/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Lim til zodiac gummibåd
Fra : michaelmoeslund
Vist : 2656 gange
100 point
Dato : 02-07-07 19:44

Er kommet til at købe en lille bitte zodiac gummibåd til ungerne, den er ikke helt ny længere, og der er en eller anden klaphat der har limet den med kontaktlim!?!

Det holder jo så ikke så godt, slet ikke i sollys, mener ikke kontaktlim er uv bestandigt..¨

Har før limet min gamle gummibåd med neoprenlim, men er ikke helt sikker på om det er uv bestandigt....

Mener at sådan en gummiræser er lavet lærrede med pvc på begge sider, så hva vil være den rigtige lim?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-07-07 19:57

du skal bruge samme lim som du bruger til at lappe cykler med. men du kan også købe et komplet lappe-kit hos bådforhandleren.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-07-07 18:09

Så havde jeg lige tid til at trække vejret lidt igen...

Er bare lidt i tvivl om det almindelige solitionslim er uv bestandigt??

Ikke for at være dybt hysterisk, men vil gøre det rigtigt!

Annuller spørgsmålet
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-09-07 21:12

Efter gentagende limninger, hvor hverken Cykelslangelim(solition) kontaktlim, Lim til hård pvc(Tangit) kunne holde, har jeg haft held med "snabblim" fra locktite, måske det bliver skørt med tiden, men har da været på vandet.....