og åben en af filerne, ændre lidt i filen, og gem, evnt med et andet navn, kan den nu gemme, og er det i den nye mappe den gemmer, eller hvor?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 22:09

http://www.gdsoftware.dk/

Er lukket i sin gamle form

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 22:10

Prøv at omdøbe en af filerne til .bmp eller .jpg

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 04-07-07 23:14

Tak for svaret pallebhansen.
Hurra !
Det hjalp med at søge i alle filer efter Creator. Jeg fandt både Windows instaler-pakke og en zip komprimeret mappe. Så nu kører det.
Super godt - TAK

Kommentar
Fra : pallebhansen